پایش پس از ترخیص پیگیری بیماران کلینیک پرستاری/علوم پزشکی سمنان، پیشرو در پرداخت هزینه پرستاری


ساعت: 15:16
تاریخ انتشار: 09/09/1401
کد خبر: 1914730

رئیس گروه پرستاری دانشگاه علوم پزشکی سمنان مطرح کرد؛

حسین داوری گفت: دانشگاه علوم پزشکی سمنان یکی از دانشگاه های پیشرو در زمینه پرداخت حق پرستاری است و تا مرداد ماه شهریه پرستاری سمنان به صورت علی الحساب پرداخت می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین داوری رئیس گروه پرستاری دانشگاه علوم پزشکی سمنان در گفتگو با مرات گفت: در حال حاضر یک هزار و 44 نفر پرسنل در بخش پرستاری مشغول به کار هستند که شامل کادر پرستاری بیهوشی، اتاق عمل و کمک پرستاری هستند. در شهرستان های سمنان دامگان و گرمسار، آرادان و مهدیشهر.

رئیس گروه پرستاری دانشگاه علوم پزشکی سمنان نیز گفت: از این تعداد 876 نفر در مراکز درمانی شهرستان های سمنان و مهدیشهر، 231 نفر در شهرستان دامگان و 173 نفر در شهرستان های آرادان و گرمسار مشغول به کار هستند.

وی افزود: علیرغم اینکه طبق استانداردهای جهانی در استان سمنان و همچنین سایر استان های کشور با کمبود نیروی پرستاری مواجه هستیم، اما با توجه به میانگین کشوری وضعیت خوبی داریم.


ad9c94d2 18a8 4471 85ac d6cc9db5c355 خبر خاکستری

داوری با اشاره به استخدام های انجام شده در گروه پرستاری پس از شروع کرونا اذعان داشت: تبدیل وضعیت استخدامی گروه ایثارگری انجام شده و علاوه بر آن در پایان سال جاری یا ابتدای سال جاری در سال آینده حدود 15 هزار نفر از پرسنل گروه پرستاری که در دوران کرونا به کشور خدمت کرده اند از طریق آزمون استخدامی منصوب می شوند.

رئیس گروه پرستاری دانشگاه علوم پزشکی سمنان بیشترین مطالبات پرستاران را در زمینه تعرفه و معوقات قانونی عنوان کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی سمنان یکی از دانشگاه های پیشرو در زمینه پرداخت نرخ است. برای خدمات درمانی و نرخ های پرستاری سمنان تا مردادماه قبض پرداخت شد.

داوری با اشاره به مزیت های استفاده از خدمات پرستاری در خارج از بیمارستان تاکید کرد: در حال حاضر 16 مرکز خدمات پرستاری در شهرهای سمنان، دامگان و گرمسار فعال هستند و استفاده از خدمات این مراکز بار ترافیکی پیاده روی به بیمارستان ها را کاهش می دهد. اشغال نکردن تخت های بیمارستانی برای دریافت خدمات پزشکی مانند تزریق سرم است. علاوه بر این، استفاده از این خدمات از بیماران در برابر عفونت های بیمارستانی محافظت می کند.

رئیس پرستاری دانشگاه علوم پزشکی سمنان نیز گفت: البته به دلیل عدم پوشش بیمه ای برای دریافت این خدمات، شاهد رغبت کمی از سوی مردم برای دریافت خدمات پزشکی خارج از بیمارستان و فرهنگ سازی در این زمینه هستیم. این امر نیازمند توجه است و ایجاد خدمات بیمه ای توسط دولت در این زمینه است.

وی با اشاره به راه‌اندازی کلینیک‌های پرستاری پیگیری در بیمارستان‌های زیر نظر علوم پزشکی سمنان، تاکید کرد: در حال حاضر خدمات پرستاری پیگیری پنج بیماری مزمن شامل بیماری‌های تنفسی و کلیوی برای افراد مبتلا به سکته، سرطان و بیماران انجام می‌شود. مبتلایان به دیابت رایگان هستند.

داوری همچنین گفت: خدمات پیگیری پرستاری شامل ارتباط تلفنی و حضوری با بیماران، بررسی وضعیت بیمار پس از ترخیص، راهنمایی نحوه مصرف دارو و رژیم غذایی و همچنین در صورت نیاز رزرو نوبت به پزشک است. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید