پایگاه های دانش یک فرصت رشد/نیاز برای استفاده از ظرفیت حل مسئله دانشگاه است


ساعت: 15:59
تاریخ ارسال: 1401/04/14
کد خبر: 1881174

زاویار با اشاره به اینکه دانش بنیان فرصتی برای رشد است، گفت: باید از ظرفیت حل مشکل دانشگاه بهره ببریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیرافلاک، فرهاد زاویه امروز در دیدار با اعضای هیأت علمی دانشگاه آیت الله بروجردی گفت: دانشگاه مکان مقدسی است و خدمت در این فضا افتخاری است که به اساتید داده می شود.

وی افزود: امروز کار دانشگاه تنها تولید علم نیست، بلکه باید برای رفع نیازهای جامعه تدابیری اندیشیده شود تا بتواند در بخش های مختلف اثرگذار باشد.

استاندار لرستان گفت: باید نخبگان را مورد توجه قرار داد و با حمایت از آنها می توان برای حل مشکلات استفاده کرد، رهبری یک دهه است بر تولید و اقتصاد تاکید ویژه دارند و اجرای آن در گرو رضایت مردم است. ، و امسال دانش بنیان به شعار سال اضافه شد که مسئولیت را دوچندان می کند و وقتی دانش در کنار حل مشکلات قرار می گیرد، هدف اصلی تسریع می یابد.

وی تصریح کرد: تولیدات اصلی دانشگاه ها پایان نامه است و این یک قسمت آموزشی است که وارد جامعه می شود، اما باید برنامه جامعی برای حل مشکلات کشور لحاظ شود تا این ظرفیت ها به هم افزایی منجر شود. از این رو رهبری در شعار امسال وظایف دانشگاه ها را تعیین کردند، بنابراین محصولات اصلی دانشگاه نباید در قفسه ها باشد، بلکه باید از ابن دانش نیز برای حل مشکلات استفاده شود.

زاویار گفت: برخی از واحدهای تولیدی که مشکل دارند به دنبال وام هستند در حالی که با استفاده از ظرفیت دانشگاه می توان برخی از مشکلات را حل کرد. دولت قبل در بسیاری از مسائل نگاه متفاوتی داشت اما امروز دولت با بدهی چند صد میلیاردی دولتی مواجه است و عزم جدی برای حل مشکلات و استفاده از ظرفیت وجود دارد.

استاندار لرستان تصریح کرد: باید از ظرفیت دانش بنیان ها به بهترین نحو استفاده کنیم و امکاناتی داریم که می تواند باعث ماندن اساتید در دانشگاه ها شود و پیگیری ها نیز برای اسکان هیات علمی دانشگاه در حال انجام است.

وی با اشاره به مشکلات خوابگاه بیان کرد: خوابگاه همچنین محیط آموزشی برای دانشجویان است که می توان بستری را فراهم کرد که بهترین استفاده را داشته باشد.

زاویه با اشاره به ارتباط صنعت و دانشگاه افزود: دانشگاه باید مشکلات موجود در واحدها را بررسی کند و این موضوع پژوهشی است و باید از قفسه ها خارج شود و وارد کاری شود که بتوان از تجربه استان های موفق در آن استفاده کرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید