پایگاه های واکسیناسیون در ایام نوروز فعال است/ استان سمنان از وضعیت قرمز کرونری خارج می شود

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سعید کسائیان، معاون وزیر بهداشت و رئیس مرکز بهداشت استان سمنان در گفت و گو با خبرنگار مرآت با استناد به آمار واکسیناسیون در استان گفت: در اسفندماه سال گذشته تنها 814 نفر نوبت اول و 72 نفر نوبت دوم واکسن دریافت کردند. آنها بودند؛ این در حالی است که در اسفندماه امسال 9 هزار و 371 نفر نوبت اول، 4 هزار و 485 نفر نوبت دوم و 20 هزار و 459 نفر نوبت سوم واکسن را دریافت کردند.

وی افزود: گروه سنی 5 تا 12 سال در نوبت اول 15 هزار و 840 نفر و در نوبت دوم 3 هزار و 60 نفر واکسینه شدند.

کسائیان با اشاره به اینکه ظهور موج جدید این بیماری غیرقابل پیش بینی است، گفت: بهترین راه برای پیشگیری این است که مردم دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کرده و نوبت سوم واکسن کراون را دریافت کنند.

معاون بهداشت و درمان استان گفت: واکسیناسیون دانش آموزان و کودکان و همچنین افرادی که هنوز واکسن تاج را انجام نداده اند، راهکاری موثر برای پیشگیری بهتر از شیوع تاج و ایجاد موج جدید است.

کسائیان با بیان اینکه تست هفته گذشته 228 نفر از مراجعان مثبت بوده است، افزود: 92 بیمار از بیمارستان ترخیص شدند و متاسفانه هفته گذشته 12 نفر از هموطنان خود را در استان از دست دادیم.

وی افزود: از ابتدای اپیدمی کرون تاکنون 10 هزار و 456 نفر از بیمارستان ها ترخیص شده اند و یک هزار و 179 نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

معاون وزیر بهداشت و رئیس مرکز بهداشت استان سمنان گفت: برای تشویق بیشتر مردم استان سمنان، علوم پزشکی استان از بنر و بیلبورد برای اطلاع رسانی واکسیناسیون، حضور کارشناسان در برنامه تلویزیونی و مقاله ای در مورد واکسیناسیون در روزنامه استفاده می کند. پایگاه های محلی و سیار در مناطق شهری و روستایی برای دسترسی بیشتر مردم به واکسن.

وی با اشاره به تاج گل استان سمنان خاطرنشان کرد: هفته گذشته رنگ سمنان، دامگان، آرادان، سرخه، مهدیشهر و گرمسار نارنجی و میامی زرد بود.

دیدگاهتان را بنویسید