پایگاه هوایی تاکتیکی عقاب 44 ارتش فاش شد/ توانایی انجام عملیات هوایی غافلگیرکننده دور از انتظار دشمنان + فیلم

پایگاه هوایی تاکتیکی عقاب 44 ارتش فاش شد/ توانایی انجام عملیات هوایی غافلگیرکننده دور از انتظار دشمنان + فیلم

سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران از پایگاه 44 نیروی هوایی عقاب بازدید کردند.

پایگاه 44 نیروی هوایی عقاب قابلیت دریافت و بهره برداری از انواع هواپیماهای جنگنده و بمب افکن و هواپیماهای بدون سرنشین نیروی هوایی را دارد.

پایگاه هوایی عملیاتی عقاب 44 با امکاناتی مانند اخطار، پست فرماندهی، آشیانه های نگهداری جنگنده، مراکز نگهداری هواپیما، تجهیزات ناوبری و فرودگاهی، مخازن سوخت و … قابلیت استفاده از انواع جنگنده های نیروی هوایی را برای انجام ماموریت ها دارد. قرار است پذیرا باشد

این پایگاه بزرگ زیرزمینی همچنین قادر به دریافت و استفاده عملیاتی از هواپیماهای جنگنده جدید نیروی هوایی خواهد بود.

باید بگویم؛ عقاب 44 یکی از چندین پایگاه هوایی تاکتیکی زیرزمینی نیروی هوایی است که در سال های اخیر با توجه به نیازهای عملیاتی این نیروها و با رعایت اصول پدافند غیرعامل در مناطق مختلف کشور ساخته شده است.

ساخت این پایگاه ها در مکان های مختلف بر حسب نیاز و با ضریب ایمنی بالا به دلیل طراحی و قرار گرفتن در زیر کوه ها قابلیت انجام عملیات هوایی ناگهانی از مکان و زمانی دور از انتظار دشمنان را فراهم می کند.

این پایگاه‌ها با نگه‌داشتن جنگنده‌ها در مکان‌های امن و تجهیز آن‌ها به جنگ الکترونیک، سامانه‌های بمب و موشکی از جمله یاسین، قائم و آصف، عملیات‌های دوربرد را امکان‌پذیر می‌کنند و دسترسی استراتژیک به اهداف دور را افزایش می‌دهند.

در این بازدید سردار سرتیپ پاسدار محمدحسین دادرس جانشین فرمانده کل ارتش، امیر سرتیپ امیر خاتمی مشاور رئیس کل نیروهای مسلح و سردار سرتیپ پاسدار حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش نیز حضور داشتند.

رسانه ملی تحت حمایت گزارشی از این پایگاه تهیه کرد که امروز رسانه ای شد.

دیدگاهتان را بنویسید