پای لنگ هوشمندی مدارس کهگیلویه و بویراحمد به عصا نیاز دارد


ساعت: 16:21
تاریخ ارسال: 1301/05/13
کد خبر: 1887915

نظام آموزشی کشور با هوشمندسازی مدارس به دنبال تحول است، تحولی که به نظر می رسد هنوز در کهگیلویه و بویراحمد عقب مانده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ؛ تحول آموزش و پرورش سال هاست به یکی از اولویت های کشور برای هوشمندسازی کلاس های درس در جهت آماده سازی نسل آینده کشور برای زندگی در عصر اطلاعات و شکوفایی استعدادهای بالقوه تبدیل شده است. دانش آموزان باید با توجه به علایق خود در دستور کار قرار گیرند و از ابزارهای جدید استفاده کنند.

نظام آموزشی کشور با هوشمندسازی مدارس به دنبال تحول است، تحولی که به نظر می رسد همچنان در کهگیلویه و بویراحمد عقب مانده است و چاره ای در این زمینه اندیشیده نشده است.

بر اساس آخرین آمار، سرانه فضای آموزشی در کهگیلویه و بویراحمد 2.8 متر مربع است که از این تعداد 127 مدرسه اجاره ای و خطرناک، 305 مدرسه مشترک و 216 مدرسه دو نوبته است.

شهرستان بویراحمد که 60 درصد دانش آموزان در آن زندگی می کنند بیشترین مشکل کمبود فضای آموزشی را دارد اما موضوع این گزارش کمبود فضای آموزشی نیست، بلکه تحول آموزش و پرورش با هوشمندسازی مدارس این استان است.

تاکنون هیچ آمار جامعی از سوی متولیان امر در خصوص هوشمندی مدارس و نسبت استان در این بستر گزارش نشده است و نمی توان ادعا کرد که مدرسه کاملا هوشمند در استان وجود دارد اما در تعدادی از مدارس موجود است. حداقل یک کلاس درس هوشمند نیست و این حداقل ها هرگز نمی تواند پاسخگوی تحول آموزش و پرورش استان باشد.

نیازی به توضیح نیست که بگوییم یک کلاس درس هوشمند در یک مدرسه نمی تواند مسئولیت آموزش کل مدرسه را بر عهده بگیرد و استان کهگیلویه و بویار احمد به همراه سیستان و بلوچستان در پایین ترین رده استفاده از شبکه شاد قرار دارند. و در توسعه ارتباطات در کشور بیست و سوم هستیم و در این موارد به طور جدی لنگ هستیم.

مدرسه هوشمند مدرسه ای است که در آن فرآیند اجرای کلیه فرآیندها اعم از مدیریت، نظارت، کنترل، یاددهی-یادگیری، منابع آموزشی و پشتیبانی آموزشی، ارزیابی، اسناد و مدارک و سوابق، ارتباطات و مبانی توسعه آنها مبتنی است. فن آوری های اطلاعات و ارتباطات به منظور بهبود سیستم آموزش و پرورش علم محور است.

فضای مجازی امروز چندین برابر فضای واقعی زندگی ما شده است و همه افراد فاقد سواد مجازی در معرض خطرات این فضای بی انضباط و کنترل نشده هستند، بنابراین هوشمندسازی مدارس باید به طور جدی در دستور کار کارکنان استانی در فضای مدرن قرار گیرد. دوران و دوران داشتن یک مدرسه با یک کلاس هوشمند نمی تواند تحول آفرین باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید