پدافند هوایی عراق از ورود پهپادهای آمریکایی به حریم هوایی سامارا جلوگیری می کند

ساعت: 21:42
تاریخ انتشار: 1400/11/09
کد خبر: 1804316

منابع عراقی می گویند یک پهپاد آمریکایی قصد دارد وارد حریم هوایی سامارا شود که توسط پدافند هوایی عراق مسدود شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یک منبع امنیتی عراقی از پروازهای جاسوسی پهپاد جاسوسی ائتلاف آمریکایی در استان صلاح الدین خبر داد.

این منبع به شفق نیوز گفت: پدافند هوایی عراق تلاش کرد یک پهپاد شناسایی را در ورودی شهر سامارا سرنگون کند.

وی افزود: با این حال، پدافند عراق پس از مدتی متوجه شد که این پهپاد متعلق به ائتلاف آمریکایی است و “مأموریت آن شناسایی آن بوده است”.

این منبع گفت که «عملیات شناسایی پهپادی» به دنبال شلیک پدافند هوایی عراق انجام شد [آمریکایی] همچنین لغو شد.»

وی تاکید کرد که این پهپاد قبل از شناسایی سعی کرد وارد حریم هوایی سامارا شود.

با این حال کانال تلگرامی صابرین نیوز گزارش داد که صدای شلیک گلوله در اثر پدافند هوایی عراق علیه یک پهپاد ناشناس نیز شنیده شد.

این شبکه گزارش داد که این پهپاد متعلق به ارتش آمریکا بوده و بدون مجوز مواضع الحشد الشعبی و مزار عسکریین را شناسایی کرده است.

در همین راستا شبکه خبری السومریه نیز گزارش داد که پدافند هوایی عراق نیز از ورود پهپادی که قصد ورود به حریم هوایی سامارا را داشت، جلوگیری کرد.

اشغالگران آمریکایی قرار بود قبل از آغاز سال جاری عراق را ترک کنند، اما گزارش های زیادی مبنی بر عدم خروج این نیروها وجود دارد.

تصمیم برای خروج از عراق پس از آن اتخاذ شد که پارلمان عراق به اتفاق آرا به اخراج نیروهای خارجی از عراق پس از قتل قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و متحدان آنها در اوایل ژانویه 2020 رای داد.

از آنجایی که عراق برای آمریکایی ها اهمیت زیادی دارد، از زمان اعلام این تصمیم، آمریکا تلاش های جدی را برای خنثی کردن موضوع خروج از عراق آغاز کرده است.

روزنامه لبنانی الاخبار در یادداشتی سند محرمانه ای از توافق رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر عراق را فاش کرد که مهم ترین نتیجه آن عدم خروج و خروج آمریکایی ها از عراق است (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید