پدر و مادر انقلابی، بچه های غربی!

پدر و مادر انقلابی، بچه های غربی!

الهام صالحی: به نقل از رئیس جمهور گفت: «اگر پسر مقامی مهاجرت کند، پدر هم می رود.» این نشان می دهد که رئیس جمهور با مهاجرت و اقامت فرزندان مسئولان مخالف است. آنچه امروز مردم را نگران می کند، افزایش مهاجرت نخبگان و متخصصان است. این سوال مطرح می شود که اگر مسئولان برای آبادانی کشور تلاش می کنند پس چرا گاهی فرزندان و خانواده آنها در خارج از کشور زندگی می کنند؟ از سوی دیگر ناکارآمدی ها و سوء مدیریت های گذشته و حال منجر به مهاجرت بسیاری از نیروهای متخصص شده و کشور با کمبود نیروی انسانی ماهر مواجه شده است.سردار مرتضی میریان، رئیس اداره عملیات زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یک برنامه تلویزیونی گفت: 4000 فرزند مسئولان در خارج از کشور هستند و به سراسر کشور سفر می کنند. البته این عدد مربوط به دولت فعلی نیست، بلکه شامل دولت های قبلی، نمایندگان ادوار و دیگر مقامات می شود. نکته قابل توجه این است که افرادی مانند علیرضا زاکانی و غیره. آنها خود را ابرانقلابی می دانند و شعارهای ضدغربی می دهند اما فرزندانشان در سوئیس هستند و بسیاری از فرزندان مقامات سابق و فعلی که ضد آمریکایی هستند در آمریکا و اروپا زندگی می کنند یا درس می خوانند زیرا اجرای قانون باید یکی از دلایل رد صلاحیت علی لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته دو تابعیتی بودن پسرش بود. حالا برخی از افرادی که مثل علی لاریجانی هستند، فرزندانشان در خارج چگونه پاسخگو هستند؟

مهاجرت فرزندان مقامات

تولد نوه علیرضا زاکانی شهردار تهران در زوریخ سوئیس و مهاجرت فرزند انسیر خزعلی معاون رئیس جمهور و معاون وزیر کانادا از پرمخاطب ترین موضوعات در فضای مجازی و عمومی بود. نظر. معاون رئیس جمهور سفر فرزندش را سفری با اهداف دانش بنیان خواند.

مهاجرت فرزندان شهردار قم

به گزارش آفتاب؛ مرتضی سکایی نژاد شهردار قم و یکی از چهره های اصولگرا در واکنش به خبر مهاجرت فرزندانش به خارج از کشور هدف از این سفر را «علم و دانش» دانست و فرزندانش را «سفیران خوش بیان یک نظام» دانست. بعداً یکی از فرزندانش سخنان پدر را تکذیب کرد، هرچند به گفته رسانه‌های حامی دولت: رئیس‌جمهور دستور داده که اگر «پدر برود، پسر برود» اما درباره رفتن پسر معاونش و مهاجرت او سکوت کرده است. به کانادا

شرکتی با تخلف 8 هزار میلیارد تومانی

پسر خانم خزعلی در کانادا در کنار یکی از متهمان پرونده های موسوم به ارزش افزوده کار می کند که حجم این پرونده چند هزار میلیارد تومان است. شرکت او در کانادا 7gate نام دارد که صاحبش 8 هزار میلیارد تومان پرونده دارد. آذری جهرمی وزیر اسبق ارتباطات گفت: این شرکت ها با حمایتی که داشتند به جیب مردم ضربه زدند.

تابعیت کانادایی فرزندان مقامات

محمدهادی وفا، وزیر فعلی رفاه اجتماعی که رئیس جمهور او را جانشین حجت‌الله عبدالمالکی می‌داند، به گفته یکی از شخصیت‌های سیاسی کشور، بین سال‌های 71 تا 73 و 1359 تا 1361 در کانادا زندگی می‌کرده است. دختران تابعیت کانادایی دارند. دفتر محسن خجسته مهر، رئیس شرکت ملی نفت و معاون وزیر نفت نیز از پاسخ به سوال آفتاب درباره مهاجرت فرزندش به کانادا خودداری کرد.

زندگی 4000 فرزند مقامات در خارج از کشور

مرتضی میریان، رئیس اداره عملیات زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خردادماه امسال در یک برنامه تلویزیونی از زندگی «چهار هزار» فرزند مقامات جمهوری اسلامی در خارج از کشور خبر داد و گفت: امروز نزدیک به 4 هزار فرزند برخی کارمندان در آمریکا، اروپا و در کانادا زندگی می کنند. این افراد باید «نظارت» شوند تا در آینده به آنها مناصب رهبری در جمهوری اسلامی داده نشود.

مهاجرت 16 هزار پزشک

آفتاب: طبق آمار در سال گذشته 160 متخصص قلب و عروق مهاجرت کرده اند. در همین مدت، 30000 افسر پزشکی از دانشکده‌های علوم پزشکی که مقصدشان عمان بود، تقاضای کسب مقام کردند. همچنین در چهار سال گذشته 16 هزار پزشک عمومی از کشور مهاجرت کرده اند.

کمبود جراح قلب

محمد رای زاده، رئیس سازمان نظام پزشکی ایران اخیرا اعلام کرده است که تمایلی به تحصیل در رشته جراحی قلب ندارد و هیچ پذیرشی وجود ندارد و امسال تنها یک نفر در جراحی اطفال شرکت کرده است. در حالی که در دو سال گذشته 63 عمل پیوند قلب بر روی کودکان در کشور انجام شده و ایران رتبه اول جهان را دارد، اما اکنون رای زاده هشدار داد: جراح قلب اطفال نداریم، ممکن است مجبور شویم جراح اطفال را از خارج وارد کنیم. در چند سال.”

درخواست مهاجرت 4000 پزشک در سال 1400

به گفته رئیس سازمان نظام پزشکی ایران، در سال 1400، 4270 پزشک برای دریافت گواهی عدم سوء سابقه مهاجرت اقدام کردند. همچنین برای مهاجرت متخصصان و فوق تخصص های پزشکی تعداد درخواست های مربوط به وضعیت خوب (گواهی عدم سابقه بد) افزایش یافته است. علی تاجر نیا، مشاور سابق رئیس سازمان نظام پزشکی کشور نیز از مهاجرت بیش از 3000 پزشک تنها در 10 ماه منتهی به دی ماه 98 از ایران خبر داد و در یک سال گذشته 160 متخصص قلب و عروق مهاجرت کردند. در همین دوره، 30000 پرسنل پزشکی از دانشکده‌های علوم پزشکی عمان برای کسب موقعیت مناسب درخواست کردند. طی چهار سال گذشته 16000 پزشک عمومی از کشور مهاجرت کرده اند. این آمار زمانی واضح‌تر می‌شود که بدانیم طبق آمار وزارت بهداشت، 18000 پزشک عمومی در سراسر کشور کمبود داریم.

دلایل مهاجرت

رضا لاری پور، سخنگوی سازمان نظام پزشکی در گفتگو با «دنیای اکونومیست» دلایل مهاجرت را به عوامل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی تقسیم می کند که همه را در بر می گیرد و می گوید: بحث جایگاه اجتماعی بالا شامل همه موارد نمی شود. جامعه پزشکی از تعداد زیاد پزشکان، عموم مردم ترجیح می دهند به پزشکان و متخصصانی مراجعه کنند که مطب شلوغ تری دارند، دیر کرده اند و معروف و برند شده اند، اما جامعه پزشکی آن شرایط را ندارد. 12 تا 15 هزار دستیار در ماه کمتر از 6 میلیون تومان درآمد دارند، 40 تا 50 هزار پزشک عمومی در کشور با فعالیت غیرپزشکی زیر 12 میلیون تومان درآمد دارند، در حال حاضر چهار تا هشت هزار پزشک در مناطق ضعیف طرح فعال دارند. کشور با درآمد کمتر از 12 میلیون تومان

آژانس های مهاجرتی تخصصی برای پزشکان

دکتر محمد جواد یزدان پناه، متخصص ایمونولوژی می گوید: «امروزه انتقال پزشکان به کشورهای دیگر به یک امر تبدیل شده است و آژانس های مسافرتی پیشنهادات وسوسه انگیزی برای پزشکان دارند. اسکان، آنها فرآیند مصاحبه و قرار دادن را تسهیل می کنند. در واقع ما از توریسم درمانی به گردشگری پزشکی رسیده ایم. اما بهترین مقصد کشورهای عربی و کشورهای خلیج فارس است که پزشکان ایرانی را بسیار دوست دارند. دکتر لری پور موضوع تسهیلات را مطرح می‌کند و می‌گوید: «اکنون مشوق‌های اجتماعی مانند وام‌های کم بهره، کاهش تعهدات به دولت یا تأمین تجهیزات و امکانات قابل مذاکره است.» از جمله نکاتی که تاجر نیا برای مهاجرت گروهی بیان کرد، علل اجتماعی و فقدان آرامشی است که برای هر فرد لازم است. او می گوید: هر روز تصمیمی گرفته می شود و به لایه های مختلف فشار وارد می شود.

دیدگاهتان را بنویسید