پدیده عجیب اجاره در تهران; اجاره یک واحد 50 متری 30 نفره!

در صد و پنجاه و سومین جلسه شورای شهر به یکی از مشکلات شهر تهران، کودکان خیابانی و کار آنها اشاره شد. اما این تنها آمار عجیبی نبود که اعضای شورای شهر اعلام کردند.

ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران از وجود بیش از 37 دودخانه در منطقه شوش تهران خبر داد و گفت: در برخی از این خانه ها که متراژ آنها 40 تا 50 متر بیشتر نیست، حدودا 30 نفر زندگی می کنند. ناصر امانی برای این خانه ها اصطلاح خانه دود را ذکر کرد. خانه هایی که مردم در آن مشغول مصرف مواد هستند.

امانی همچنین گفت: 60 درصد این منطقه را بافت فرسوده اشغال کرده است، با این حال حضور اتباع خارجی یکی از مشکلات این منطقه است و 50 درصد ساکنان را اتباع خارجی تشکیل می دهند. وی با بیان اینکه اجاره واحدهای 40 تا 50 متری توسط 30 نفر اجاره بهای مسکن را بسیار افزایش داده است، یادآور شد: این افراد انواع بیماری ها را به ایران آورده اند و این مناطق و مردم نگران فرزندان خود هستند. یکی از اعضای کمیته برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران نیز بیان کرد: 37 مورد خانه های دودزا که اکثرا اتباع خارجی در آن زندگی می کنند توسط شهرداری شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه در این منطقه زباله ها شبانه توسط زباله جمع کن خریداری می شود، گفت: باید فکری اساسی برای رفع مشکل مردم این منطقه و سایر مناطق مرکزی تهران شود. امانی با بیان اینکه با ابلاغ ضوابط جدید شهرداری، نوسازی بافت فرسوده با شیب اندکی در حال انجام است، یادآور شد: در این محدوده 1800 تقاطع بن بست وجود دارد که از این تعداد 300 تقاطع در محله شوش است.

وی با بیان اینکه از نمایندگان تهران در شورای اسلامی می خواهیم پیگیری های لازم را برای تصویب لایحه تشکیل سازمان سکونتگاهی انجام دهند، تصریح کرد: تصمیم جدی برای ساماندهی معتادان متجاهر، پلمب دائمی و تخریب منازل قرمز و دودی، تسهیل گری. ضوابط نوسازی پارچه ها پلاک های جمعی فرسوده، انتقال کاغذفروشان در مجتمع خاوران، انتقال زباله محله، تعیین تکلیف مغازه های شهر و روستا و رفاهی از خواسته های مردم این محله است.

70 هزار کودک در خیابان های تهران کار می کنند

سوده نجفی یکی دیگر از اعضای شورای شهر تهران از حضور 70 هزار کودک کار در تهران خبر داد و گفت: آمار کودکان کار در کشور و به ویژه شهر تهران روز به روز در حال افزایش است.

نجفی ساماندهی کودکان کار را فعالیت نهادهایی از جمله وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرداری، سازمان بهزیستی کشور، وزارت آموزش و پرورش و سایر نهادها عنوان کرد. و البته گفت که نهاد مشخص و رسمی در زمینه ساماندهی کار کودکان معرفی نشده است. این عضو شورای اسلامی شهر تهران در یادداشت خود از چرایی ورود اتباع خارجی به عنوان کودک کار پرسیده است؟ و خواستار برخورد با هجوم کارگران خارجی و برخورد قاطع با باندهای کارگری در تهران شد.

دیدگاهتان را بنویسید