پدیده پرسپولیس جرقه ای بود؟

پدیده پرسپولیس جرقه ای بود؟

فرزاد آشوبی بازیکن سابق پرسپولیس درباره شرایط اخیر این تیم گفت: پرسپولیس در شرایط خوبی قرار دارد و اگر دو بازی اخیر مقابل فولاد و آلومینیوم را در نظر نگیریم که اشتباهات داوری تاثیر زیادی بر روی آن گذاشت. با نتایج این دو بازی، در مجموع پرسپولیس در شرایط بسیار خوبی قرار دارد.

وی افزود: دیدیم پرسپولیس در دیدار مقابل صنعت نفت آبادان بازی خوبی انجام داد و این ما را امیدوار می کند. در هفته های باقی مانده نقاط زیادی در مسیر این تیم وجود دارد که می تواند همه چیز را تغییر دهد. به نظر من پرسپولیس با این بازیکنان و این تیم فنی و با کیفیت این قدرت را دارد که از این شرایط عبور کند و به بالای جدول برسد.

بازیکن قدیمی پرسپولیس درباره انتقادات از محمد عمری و اینکه چرا دیگر گل نمی زند، توضیح داد: با این نظر که این بازیکن منصرف شده موافق نیستم. اوج اصلی دوران عمری مقابل تیم نساجی بود که فوتبال بسیار باز و به قول امروزی بازی می کرد. بازیکنی با ویژگی های محمد عمری که جوان هم هست نیاز به زمان بیشتری دارد. او باید دریابد که چگونه در مقابل تیم هایی که بازی نزدیکی دارند برای خود فضا ایجاد کند.

وی ادامه داد: عمری باید بداند مقابل تیمی که بسته بازی می کند چگونه برای خود فضاسازی کند. او باید بداند چگونه خود را در موقعیتی قرار دهد که گل بزند یا گل بخورد. در مورد عمری هم معتقدم یکی از بازیکنان بسیار خوب پرسپولیس در این فصل است که می تواند این روند را بهتر و قوی تر ادامه دهد.

آشوبی با توجه به اینکه برخی معتقدند عمری جرقه بود و خاموش شد، خاطرنشان کرد: در این باره باید بگویم که چنین بازیکنی زجر زیادی کشید و سعی کرد خودش را به سرمربی تیم تحمیل کند تا جایگاه خوبی برای خودش به دست آورد. در تخت جمشید چنین بازیکنی قطعاً کیفیت بالایی دارد اما قطعاً یکسری پارامترها وجود دارد که یک بازیکن با ویژگی های عمری باید بر اساس آنها بتواند عملکرد بهتری در این پرسپولیس داشته باشد.

هافبک سابق پرسپولیس با بیان اینکه مهدی ترابی تا اینجای فصل 5 پاس گل داده اما گلی نزده است و با این آمار چه وضعیتی دارد، تصریح کرد: در اینکه مهدی ترابی بازیکن باکیفیتی است شک نداریم اما در کل مهدی ترابی عملی قابل مقایسه با فصول گذشته او نیست.

وی تاکید کرد: درست است که او 5 پاس گل داد که اقدام ارزشمندی است اما بازیکنی با ویژگی های مهدی ترابی و ارسال 5 پاس گل در 18 بازی برای او یک آمار کاملا طبیعی است و نمی توان گفت که دارد. کار بزرگی را به پایان رساند. ما از او انتظار بیشتری داریم.

آشوبی درباره دو گل اخیر دیاباته مقابل صنعت نفت آبادان و عملکرد این هفته هایش گفت: دیابات بازیکنی در پست فوروارد است که البته با توجه به شرایط بدنی اش می تواند برای تیم بسیار موثر باشد اما بستگی به بازیکنی دارد که در کنار او بازی می کند. دارای توانایی کسی است که او را به نحوی تمام کند. این بدان معناست که بازیکنی باید در کنار دیاباته باشد که آمار قوی تری نسبت به دیابات داشته باشد.

وی افزود: مثلا می خواهم بگویم اگر دیابه به کناری برود و از جعبه بیرون بیاید، کیفیت و تاثیرگذاری خود را خیلی از دست می دهد. در کنار چنین بازیکنی، عیسی آل کثیر خیلی خوب کار می کند و بازیکنی با ویژگی های عیسی می تواند هم به داخل محوطه و هم در خارج از محوطه جریمه تکیه دهد و همچنان تاثیر زیادی در آن قسمت داشته باشد. او می تواند به بازیکن کنارش کمک زیادی کند. جفت این دو هر دفاعی را از بین خواهند برد.

پیشکسوت پرسپولیس درباره دیدار تیم های پرسپولیس و هوادار نیز توضیح داد: به هیچ عنوان نباید جایگاه تیم هوادار در جدول را ملاک ارزیابی این تیم قرار داد. ورود به فن بسیار سخت است. آنها در خط دفاعی متعدد و قوی هستند. این تیم لقمه آسانی برای پرسپولیس نخواهد بود.

آشوبی ادامه داد: تیم هواداری بازیکنانی دارد که تجربه لازم برای حضور در لیگ برتر و مسابقات مشابه را دارند. آنها این توانایی را دارند که به خوبی به دروازه حریف برسند. فکر می کنم بازی فشرده ای برای هر دو تیم خواهد بود. اما هوادار تیم بازنده نیست.

دیدگاهتان را بنویسید