پذیرایی از 6500 زائر شهدا در اردوهای راهیان نور مازندران


ساعت: 15:58
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1817293

سیاوش مسلمی از ثبت نام 8 هزار و 730 نفر در سایت سپاه کربلا تا دوم فروردین خبر داد و گفت: تاکنون 6 هزار و 504 زائر در اردوهای مازندران پذیرفته شده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، سردار سیاوش مسلمی امشب به مناسبت فرارسیدن سال نو با حضور در مسجد جامع خرمشهر در مناطق عملیاتی جنوب با استناد به سخنان رهبر معظم انقلاب نوروزی مبنی بر اینکه تقریباً همه اقشار مختلف مردم مناجات می کنند و هم دعا و هم معنویت می خوانند. و خیانت کردند و شروع کردند به ابراز ارادت به پروردگار سال و گفتند: «این فرهنگ معنوی و اسلامی مردم ایران است که در یک عید ملی مراسم معنوی برگزار می کنند و همه اینها به برکت امام زمان است. خون شهدا.”

فرمانده سپاه کربلا با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب توجه ویژه ای به مسائل فرهنگی دارند و این توجه در همه سخنرانی ها و سخنرانی ها دیده می شود، افزود: هر چه برای ترویج و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کنیم کافی نیست. زیرا این فرهنگ جامعه به ویژه نسل جوان را از آسیب های اجتماعی و فرهنگی بیمه می کند.

مسلمیم در ادامه سخنان خود با اشاره به سیل جوانان و نوجوانان در یادمان ها و مناطق عملیاتی خاطرنشان کرد: این امر نشان دهنده اثربخشی ترویج فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه است.

فرمانده سپاه کربلا افزود: امروز شاهد حضور مردم در مناطق عملیاتی جنوب هستیم تا سفر شهدا را آغاز کرده و سال جدید خود را آغاز کنند. ما باید این دستاورد بزرگ فرهنگی را حفظ کنیم و در تقویت آن و انتقال آن به نسل آینده انقلاب تلاش کنیم.»

مسلم در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه تلاش کرده ایم بزرگ ترین رزمایش فرهنگی کشور را برگزار کنیم، گفت: به فضل خداوند متعال و همکاری و همدلی همه همکاران، با معرفت نمازگزاران عبادت کنید. این اتفاق افتاد و خداوند متعال را شاکریم.

فرمانده سپاه کربلا با اشاره به اینکه راهیان نور امسال به صورت خودجوش برگزار شد و سپاه کربلا در زمینه بسترسازی و ارائه خدمات باکیفیت گام های مهمی برداشته است، افزود: از مصادیق آن می توان به ایمنی کاروان ها، غذای با کیفیت و حضور قوی راوی اشاره کرد. کاروان ها و در یادواره ها، تجهیز اماکن زائران با وسایل گرمایشی و سرمایشی و مهمترین برنامه برای زیارت و حضور زائران، یادواره شهدای هفت تپ و برگزاری مراسم فرهنگی بود.

مسلمی همچنین با بیان اینکه پس از دو سال وقفه به دلیل بیماری عروق کرونر بستری برای حضور خانواده در مناطق فراهم شده است، افزود: کمپ ها اسکان داده شده و خدمات ارائه می شود. این امر شور و شوق نمازگزاران را برانگیخت.

فرمانده سپاه با اشاره به اینکه تاریخ اعزام های راهیان نور به صورت خودجوش و با ثبت نام از 17 اسفند 1392 آغاز شد، افزود:

مسلم از ثبت نام 8 هزار و 730 نفر در سایت سپاه کربلا تا دوم فروردین خبر داد و گفت: تاکنون 6 هزار و 504 نمازگزار در اردوهای مازندران پذیرفته شده اند.

به گفته فرمانده سپاه کربلا، مراسم سال تحویل به یاد شهدای هفت تپ با حضور فرماندهان لشکر 25 کربلا در دوران دفاع مقدس و بیش از هزار نفر برگزار شد.

فرمانده سپاه کربلا با بیان اینکه اعزام زائران به شهر شهدای مشهد تا ششم فروردین ادامه دارد، خاطرنشان کرد: امتیاز راهیان نور امسال حضور خودجوش خودروهای شخصی و خانوادگی در مناطق است.

مسلمی از حضور 269 خودروی شخصی در سه قرارگاه مازندران (شهید جعفرزاده در اندیمشک، شهید بلباسی در هرمشهر و یادمان هفت نوار) ​​تا به امروز: شلمچه، نهرهین، فتح المبین و … بازدید کرد.

به گفته فرمانده سپاه کربلا، این اردوها میزبان برنامه های فرهنگی متنوعی برای زائران است که از آن جمله می توان به اجرای برنامه طنز در جبهه، مولودی خوانی عید سعید فطر، دعا و نیایش، نماز جمعی، مسابقات فرهنگی، قصه گویی، رزمایش فرهنگی و … اشاره کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید