پرداخت مابه التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان از 25 خرداد/ رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران: منتقد دولت هستیم

پرداخت مابه التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان از 25 خرداد/ رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران: منتقد دولت هستیم

علی دهنوکیا، رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران از پرداخت مابه التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان از ۲۵ خرداد ماه خبر داد و گفت: رقمی که دولت برای مستمری بگیران سایر سطوح تعیین کرده، مورد انتقاد ما قرار گرفته است. “

علی دهنوکیا با اشاره به آغاز پرداخت مستمری های مربوط به خردادماه گفت: مستمری ها به ترتیب حروف الفبا آغاز شده و این روند طی چند روز آینده ادامه خواهد داشت.

وی در خصوص پرداخت مابه التفاوت افزایش مستمری های فروردین، اردیبهشت و خرداد، تصریح کرد: طبق اعلام وزیر رفاه اجتماعی و مدیرعامل تامین اجتماعی، مستمری ها از خرداد ماه به 25 خرداد افزایش می یابد. و در تیر و مرداد مابه التفاوت افزایش حقوق فروردین و اردیبهشت به مستمری بگیران پرداخت می شود.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران گفت: حقوق بازنشستگان حداقل 57 درصد افزایش می یابد، این در حالی است که پیش از آن طبق مصوبه شورای عالی کار، حقوق سایر رده ها باید 38 درصد افزایش می یافت. متاسفانه این رقم 10 درصد کاهش یافته و مورد انتقاد بازنشستگان قرار گرفته است.

دهقان کیا افزود: همچنان بر اجرای مصوبه شورای عالی کار برای افزایش حداقل دستمزد بازنشستگان و سایر رده ها تاکید داریم.

وی ادامه داد: با توجه به عدم رعایت مصوبه شورای عالی کار و افزایش 38 درصدی مستمری در سایر سطوح، فردا جلسه ای با حضور روسای 31 کانون بازنشستگی برگزار می شود. تصمیمی در انتظار است.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران گفت: در روزهای آینده با کمیسیون اجتماعی مجلس جلسه خواهیم داشت چرا که همچنان نسبت به اجرا نشدن مصوبه شورای عالی کار انتقاد داریم. “

دیدگاهتان را بنویسید