پرداخت ماهانه بیش از 20 هزار میلیارد تومان حقوق بازنشستگان

پرداخت ماهانه بیش از 20 هزار میلیارد تومان حقوق بازنشستگان

نعمت الله ترکی در دیدار با روسای کانون های بازنشستگی استان تهران افزود: بر اساس قانون و بر اساس ماده 85 قانون مدیریت خدمات کشوری، دستگاه های اجرایی موظفند بیمه تکمیلی مستمری بگیران را اجرا کنند. همان ارگان اما این موضوع به دلیل کمبود منابع مالی در این ارگان ها تاکنون محقق نشده است.

ترکی تصریح کرد: به همین دلیل ما به عنوان متولی خدمت در صندوق بازنشستگی کشوری موظف به ارائه خدمات بیمه سلامت به بازنشستگان هستیم.

وی ادامه داد: امسال در حال مذاکره با چندین گروه بیمه ای هستیم که مورد توجه کانون های بازنشستگی است تا بتوانیم در سال جاری در حوزه بیمه تکمیلی درمان به این افراد خدمات بهتری ارائه دهیم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: در واقع مسئولیت اصلی بر عهده دستگاه های اجرایی است و صندوق بازنشستگی کشوری به عنوان یک صندوق تنها نقش حمایتی دارد، بنابراین اگر مستمری بگیر مشکل حاد داشته باشد و سیستم بیمه نتواند کمک کند. صندوق از او حمایت خواهد کرد، اما اکنون دلیل مشکلات این است که بیمه درمانی توسط خود صندوق تامین می شود.

پرداخت ماهانه بیش از 20 هزار میلیارد تومان حقوق بازنشستگان

ترکی با بیان اینکه ماهانه بیش از 20 هزار میلیارد تومان به مستمری بگیران در قالب صندوق تامین منابع پرداخت می شود، گفت: بیش از 85 درصد از این مبلغ از محل منابع عمومی دولت تامین می شود که بخشی از آن از کسورات و بخشی ناچیز از این مبلغ است. محل سودآوری شرکت ها

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به بحث های موجود در خصوص همسان سازی حقوق بازنشستگان گفت: شرایط و جداول متفاوتی برای محاسبه حقوق بازنشستگان وجود دارد و برنامه هفتم بهترین فرصت برای هماهنگ سازی روش های محاسبه است. دستمزد و مستمری و مزایا بین نهادهای مختلف و در نتیجه مستمری بگیران از یک سو و رفع تبعیض بین بازنشستگان و شاغلان از سوی دیگر.

وی به انعقاد قرارداد با سازمان خصوصی سازی برای تعیین واگذاری اعتبار از سال 1401 برای یکسان سازی حقوق بازنشستگان اشاره کرد و افزود: کارهای اولیه انجام شده و با سازمان خصوصی سازی قرارداد منعقد شده است.

ترکی ادامه داد: به محض افزایش ارزش سهام شرکت متبوع که در بودجه تعیین شده بود، این سهام فروخته شده و به صورت همسان سازی به مستمری بگیران پرداخت می شود.

بر اساس این گزارش، در این جلسه روسای کانون های بازنشستگی استان تهران مهمترین مسائل و مطالبات را به ویژه در حوزه همسان سازی و بیمه تکمیلی مطرح کردند.

دیدگاهتان را بنویسید