پرداخت کمک هزینه برای کشت 8 محصول اصلی


ساعت: 15:03
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۴/۲۱
کد خبر: 1882625

سرپرست مدیر اجرایی طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی گفت: پرداخت کمک های بلاعوض برای کشت هشت محصول عمده و استراتژیک از جمله گندم در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی، سهراب سهرابی، سرپرست مدیر اجرایی طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: برای حمایت از تولید هشت محصول اصلی، به ازای هر هکتار از این محصولات، 6 میلیون تومان کمک هزینه کاشت به کشاورزان پرداخت شود. فرهنگ ها

وی با بیان اینکه این تصمیم در راستای اجرای الگوی کشت اتخاذ شده است، گفت: این کمک هزینه پس از کشت گندم و تصویب آن به حساب کشاورزان واریز می شود.

سهرابی همچنین به برنامه جهش تولید در اراضی دیم اشاره کرد و تصریح کرد: در سال اقتصادی آینده کشت محصولات اصلی در سطح 5 میلیون و 600 هزار هکتار از اراضی دیم کشور پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: در قالب این طرح مشترک بین وزارت جهاد کشاورزی و ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، محصولاتی مانند گندم، جو، دانه های روغنی، حبوبات و علوفه در دیم ها کشت می شود و به عنوان محصولات بیمه شده و حمایت می شود. تامین کود، ریزمغذی ها و کنترل آفات، بیماری ها و علف های هرز، پایش مزارع دیم، آموزش کشاورزان و ایجاد سایت های پایلوت و نمونه در دستور کار قرار دارد.

سرپرست سرپرستی طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی هدف از اجرای این طرح را افزایش تولید در واحد سطح، استفاده از آب سبز یا باران و پوشش آیش در اراضی دیم عنوان کرد.

وی افزود: هر ساله 20 درصد از زمین های آیش در اراضی دیم در قالب این طرح زیر کشت می رود.

سهرابی در عین حال افزایش درآمد کشاورزان را از دیگر مزایای اجرای طرح جهش تولید در مناطق خشک می داند.

وی بیان کرد: کشاورزان مشمول طرح رونق تولید در مناطق دیم وجوه ارزان قیمت بانکی برای خرید ماشین آلات کشاورزی و تراکتور دریافت می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید