پرداخت 12 میلیون تومان تسهیلات به مستمری بگیران تامین اجتماعی


ساعت: 18:51
تاریخ انتشار: 09/06/1401
کد خبر: 1914085

معاون فرهنگی، اجتماعی و استانداری سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد:

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان های سازمان تامین اجتماعی از پرداخت 12 میلیون تومان به بیش از 30 هزار مستمری بگیر تامین اجتماعی خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بر اساس اعلام سازمان تامین اجتماعی، احمد اسفندیاری پرداخت تسهیلات قرض الحسنه برای بازنشستگان و مستمری بگیران تحت پوشش را یکی از حمایت های جانبی این سازمان معرفی کرد و گفت: کمک به بهبود و ارتقای سطح زندگی و افزایش قدرت خرید. بازنشستگان تامین اجتماعی پرداخت مرحله سوم تسهیلات قرض الحسنه کارزاد الحسنه امسال برای مستمری بگیران این سازمان را آغاز کرده است که بیش از 360 میلیارد تومان و در این مرحله بیش از 30 هزار مستمری بگیر تحت پوشش تامین اجتماعی است. سازمان این تسهیلات را دریافت خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه مبلغ ریالی این تسهیلات از 70 میلیون ریال در سال 1400 به 120 میلیون ریال در سال جاری افزایش یافته است، گفت: طی سه مرحله پرداخت تسهیلات قرض الحسنه در سال جاری حدود 102 هزار فقره تسهیلات به ثبت رسیده است. در اختیار مستمری بگیران قرار گرفته و مستمری بگیران تحت پوشش این سازمان پرداخت شده است و امیدواریم تا پایان سال بتوان سایر مراحل پرداخت تسهیلات را انجام داد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان های سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: به منظور تسهیل شرایط و مراحل ثبت درخواست و اخذ تسهیلات ویژه مستمری بگیران، سامانه ثبت نام تسهیلات قرض الحسنه در آستانه راه اندازی است. راه اندازی شد و ثبت نام مراحل بعدی تسهیلات از طریق این سامانه انجام خواهد شد.

وی افزود: پرداخت تسهیلات اعتباری ویژه مستمری بگیران و مستمری بگیران تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی فوق از اسفند ماه سال 96 و پس از انعقاد تفاهم نامه در این خصوص بین بانک رفاه کارکاران و سازمان تامین اجتماعی آغاز شده و در سال جاری اعتباری معادل 50 هزار میلیارد ریال پرداخت می شود که این تسهیلات ارائه می شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، برخی از شرایط پرداخت وام قرض الحسنه به مستمری بگیران و بازنشستگان تحت پوشش این سازمان، داشتن خط تلفن همراه به نام متقاضی، بدون سابقه برگشتی است. چک و انسداد حساب، نداشتن بدهی معوق به سیستم بانکی کشور (بابت ضمانت نامه وام متقاضی یا سایر افراد)، عدم استفاده از این تسهیلات و داشتن سن 18 تا 78 سال.

سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین صندوق بازنشستگی ایران بیش از 50 درصد جمعیت کشور را تحت پوشش احکام حمایتی قرار داده است.

بر اساس آخرین آمار بیش از 14 میلیون نفر از جمعیت کشور به عنوان بیمه شده اولیه و بیش از چهار میلیون نفر به عنوان مستمری بگیر، از کارافتاده و بازماندگان از تعهدات و درمان بیمه ای بلندمدت و کوتاه مدت بهره مند می شوند.

با احتساب افراد تحت تکفل تحت سرپرستی این گروه ها، در مجموع بیش از 44 میلیون نفر از جمعیت کشور از اعضای خانواده تامین اجتماعی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید