پرداخت 20 درصد افزایش حقوق به مستمری بگیران

پرداخت 20 درصد افزایش حقوق به مستمری بگیران

پورمحمدی در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی (بورس، بانک، بیمه) با تاکید بر اینکه بزرگترین رسالت سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح پرداخت به موقع حقوق بازنشستگان است، گفت: دو صندوق تامین اجتماعی نیروهای مسلح و صندوق ملی حدود 10 میلیون مشترک دارند و پرداخت به موقع حقوق ها اولویت بالایی دارد. در این راستا از ابزارهای مختلفی برای پرداخت به موقع حقوق استفاده می شود که گروه مالی مهرگان یکی از آن ابزارها است.

وی بر لزوم بهره وری از دارایی های غیرمولد نظام بیمه تاکید کرد و گفت: بهره وری در کشور پایین است و بهره وری باید در بهره وری خدمات دیده شود. بهره وری از سال گذشته یکی از اهداف سازمان تامین اجتماعی بوده است، بسیاری از دارایی هایی که در اختیار دولت است نمی تواند مولد باشد.

معاون اقتصادی سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح کشور ادامه داد: در اردیبهشت ماه حرکت های خوبی در راستای بهره وری انجام شد که از آن برای پرداخت حقوق استفاده نمی کنیم و به عنوان سرمایه گذاری به آن نگاه می کنیم. .

پورمحمدی در پاسخ به سوالی مبنی بر امکان تغییر نحوه محاسبه حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم گفت: در برنامه هفتم تغییری در محاسبه میانگین حقوق بازنشستگان پیش بینی شده است اما هنوز این موضوع به سازمان ما ابلاغ نشده است. بر این اساس پیش بینی می شود میانگین 24 ماه به 6 سال تغییر کند، اما با توجه به اینکه هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است، نمی توان نظر قطعی داد. گاهی دیده می شود که حقوق ها در طول سال افزایش پیدا می کند و این باعث فشار به صندوق ها می شود.

دیدگاهتان را بنویسید