پرداخت 30 میلیارد تسهیلات صنایع دستی و پروژه های گردشگری در استان مرکزی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مصطفی مرزبان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی در گفتگو با دیار آفتاب؛ وی درباره روند پرداخت تسهیلات تبصره 18 به صنعتگران استان اظهار داشت: سهم استان مرکزی از اعتبارات 1401 و تسهیلات تبصره 18 هنوز حل نشده و تسهیلات پرداخت شده تاکنون مربوط به سال 1400 است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی این موضوع را با تغییر سال مالی از شهریور ماه هر سال تشریح کرد و گفت: در حال حاضر مصوبات سال قبل در حال پرداخت و احتمالا تا پایان آن است. در ماه جاری این سهم برای استان تعیین می شود. تا شهریور ماه آینده برای پرداخت این وام ها فرصت باقی است.

مرزبان گفت: از سال گذشته تاکنون 110 طرح به ارزش 30 میلیارد تومان مشمول تسهیلات تبصره 18 در حوزه گردشگری و صنایع دستی شده و از طریق بانک های فعال در استان از جمله بانک دی، بانک توریش، بانک پارسیان، صندوق توسعه تعاون و کارآفرینی امید وی افزود: در حوزه صنایع دستی، کارگاه های انفرادی تا سقف 100 میلیون تومان و کارگاه های کوچک تا سقف 500 میلیون تومان می توانند بر اساس طرح توجیهی تسهیلات دریافت کنند.

وی با بیان اینکه تسهیلات ارائه شده در استان 120 فرصت اشتغال مستقیم و 50 فرصت اشتغال غیرمستقیم ایجاد کرده است، اظهار کرد: تا پایان امسال 115 طرح در حوزه صنایع دستی برای دریافت این تسهیلات پیش بینی شده است که حدود 150 مورد ایجاد می شود. فرصت های شغلی.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی افزود: متقاضیان طرح های گردشگری و صنایع دستی در استان می توانند با ارائه درخواست، مدارک و طرح توجیهی پس از تایید طرح توسط کارشناسان، در مسیر دریافت تسهیلات قرار گیرند. ثبت در سامانه مربوطه و ارسال طرح به کمیته های استانی تبصره 18 و تصویب، جهت بررسی و پرداخت به بانک های فعال ارائه می گردد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید