پرداخت 50 میلیون دلار به زوج های نابارور

پرداخت 50 میلیون دلار به زوج های نابارور

روز جدید : مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: وام 50 میلیون تومانی برای 3 دوره درمان برای ارتقای زوج های نابارور در نظر گرفته شده است.

محمدمهدی ناصحی، رئیس کل سازمان بیمه سلامت درباره هزینه خدمات ناباروری و پوشش آن گفت: بر اساس قانون بودجه 1400، همه بیمه ها و وزارت بهداشت موظف به پوشش خدمات ناباروری هستند. برای این منظور برای تشویق زوج های نابارور وام 50 میلیون تومانی برای 3 دوره درمانی آنها در نظر گرفته شده است یعنی تمامی هزینه های این خدمت تا سقف 50 میلیون برای زوجین پرداخت می شود.

وی افزود: طرح بازپرداخت وام 50 میلیونی زوج های نابارور در شورای عالی بیمه انجام شده است. همچنین وزارت بهداشت و درمان و بیمه سلامت به عنوان متولیان اصلی این موضوع با جدیت پیگیر خدمات ناباروری 4 میلیون زوج در کشور هستند که به طور کامل در بخش دولتی و در بخش خصوصی فقط مابه التفاوت پرداخت می شود. و خانواده ها توجه کنند در صورت مشاهده تخلف و کسب اطلاعات لازم می توانند با شماره تلفن 1666 وزارت بهداشت تماس بگیرند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: گسترش این خدمات در سایر استان های کشور وجود دارد اما اکثر استان ها این خدمات را در دانشگاه های علوم پزشکی دارند که امیدواریم با ارائه این خدمات نرخ رشد جمعیت در سال آینده افزایش یابد. آینده نزدیک از آنجایی که در سال های اخیر نرخ زاد و ولد در کشور رو به کاهش است، بنابراین علاوه بر فرهنگ سازی کمک های مالی و توجه اقتصادی، 4 میلیون زوج نابارور در کشور باید به آرزوهای خود برسند.

دیدگاهتان را بنویسید