پرستاران انگلیسی در اعتصاب هستند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اتحادیه پرستاران بریتانیا اعلام کرده است که هزاران پرستار در 15 و 20 دسامبر اعتصاب خواهند کرد تا خواستار افزایش دستمزد و شرایط کاری بهتر شوند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این اعتصاب ها احتمالاً اولین مرحله از بسیاری از مراحل اعتصاب پرستاران است که پس از موافقت دولت با افزایش 5 درصدی حقوق آنها بیش از تورم صورت می گیرد.

پت کالن، دبیر کل کالج سلطنتی پرستاری، گفت: “کارکنان پرستاری به اندازه کافی نادیده گرفته شده اند، به اندازه کافی دستمزد کمتری دریافت می کنند.”

کالن گفت که از زمانی که پرستاران دو هفته پیش اعلام کردند برای اولین بار در تاریخ اعتصاب خواهند کرد، دولت از گفتگوهای رسمی اجتناب کرده است.

استیو بارکلی، وزیر بهداشت بریتانیا، گفت که مطالبات پرستاران به معنای افزایش 19.2 درصدی حقوق و هزینه 10 میلیارد پوندی دولت در سال است.

وی گفت: این روزهای چالش برانگیز برای همه است و شرایط اقتصادی به این معناست که نمی توان مطالبات صنفی پرستاران را برآورده کرد.

وزیر بهداشت بریتانیا افزود که اداره تحت فرمان وی برنامه هایی برای جلوگیری از اختلال در خدمات رسانی به بیماران در نتیجه اعتصابات در دست اجرا دارد.

این اعتصاب فشار بر ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا را که با رکود اقتصادی و بحران رو به رشد هزینه زندگی در این کشور مواجه است، افزایش خواهد داد. تورم بریتانیا در اکتبر به 11.1 درصد رسید که بالاترین رقم در 41 سال گذشته است.

دیدگاهتان را بنویسید