پرستار کمتر به رفتار با دشمنان اهمیت نمی دهد/ پرستاری مثل باران رحمت است


ساعت: 10:31
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۳
کد خبر: 1915489

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم گرامیداشت روز پرستار گفت: پرستاران از برخورد با دشمنان غافل نمی شوند و به عبارتی شیردهی مانند باران رحمت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز (یکشنبه) در مراسم بزرگداشت روز پرستار که در دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) برگزار شد، گفت: به معنای واقعی، پرستاری ارزشمند و ارزشمند است. کار ارزشمند و ترکیبی از علم و هنر، اخلاق و فضیلت است که آن را از سایر علوم متمایز می کند. البته پرستاری یک شغل نیست، بلکه دقیقاً جوهره این فضیلت است.

سردار سلامی افزود: بسیاری از حرفه ها خوب است اما پرستاری کاری است که از دل شروع می شود. به عبارت دیگر، پرستار یک اپراتور نیست، بلکه بیانگر تمام احساسات و عواطف انسانی و تجلی آنها در رفتار جسمانی است به گونه ای که اگر این امر از پرستاری جدا شود، ادامه فعالیت ممکن نخواهد بود.

فرمانده سپاه ادامه داد: برای فرزندان کوچکتر خواهر پدر یا مادر و برای همسن و سال ها خواهر و برادر هستند.

وی گفت: پرستاران هر روز با همان احساس مسئولیت خود به وظایف خود عمل می کنند. بنابراین، تجدید تجهیزات پرستاری در ارتش موضوعی است که باید به آن توجه جدی شود. پس باید تلاش کنیم تا حد امکان امکانات بیشتری را فراهم کنیم تا پرستاری در شرایط بهتری انجام شود.

سردار سلامی تصریح کرد: پرستاری تنها شغلی است که فرد برای دیگری کار می کند. حتی در جنگ هم چنین سطحی از عشق به دیگران وجود ندارد.

فرمانده کل سپاه افزود: پرستاری از برخورد با دشمنان غفلت نمی کند و به عبارتی پرستاری همچون باران رحمت است.

سرلشکر سلامی خاطرنشان کرد: در زمان شیوع ویروس کرونا روزانه 800 بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان بقیه الله (عج) بستری می شدند که با این وجود همه پرستاران به پا خاستند و افتخاری دیگر آفریدند.

در ادامه این مراسم، «جایزه شهید قاسمی» به پرستاران در سه حوزه «آموزش و پژوهش، درمان و فرهنگ» افتتاح شد که در سال های آینده نیز ادامه خواهد داشت. امسال بخش فرهنگی این جایزه بسیار مهم بود.

دیدگاهتان را بنویسید