پرسپولیسی ها جام فوتبال را دوست ندارند

رحیم یوسفی بازیکن سابق پرسپولیس درباره دیدار این تیم مقابل ذوب آهن گفت: این دیدار که در تهران برگزار می شود فرصت خوبی است تا پرسپولیس هم تیمی قبل از بازی با یک پارس شود. جدای از جام حذفی، در دیدارهای قبل از آن، پرسپولیس با بازیکنانی مثل گهر سیرجان و نساجی کاملاً تهاجمی و هوادار بازی کرد.

فوتبالیست قدیمی پرسپولیس ادامه داد: هواداران پرسپولیس دوست دارند تیمشان را در حال حمله، گلزنی، روی پا و جلو رفتن ببینند. البته بازی در جام حذفی همیشه برای همه تیم ها مشکل ساز بوده است. همین چند وقت پیش در ایتالیا یکی دو تیم بزرگ از آن کشور در جام حذفی شکست خوردند و حذف شدند. مهم این است که جام حذفی را بردیم، اما باید دوباره مثل پرسپولیس قوی شویم چون مردم سبک بازی در جام حذفی را دوست ندارند.

یوسفی خاطرنشان کرد: پرسپولیس با پیروزی مقابل ذوب آچان می تواند فاصله ایمن با تیم های عقب را حفظ کند. اگر فاصله پرسپولیس با تیم های پشت سرش یکی دو امتیاز باشد، بار روانی می تواند کمی روی تیم تاثیر بگذارد، اما وقتی تیم با فاصله در اوج باشد، کارش را راحت تر انجام می دهد.

پرسپولیسی ها جام فوتبال را دوست ندارند

وی درباره احتمال بازگشت شهریار مقانلو به پرسپولیس نیز بیان کرد: زمانی که موگانلو از پرسپولیس رفت من علیه او صحبت کردم. البته در غیاب او شاهد تقابل تیم بودیم اما پرسپولیسی ها از همین حالا در غیاب دو مهاجم خارجی خود گلزنی خوبی می کنند. پرسپولیس نشان داده از نظر هجومی و گلزنی می تواند ریکاوری کند اما قطعا با اضافه شدن چنین بازیکنی شرایطش بهتر می شود.

بازیکن قدیمی هجومی پرسپولیس درباره آل کثیر توضیح داد: این بازیکن مدت زیادی است که در تیم حضور ندارد و باید در تمرینات خود را به یحیی گل محمدی نشان دهد. انشاالله که همان گلزن حرفه ای قبل باشد اما الان نمی توان در مورد آل کثیر صحبت کرد اما خوبی پرسپولیس این است که وقتی مهاجمانش گل نمی زنند بازیکنان دیگری مثل هافبک یا مدافعی مثل گلسیانی می آیند و نتیجه می گیرند. . این موضوع باعث ترس و وحشت رقبای این تیم شده است.

علیرضا بیرانوند پیشکسوت پرسپولیس درباره شرایط خوب این هفته ها توضیح داد: دروازه بان خوب نصف تیم است. وقتی دروازه بان به حریف فرصت نمی دهد، روحیه تیم مقابل از بین می رود. مهاجمان جرات شوت زدن ندارند چون می دانند دروازه بان تیم حریف خوب است. در مورد بیرانوند یک نکته را باید بگویم و آن اینکه علیرضا جدا از عملکرد خوبش در دروازه، پاس های خوبی هم برای بازیکنان جلو می فرستد.

پرسپولیسی ها جام فوتبال را دوست ندارند

وی افزود: شاید خوش اندام ترین بازیکن این هفته های پرسپولیس علیرضا بیرانوند باشد که بهتر از هافبک بازیساز کار می کند. او باید صادق باشد و بگوید که این هفته ها خیلی سخت کار کرده است. تک به تک شد، پنالتی گرفت و دیدیم که در جام حذفی تیم را تک به تک بلند کرد.

یوسفی درباره تیم ذوب آچان و سبک بازی این تیم گفت: تیم ذوب آچان تیمی کاملا تدافعی است، البته پرسپولیس مقابل این تیم ها با مشکلی مواجه نخواهد شد زیرا می داند چگونه خط دفاعی این تیم ها را باز کند. از زمانی که بازی تیم پرسپولیس به زمین زده شد، پیشرفت زیادی داشته است. اینکه پرسپولیس در زمین حریف توپ را برگرداند اجازه جلو رفتن را نمی دهد. این روش آنها را خسته می کند و در نهایت منجر به گل و لای می شود.

وی افزود: فقط باید اضافه کنم که دریبل زدن خوب است اما اگر در محوطه جریمه حریف باشد بهتر است. ما نباید در نیمه خودمان دریبل بزنیم زیرا از دست دادن توپ در نیمه خود می تواند منجر به خط دروازه شود. پرسپولیس با پیروزی مقابل ذوب آن هواداران خود را به وجد خواهد آورد.

دیدگاهتان را بنویسید