پرسپولیس از داوری برد؟

پرسپولیس از داوری برد؟

در روزی که تمام بازی های لیگ برتر در فواصل چند ساعته برگزار می شد، دیدار پرسپولیس و سپاهان با اختلاف داوری چشمگیر همراه بود. یکی گل دقیقه 59 سپاهان که توسط داور مردود اعلام شد و دیگری پنالتی پرسپولیس و صحنه مشکوک به پنالتی مهدی ترابی.

این در حالی است که یک ساعت مانده به آن دو دیدار، دیدار مس رفسنجان و نساجی مازندران با دو ضربات پنالتی به پایان رسید. یکی به نفع تیم نارنجی و دیگری به نفع تیم آرام الهام بخش که جنجال زیادی به خود دید.

همچنین در بازی مدعیان جدید یعنی آلومینیوم و گلگوتا صحنه مشکوکی از اسماعیل شریفات به چشم می خورد که داور تصمیم گرفت پنالتی را اجرا نکند. علاوه بر این در دیدار استقلال و شهر هودرو برخورد توپ با بازیکن استقلال اعتراض میزبان را برانگیخت.

در این زمینه کارشناسان داوری اظهار نظر کردند که در حال بررسی آنها هستیم.

سپاهان – پیکان (اشتباه بازیکن سپاهان در دروازه بان – دقیقه 59 – داور: علی عسگر مومنی)

نوذر رودنیل: گل کمین بود اما اشتباهی از سوی دروازه بان رخ نداد.

گلمرضا جباری: اشتباهی از سوی دروازه بان رخ نداد، اما اگر بازیکن یازدهم سپاهان به توپ دست زد، کمین شد.

ابراهیم میرزابیگی: اشتباهی از سوی دروازه بان رخ نداد اما می توان گفت آفساید بود.

حسین عسگری: اشتباه دروازه بان را ندیدم اما آفساید است. قانون آفساید بیان می کند که حداقل دو مدافع باید به خط دروازه نزدیکتر باشند، در 99٪ مواقع یک نفر دروازه بان است و نفر دوم آخرین مدافع نامیده می شود. در این صحنه وقتی بازیکن سپاهان ضربه ای به بالا می زند یا لگد می زند، بازیکن دیگر سپاهان پشت مدافع قرار نمی گیرد و آفساید را پر می کند، اما دروازه بان جلو می آید و قانون چیزی نمی گوید و فقط یک بازیکن به دروازه نزدیکتر است. آفساید

حیدر سلیمانی: اشتباهی از سوی دروازه بان رخ نداده است، اما لحظه ای که دروازه بان پیکان توپ را دفع می کند، یک مهاجم در بالا و یک مهاجم از پشت داریم. مهاجم عقب دوباره به توپ ضربه می زند و مدافعی که باید حساب کنیم دروازه بان تیم است و روی خط دروازه می ایستد و طبیعتاً مدافع آخر می شود. بنابراین مهاجم دوم تیم سپاهان با تاثیرگذاری روی توپی که در موقعیت آفساید قرار دارد به دلیل اینکه کاملاً از آخرین مدافع حریف به دروازه نزدیکتر است، گلزنی می کند و در کمین است.

پرسپولیس – ذوب آهن (داور: سید مهدی سیدعلی)

پنالتی برای القطر (دقیقه 88):

نوذر رودنیل: زاویه تلویزیونی که دیدیم این بود که چند بازیکن در آنجا حضور داشتند و نمی‌توانستیم تشخیص دهیم که به بازیکن ضربه می‌زنند یا نه و انگار خود داور پنالتی نمی‌گیرد و کمک دوم یک پنالتی اعلام می‌کند. پنالتی بود و من نتوانستم برای آن صحنه تصمیم درستی بگیرم.

حیدر سلیمانی: قطعاً آقا سیدعلی با تجربه در این صحنه قضاوت کرده است. مدافع تیم ذوب آهن می رسد و بعد چون کنترلی ندارد از ناحیه مچ به پای عیسی القطر ضربه می زند که باعث از دست دادن کنترل القطر می شود و پنالتی کاملا درست بود.

حسین عسگری: پنالتی درست اعلام شد. بازیکن با بی دقتی برخورد می کند و توپ به پایش نمی خورد و به بیرون بازیکن پرسپولیس ضربه می زند که داور به درستی پنالتی اعلام کرد.

ابراهیم میرزابیگی: فکر می کنم بازیکن توپ را می زند.

پنالتی احتمالی (دقیقه 90+2):

نوذر رودنیل: ترابی اشتباهی نداشت و ادامه بازی درست بود.

ابراهیم میرزابیگی: ترابی اشتباهی نکرد.

حیدر سلیمانی: بین مدافع و مهاجم اختلاف وجود دارد و البته در دعوای توپ هم درگیری وجود دارد، اما درگیری که داور پنالتی اعلام کند نبود و ادامه بازی کاملا درست بود.

حسین عسگری: تماس فیزیکی فوتبالی عادی بود و اشتباهی رخ نداد و بازیکن ذوب آهن برگشت و پشتش با او تماس گرفت که این یکی از اتفاقات عادی فوتبال است و اشتباه نیست و ادامه بازی بود. درست.

مس رفسنجان – نساجی (داور: ناصر جنگی)

پنالتی مس (دقیقه 71):

ابراهیم میرزابیگی: وقتی دو بازیکن با هم برخورد می کنند، مشخص نیست چه کسی اشتباه می کند و داور نزدیک بود و ما به رای او احترام می گذاریم.

حیدر سلیمانی: معلوم نیست.

گلمرضا جباری: فکر نمی کنم پنالتی باشد.

حسین عسگری: صحنه در عکس ها مشخص نیست.

جریمه منسوجات (80 دقیقه):

ابراهیم میرزابیگی: فکر می کنم داور اشتباه کرد و این یک برخورد طبیعی در فوتبال بود و این پنالتی که به سود نساجی اجرا شد اشتباه بود.

حیدر سلیمانی: پنالتی نبود و داور اشتباه کرد. مدافع هیچ تاثیری در بازی هجومی نداشت.

گلمرضا جباری: اصلا پنالتی نیست.

حسین عسگری: در عکس هایی که دیدیم نمی توان گفت پنالتی است. ممکن است پنالتی باشد اما در عکس ها چیزی شبیه خطای پنالتی نیست.

فولاد – صنعت نفت (صحنه مشکوک برای هند در محوطه جریمه فولاد – دقیقه 81 – داور: پیام حیدری)

حیدر سلیمانی: اینجا هند نیست، چون بازو در امتداد بدن است.

گلمرضا جباری: پنالتی نبود.

ابراهیم میرزابیگی: دستش را می زند اما چون دست عادی است و جا نمی گیرد، نمی تواند مقصر هند باشد.

حسین عسگری: این توپ هندی نیست. مشخص نیست توپ به بازیکن برخورد می کند یا نه، اما اگر خورده شود، دست بازیکن عادی است و از دستش برای پوشاندن فضا استفاده نمی کند.

* آلومینیوم – گل گهر ( صحنه مشکوک به پنالتی آلومینیوم – دقیقه 12 – داور: بیژن حیدری)

حیدر سلیمانی: دروازه بان گهر برای مهاجم آلومینیوم اشتباه می کند و این پنالتی است.

گلمرضا جباری: ضربات پنالتی بود.

ابراهیم میرزابیگی: اسماعیل شریفات تنبیه می شود و داور باید بازی کند.

حسین عسگری: یک پنالتی واضح باید برای آلومینیوم گرفته می شد. بازیکن گهر به پخش آلومینیوم لگد می زند و سهل انگاری و اشتباه می کند.

* شهرخودرو – استقلال (صحنه مشکوک مقابل هند در محوطه جریمه استقلال – دقیقه 38 – داور: میثم حیدری)

حیدر سلیمانی: مدافع ابتدا با سر توپ را لمس می کند و سپس توپ به دست مدافع برخورد می کند و چون دست او فضایی را اشغال نمی کند و در امتداد بدن است، اینجا هند نیست.

گلمرضا جباری: داور تصمیم درستی گرفت و پنالتی نداشت.

ابراهیم میرزابیگی: توپ ابتدا به بازیکن برخورد می کند و سپس روی دست او می افتد و دستش کنار بدنش است و فضایی را اشغال نمی کند و در شرایط عادی قرار دارد و پنالتی هم ندارد.

حسین عسگری: اینجا اصلا هند نیست. دست بازیکن عادی است و بازیکن می خواهد با سر ضربه بزند و توپ به سرش برخورد کند و سپس توپ به دست عادی او برخورد کند.

دیدگاهتان را بنویسید