پرسپولیس اسطوره قرضی را خرید!

پرسپولیس پیش از این لئاندرا پریرا برزیلی را که سوابق او نشان می دهد بارها به تیم های دیگر قرض داده شده است را با قراردادی آنلاین امضا کرده است.

پریرا که سابقه بازی در تیم های پالمیراس و بروژ بلژیک را دارد، در طول دوران حرفه ای خود 6 بار به تیم های دیگر قرض داده شده است. در حالی که تعداد نقل و انتقالات قرضی بازیکنان در فوتبال معمولا از دو یا سه برابر بیشتر نمی شود.

پریرا در سه قاره مختلف بازی کرده و در آمریکای جنوبی، اروپا و آسیا بازی کرده است. جالب اینجاست که در هر سه قاره، تیم هایی که او را خریدند، او را به تیم های دیگر اجاره دادند.

در نقل و انتقالات فوتبال، وقتی تیمی از بازیکن خود راضی نیست و پیشنهاد خوبی برای فروش او ندارد، آن بازیکن را به تیم های دیگر قرض می دهند تا از پرداخت دستمزدش راحت شوند. علاوه بر این بازیکن در تیم قرضی که معمولا ضعیفتر از تیم اصلی است، فرصت بیشتری برای یافتن خود و ارائه عملکرد خوب دارد.

پریرا دو بار در سال های 2012 و 2013 به دو تیم دسته دومی کشورش برزیل قرض داده شد. این مهاجم در سال 2015 از بلژیک به اف سی بروژ پیوست اما پس از اینکه در 23 بازی حتی یک گل به ثمر نرساند، در سال های بعد توسط آن تیم به سه تیم مختلف برزیلی قرض داده شد و در نهایت بروژ قرارداد او را تمدید نکرد.

سپس به فوتبال قاره کهن رفت و به ژاپن رفت. اما تیم او در لیگ دسته سوم J3 ژاپن حضور داشت و جالب اینکه همین تیم او را نخواست و او را به تیم هیروشیما قرض داد. 22 گل در 38 بازی بهترین عملکرد او در تمام دوران حرفه ای اش بود تا اینکه به گامبا اوزاکا پیوست. البته پریرا نتوانست عملکرد خوب خود را در گامبا تکرار کند و در 34 بازی تنها 7 گل به ثمر رساند.

البته این آمار به تنهایی کیفیت یک بازیکن را تعیین نمی کند. چون قبلا بازیکنانی بودند که با آمار بسیار پایین تری به لیگ ایران آمدند و عملکرد خوبی داشتند. باید منتظر ماند و دید پرسپولیس برای خرید این بازیکن که سابقه بازی در لیگ دسته سوم ژاپن را دارد چقدر هزینه کرده و از این هزینه ها چقدر درآمد خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید