پرسپولیس بیشتر به فکر داوری است تا آلومینیوم!

پرسپولیس بیشتر به فکر داوری است تا آلومینیوم!

دیدار تیم های پرسپولیس و آلومینیوم اراک چهارشنبه هفته جاری در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می شود. ابراهیم اسدی در این خصوص به خبرروزی گفت: قبل از اینکه بخواهم در مورد مسائل فنی این جلسه صحبت کنم، باید بگویم که انسان از خواندن برخی اخبار و مصاحبه ها واقعا تعجب می کند. بازی هنوز شروع نشده، می بینیم که باشگاه آلومینیوم نامه ای به فدراسیون ارسال کرده و این موضوع یعنی ابراز نگرانی از قضاوت بازی پرسپولیس در رسانه ها منتشر شده است.

وی ادامه می دهد: جایی خواندم که سرمربی تیم آلومینیوم ضمن اعتراف به اینکه پرسپولیس از قضاوت بازی قبلی متضرر شده، ابراز نگرانی کرده است. این در حالی است که پرسپولیسی ها به دلیل اشتباهات داوری بیشتر از آلومینیوم شکست خوردند و این صحبت ها جالب نیست. برای فوتبال ما خیلی خوشایند و جالب نیست که قبل از شروع هر مسابقه اظهار نظر یا مصاحبه ای داشته باشیم تا در داوری یک مسابقه تاثیر بگذاریم. این امر کار داوران را سخت می کند و آنها را تحت فشار قرار می دهد.

کاپیتان سابق پرسپولیس همچنین تصریح کرد: متاسفانه این روزها مسابقات شلوغ در فوتبال ایران مد شده است. منظورم آلومینیوم یا باشگاه خاصی نیست، بلکه این موضوع همه فوتبال ما را در شعاع قرارداد قرار داده است. اتفاقاً فکر می کنم آلومینیوم با مهدی رحمتی نتایج خوبی کسب کرد و تیم قدرتمندی را به نمایش گذاشت. من در مورد تمام فوتبال ایران صحبت می کنم که اکثر دوستان فکر می کنند راهی برای گرفتن نتیجه بازی شلوغ است. این اقدامات به فوتبال ایران لطمه می زند و تیم ها و مربیان را از جستجوی مشکلات فنی باز می دارد.

اسدی در خصوص مشکلات فنی دیدار پرسپولیس و فولاد خوزستان نیز خاطرنشان می کند: بازی ویژه و فوق العاده حساسی بود. شاید پرسپولیس به آنچه در اهواز در انتظار آنها بود فکر نمی کرد و شاید این بازی را یک بازی معمولی می دانست. پرسپولیس خیلی راحت تیم ها را می برد و با مالکیت توپ به هدفش می رسد اما در اهواز با تیمی جنگنده روبرو شد که خیلی خوب پرس می کرد و دفاع می کرد. شاگردان جواد نکونام برای این دیدار حساس هم تاکتیک داشتند و هم استراتژی که شاید برای خیلی ها جذاب نبود اما به هر حال با نتیجه همراه بود. معتقدم شکست در این مرحله از فصل اتفاق تلخی نیست. تصور می کنم اگر این باخت در هفته های آخر اتفاق بیفتد و خدای ناکرده قهرمانی از پرسپولیس گرفته شود چقدر بد می شود؟ این شکست ضربه ای به موقع برای پرسپولیس بود تا بداند در دیدارهای آینده چگونه با تمام قدرت و هوش خود به مصاف حریفان برود.

وی ادامه می دهد: همین آلومینیوم اراک می تواند برای پرسپولیس خطرناک باشد اما حالا حواس شاگردان یحیی گل محمدی است. بازیکنان پرسپولیس به انگیزه تیم ها مقابل خود پی برده اند و این می تواند به تیم کمک کند. یک ضرب المثل فوتبالی هست که می گوید در نیم فصل دوم گل ها کمتر و مسابقات سخت تر می شود. پس مطمئن باشید پرسپولیس در نیم فصل بازی های سخت تری خواهد داشت و امیدوارم بچه ها با قاطعیت برای قهرمانی بجنگند و فکر کنند هر بازی آخرین و تعیین کننده ترین بازی برای قهرمانی است.

کاپیتان چندی پیش پرسپولیس درباره شانس این تیم برای قهرمانی نیز خاطرنشان کرد: پرسپولیس شایسته ترین تیم برای قهرمانی است اما سپاهان اصفهان تقویت شده است. تراکتور با سرمربی اسپانیایی می تواند یقه هر تیمی را بگیرد. گل گهر سرمربی باتجربه ای مانند امیر قلعه نویی دارد که در هر تیمی برای عنوان قهرمانی رقابت کرده و در نهایت استقلال رقیب سنتی بوده و خواهد بود. همه این تیم ها می توانند برای پرسپولیس دردسر ساز شوند اما یحیی گل محمدی هم سرمربی باتجربه ای است. او به خوبی می داند که در حال حاضر تیمش فقط خواهان آرامش است و خودش باید این آرامش را به تیم تزریق کند. می دانم که یحیی گل محمدی در دیدار با فولاد خوزستان شرایط سختی را تجربه کرد اما باید این دیدار و حواشی آن را فراموش کند و فقط به دیدارهای پیش رو فکر کند.

اسدی درباره خرید مهاجم برزیلی جدید پرسپولیس نیز می گوید: حتما یحیی گل محمدی و آنالیزورهای پرسپولیس این بازیکن را دیده و دوست داشته اند. من در مورد لئاندرو پریرا چیز زیادی نمی دانم، اما او در لیگ ژاپن بازی کرد و ژاپنی ها به راحتی بازیکن خارجی نمی خرند. امیدوارم این برزیلی به عنوان یک ستاره در پرسپولیس ظاهر شود.

دیدگاهتان را بنویسید