پرسپولیس ضربه آخر را زد: 2 پنالتی و یک گل سوخت ماست، مدیون ما هستی؟

پرسپولیس ضربه آخر را زد: 2 پنالتی و یک گل سوخت ماست، مدیون ما هستی؟

سایت این باشگاه در بیانیه ای نوشت: این اولین بار نیست که داور بازی مقابل پرسپولیس اشتباه می کند اما به نظر می رسد در فصل جاری پدیده جدیدی وارد فوتبال ایران شده یا حداقل برخی باشگاه ها بیش از آن از آن استفاده می کنند. در گذشته: وارونگی. به این ترتیب پرسپولیس به داور بازنده می شود اما تیمی که به داور بدهکار است حریفی است که با جریانات فضای مجازی قصد دارد چیز دیگری ایجاد کند. همانطور که در بازی قبل اتفاق افتاد.

بنابراین شاید لازم باشد اتفاقات بازی دیشب را بر اساس نظر اکثریت کارشناسان داوری مرور کنیم: در نیمه اول بازی با نفت مسجد سلیمان پنالتی برای مرتضی پورعلیگنجی (دقیقه 5) اعلام شود. گل یورگن لوکادیا (4+45). ) نیز پذیرفته می شود. در همان زمان در دقیقه 44 کمک داور به اشتباه از کمین بازیکنان پرسپولیس خبر داد. حتی اگر صحبت ها باقی بماند، بعد از 7+90 دقیقه به ضربات پنالتی ختم می شود.

از سوی دیگر به گفته یکی از ناظران داوری که اخیرا از داوران خداحافظی کرده است، هر دو صحنه در محوطه جریمه پرسپولیس آلوده به شبیه سازی بوده و داور به درستی تصمیم به ادامه بازی گرفته است.

حتی پس از خواندن نظرات کارشناسان داوری از سوی اهالی فوتبال و دریافت آسیب دیدن پرسپولیس از داوری، این جریان مسموم به توهمات و خیالات عجیب و غریب تبدیل شد و ادعاهایی را مطرح کرد که حتی شاهدان عینی آن را تکذیب کردند و کذب آن را تشخیص دادند. آنها برای اعتراض، نصیحت و هر چیز به سراغ داوران رفتند و 9 کمک داور فیلم پنالتی گل پورعلیگنجی و صحیح لوکادیا را تماشا کردند و برای قضاوت نیمه دوم به زمین رفتند.

همه اینها به اتفاقات بعد از بازی مربوط می شود و در جریان بازی، جمعی از تماشاگران حاضر در ورزشگاه به همراه چند نفر از اعضای تیم میزبان یک کمپین همه جانبه فشار روحی و جسمی بر داور را آغاز کردند. پرسپولیس و رد گل درست بود، هر چند باشگاه پرسپولیس متقاعد شده که آنها با یک خطای سهوی مرتکب شده اند.

البته سوال بی پاسخ این است که پس از بارش بطری و سنگ روی سر کمک داور که تمرکز را از او گرفت و همچنین شعارهای گروهی تهاجمی، چرا داور بازی را متوقف نکرد و این دسته از تماشاگران را تحسین کرد. ?

در مجموع نکته مهم این است که حتی اگر داور اشتباه کرده باشد، مجرای قانونی برای رسیدگی وجود دارد و باشگاه پرسپولیس شکایت خود را در این زمینه مطرح کرده و بی سر و صدا به کمیته داوران ارائه کرده است. اما معلوم نیست چرا برخی قصد دارند به اهداف خود برسند و فضای فوتبال را با توهین و تهمت و تهدید و توطئه مسموم کنند.

آقای مهاجری سرمربی تیم حریف به چه حقی درباره سرمربی تیم پرسپولیس اینطور صحبت می کند؟ طبق شهادت حاضران در ورزشگاه، داوران و نظارت بر مسابقه، هیچ فردی از باشگاه پرسپولیس حتی به رختکن داوران هم نرفت. این سخنان آقای مهاجری فضای مسموم را به وجود آورد که با هتک حرمت خود به راه انداخت. باشگاه پرسپولیس از این مربی شکایت کرد و باید پاسخگوی توهین ناعادلانه اش باشد و حداقل جرات عذرخواهی را داشته باشد که حالا متوجه شده اند آمار اشتباهی به او داده اند.

درخواست همیشگی باشگاه پرسپولیس از ماموران کمیسیون انضباطی و اخلاق این است که با سرعت بیشتری به این موارد رسیدگی کنند و در مواردی که اثر بازدارندگی خود را از دست ندهد، احکام صادر کنند. در ادامه باشگاه پرسپولیس مثل همیشه به داوران احترام گذاشته و امیدوار است قضاوت آنها تحت تاثیر عوامل خارجی قرار نگیرد.

منبع: باشگاه پرسپولیس

دیدگاهتان را بنویسید