پرسپولیس محل آزمون و خطا نیست/ با تماشای تیم ملی به پرسپولیس آمدم


ساعت: 18:49
تاریخ انتشار: 14/04/04
کد خبر: 1879088

دروازه بان تیم فوتبال پرسپولیس گفت: اینجا پرسپولیس است و فرصتی برای آزمون و خطا نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سایت باشگاه پرسپولیس، احمد گوهری دروازه بان سرخ پوشان در مورد جایگاهش در فصل گذشته پرسپولیس گفت: شرایط سخت و سختی بود. وقتی از آبادان آمدم یکی از سه گلزن نیم فصل اول بودم اما شرایط پرسپولیس هم عجیب بود. از هر طرف خیلی تحت فشار بودم. البته ترسی نداشتم، چون هدفم این بود که هر جا بودم سعی کنم دروازه بان اصلی باشم. کس دیگری در پرسپولیس نبود. آمار قبل از اینکه به پرسپولیس بیایم برایم مشخص بود. من خودم را شماره دو نمی دیدم.

وی افزود: درست است که فقط پوشیدن پیراهن پرسپولیس افتخار بزرگی است اما اگر تلاش نمی کنی در ترکیب اصلی حضور داشته باشی درست نیست. این حق پرسپولیس و هواداران است که تلاش و هدف شما این است که بخواهید بهترین باشید و وزنه را از روی پرسپولیس بردارید. من با آن قیافه به پرسپولیس آمدم و نمی خواستم تنها باشم. الان فرقی نمی کند و شبیه همان روزی هستم که آمده ام.

دروازه بان پرسپولیس با اشاره به احساسش نسبت به اولین دیداری که در دروازه این تیم ایستاده بود، خاطرنشان کرد: واقعاً با ظاهری به پرسپولیس آمدم که می توانم آنقدر خوب کار کنم که در دروازه باشم. البته شرایط سختی بود و نمی توان منکر آن شد. فشار روی کل تیم خیلی زیاد بود. برای بازی اول هم استرس داشتم. موافقم، اما این احساس فقط برای این بازی بود. در مسابقات بعدی من اصلا اینطور نبودم. به هر حال اگر جای گلدان را عوض کنید چند روزی طول می کشد تا به جای جدیدش عادت کنید، اما نمی دانم چرا برخی بیرون از پرسپولیس سعی کردند برعکس آن را به دیگران و به من پیشنهاد کنند.

گوهری افزود: البته این جز بحث فشار روی همه تیم ها در هر مسابقه است. بالاخره اینجا پرسپولیس است. بازی در آن تنها به مهارت های فنی نیاز ندارد. اتفاقا مشکلات روحی و روانی نقش زیادی در عملکرد هر بازیکن دارد. بیشتر از هر تیم دیگری. در بازی اول نگاه و توجه 40 میلیون تماشاگر را حس کردم، همان حس از بازی دوم بود، اما دیگر استرس نداشت و دیدید که در دربی حضور داشتم.

گوهری درباره تاثیر کار مربیگری دروازه بان ها و همچنین تغییرات خط دفاعی در مسابقات بر عملکردش گفت: داوید فنایی تاثیر زیادی روی کار من داشت. از صمیم قلب از او تشکر می کنم. مثلا تصمیم برای من برای بازی در دربی خیلی مهم بود. خیلی ممنون از اعتماد و مربی. البته من واقعا تمام تلاشم را کردم. همه مربیانی که با من کار کرده اند می دانند. کار من کمی زمان می برد، اما همیشه جلو رفته ام.

وی ادامه داد: در مورد دیگری که پرسیدید باید بگویم، طبیعی است که تغییر خط دفاع کار را سخت می کند اما مشکل ما تغییر اجباری بود. فرشاد (فرج) یک بار مجروح شد. سیدجلال یک بار مصدوم شد و باید بگویم کمک بزرگی برای من بود که سریع وارد تیم شوم. با این حال، مشکلاتی وجود داشت که منجر به تغییر شد.

دروازه بان سرخپوشان درباره بازی با علیرضا بیرانوند در فصل جدید افزود: البته سه سال در تیم نفت با بیرانوند بازی کردم. در واقع روزی که به پرسپولیس آمدم تجربه بازی با بچه های زیادی در باشگاه های دیگر یا تیم ملی جوانان را داشتم. من برای همه دروازه بان های دیگر، علیرضا بیرانوند و حامد لاک که جای خودشان هستند، احترام زیادی قائل هستم. در هر صورت جدا از هر رقابتی در فصل جدید کار سختی در پیش داریم چرا که باید با دیگران برای قهرمانی بجنگیم. نمی توان گفت از این به بعد چه اتفاقی خواهد افتاد. ما باید به تلاش خودمان نگاه کنیم و در مرحله بعد مسائل دیگر از جمله حمایت هواداران بسیار مهم است.

گوهری افزود: به عنوان مثال فضای آرامی لازم است تا بازیکنان جدید خود را در تیم پیدا کنند. انتظارات هواداران هم مشخص است. من هم برای بازی و تماشای تیم ملی به پرسپولیس آمدم. ما تمام تلاش خود را می کنیم، بقیه به کادر فنی بستگی دارد. هر مربی سلیقه و اصول خودش را دارد. معتقدم شخصیت رفتاری و حرفه ای در فوتبال بسیار مهم است. و برای من احترام و شخصیت همیشه مهمتر از چیزهایی مثل پول بوده است.

انتهای پیام/



دیدگاهتان را بنویسید