پرسپولیس می تواند به CAS مراجعه کند/ متعهد هستیم که شاهد کاهش گزارش باشیم


ساعت: 20:55
تاریخ ارسال: 1301/05/13
کد خبر: 1887940

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت: در جلساتی که برگزار کردیم پرونده هایی مطرح شد و تعهداتی برای کاهش صدور نظر در فضای مجازی صورت گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ابوالفضل حسن زاده در حاشیه دیدار با مدیران تیم های لیگ برتری گفت: جلسه خوبی بود و تعدادی از مدیران و سرپرستان باشگاه های لیگ برتری و دسته اولی حضور داشتند و به مطالب مرتبط با عوامل قضایی و انتظامی اشاره شد. خارج شد و سعی کردیم این موارد را از نظر انضباطی در مورد شایع ترین مشکلات مربوط به تخلفات باشگاه ها، تعداد پرونده هایی که در این فصل برای آنها تشکیل شده، میزان جرائم تشکیل شده تشخیص دهیم. شاهد کاهش تخلفات در فصل های آینده هستیم و فکر می کنم، دیدار خوبی بود.

وی در پاسخ به این سوال که ممکن است در فصل جدید شاهد مواردی مانند گل گهر گابنی، ماجرای تقابل تراکتورسازی و پرسپولیس و… باشیم؟ وی گفت: فوتبال غیرقابل پیش بینی است اما امیدواریم دیگر شاهد مشکلاتی از این دست نباشیم.

رئیس کمیته انضباطی در پاسخ به اینکه گفته می شد محرومیت یحیی گل محمدی ابتدا 6 ماه بوده و سپس کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: ما 5 نفر در کمیته انضباطی هستیم اما در قوانین 6 ماه محرومیت و یک نفر از مواردی که امروز به باشگاه ها گفته شد همین مشکل بود، مثلاً در یک مسابقه فوتسال اگر تیمی 3 کارت زرد بگیرد باید 140 میلیون تومان جریمه شود، در فوتبال قانون می گوید اگر تیمی 5 کارت زرد بگیرد. در مورد گل محمدی رای ما روشن است و به اتفاق آرا داده شد و اختلاف نظری وجود نداشت. چند عنصر برای ما در تصمیم گیری مهم است، یکی تکرار جرم، دوم سابقه بد یا خوب، این عناصر در کار ما مورد توجه اعضا و نهادهای تصمیم گیری قرار می گیرد که مشابه کار دادگاه است.

حسن زاده در پاسخ به این سوال که در فصل جدید محدودیت های انضباطی بیشتری لحاظ می شود؟ وی تصریح کرد: این یکی از مواردی است که در جلسه مطرح شد و تا جایی که من اطلاع دارم کمیته اخلاق پرونده هایی تشکیل داده و تعدادی تعهد هم از سوی دوستان صورت گرفته است تا شاهد کاهش صدور نظر در فضای مجازی باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که تخلفات انضباطی افزایش می یابد؟ وی گفت: تخلفات انضباطی پارسال با مصوبه هیات فدراسیون 7 برابر شد و بعید می دانم امسال افزایش جریمه داشته باشیم.

رئیس کمیته انضباطی با بیان اینکه پرونده گل گهر هنوز به نتیجه نرسیده است، بیان کرد: با پلیس ارتباط برقرار کرده ایم، باشگاه گل گهر اسامی را در اختیار کمیته انضباطی قرار داده که به مرجع قضایی اعلام می شود و تصمیمات قوه قضائیه. بدن ملاک عمل خواهد بود.چون این که به ما معرفی شد فوتبالیست نیست تا بتوانیم با تخلف او در فدراسیون برخورد کنیم.

حسن زاده در پاسخ به این سوال که همچنان از تصمیم انضباطی تراکتورسازی و پرسپولیس دفاع می کنید چرا که پرسپولیسی ها احساس می کنند این تصمیم منصفانه نیست، خاطرنشان کرد: رای کمیته انضباطی صادر شد و کمیته استیناف هم تصمیم گرفت و رای صادر شد. تایید کرد. تصمیمی کاملا مستند و مستدل برای این قسمت از رای گرفته شد که ربطی به حضور یا عدم حضور هواداران پرسپولیس نداشت و فقط برای جلوگیری از تکرار چنین اتفاقی در تهران بود. ما در سال 98 شاهد اتفاقات مشابهی بودیم و چنین رای صادر کردیم، اما به دلیل ویروس کرونا این رای اجرا نشد و اگر شاهد اتفاقی مشابه برای سایر تیم ها باشیم، از نظر پیشگیری چنین تصمیمی خواهیم گرفت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا محرومیت هواداران در بازی سپاهان و پرسپولیس در حالی که بازیکنان دو تیم حضور داشتند منطقی بود اما بازی این دو تیم در تهران بدون هوادار برگزار شد؟ وی تصریح کرد: من یک سوال می پرسم، اگر خدای ناکرده در دیدار این دو تیم اتفاق بدی برای تماشاگران دو تیم در تهران بیفتد، آیا همه نمی گویند بازی باید بدون تماشاگر برگزار می شد؟ این دیدار برای احتیاط بدون تماشاگر برگزار شد و با توجه به حساسیت هایی که وجود داشت این تصمیم را گرفتیم.

رئیس کمیسیون انضباطی همچنین در خصوص اعتراض پرسپولیسی ها به تصمیم دیدار با تراکتور گفت: می توانند به دادگاه CAS شکایت کنند، تصمیم ما از نظر مراجع قضایی فدراسیون قطعی است.

حسن زاده در پاسخ به این سوال که در آستانه یک بازی حساس می توان محرومیت یک بازیکن را به بعد از آن مسابقه موکول کرد؟ وی گفت: اتفاقات یکی از موضوعات در جلسه امروز نیز در همین موضوع بود که تا دیروز 1245 فقره محکومیت در کمیته انضباطی صادر کرده ایم. هر یک از صدای ما از چندین شخص واقعی تشکیل شده است. آیا می‌توانیم این تعداد مورد را مدیریت کنیم تا در کدام بازی و در چه زمانی اعمال شود. پرونده ارجاع شده به کمیته انضباطی در کمتر از یک هفته منجر به تصمیم گیری می شود، شاید در طول تحقیقات زمان بر است.

وی در پاسخ به این سوال که در دو فصل گذشته نتیجه بیش از 80 مسابقه 3 بر صفر اعلام شده است، گفت: تاکنون آماری که در این جلسه اعلام کرده ام 201 مورد شکایت غیرمجاز داشته ایم. بازیکنان در تمام لیگ ها که 12 نفر بودند. این شکایات منجر به امتیاز 3-0 شد، برای سایر شکایات محدودیت زمانی 24 ساعته به پایان رسیده بود و سایر تیم ها 24 ساعت شکست خوردند، در غیر این صورت بازی های زیادی 3-0 می شد.

رئیس کمیته انضباطی گفت: در پایان فصل گذشته تعدادی از تیم ها از لیگ برتر و لیگ یک کنار رفتند. کمیته انضباطی قاطعانه رای داده است تا اینگونه مسائل دیگر تکرار نشود ایرادی که آنها داشتند در کمیته رسیدگی به شکایات مطرح می شود و بررسی می شود.

حسن زاده درباره بحث تبانی و شرط بندی در فوتبال گفت: این موضوع مربوط به کمیسیون اخلاق است و من از محتوای این پرونده ها اطلاعی ندارم.

دیدگاهتان را بنویسید