پروازها بر فراز آسمان ایران دو برابر شده است


ساعت: 12:04
تاریخ انتشار: 1301/03/24
کد خبر: 1855927

فرودگاه های ایران و شرکت ناوبری هوایی اعلام کردند؛

بر اساس آمار شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، پروازهای عبوری از آسمان کشور در اردیبهشت ۹۷ درصد افزایش داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بر اساس آمار رسمی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، در اردیبهشت‌ماه امسال ۱۹ هزار و ۸۹۰ پرواز عبوری از آسمان ایران انجام شده است که نسبت به ۱۰ هزار و ۸۴ پرواز در ماه مشابه سال گذشته ۹۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

در ماه گذشته شرکت های هواپیمایی چابهار و ساها به ترتیب با 57 درصد و 45 درصد تاخیر پروازی را ثبت کردند.

ایرتور، معراج و کاسپین نیز در اردیبهشت ماه سال 1400 به ترتیب 42، 41 و 36 درصد از پروازهای خود را با تأخیر مواجه کردند. این شرکت در ماه گذشته 54329 دقیقه تاخیر پرواز داشت.

بر اساس اعلام شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، پرترددترین مسیر پروازهای داخلی در اردیبهشت ماه سال 1401، مسیر تهران – مشهد با 893 پرواز و بیشترین پروازها و پروازهای داخلی در اردیبهشت ماه امسال در پنج فرودگاه مهرآباد، مشهد، شیراز بوده است. کیش و اصفهان آماده است.

افزایش اعزام و پذیرش مسافر

مجموع پروازهای فرودگاه های متعلق به شرکت فرودگاه ها در اردیبهشت ماه 1401 نسبت به ماه مشابه سال قبل 10 درصد افزایش، ارسال و پذیرش مسافر 73 درصد و جابجایی و پذیرش بار 89 درصد افزایش داشته است.

همچنین بر اساس آمار پروازهای داخلی در فرودگاه های متعلق به این شرکت، در مدت زمان اعلام شده نسبت به ماه مشابه سال قبل 5 درصد در پرواز و فرود، 64 درصد در پرواز و فرود افزایش داشته است. پذیرش مسافر و 76% هنگام ارسال و دریافت بار و پست.

بر اساس گزارش منتشر شده، پروازهای چهار فرودگاه خصوصی (کیش، کشم، چابهار، ماکو) در اردیبهشت ماه امسال نسبت به ماه مشابه سال قبل 17 درصد، پرواز و پذیرش 58 درصدی مسافر و ارسال و دریافت بار. و پست توسط 60٪.

بر اساس آمار، تعداد کل پروازهای فرودگاه های متعلق به این شرکت در اردیبهشت ماه 1401 نسبت به ماه قبل، 1 درصد افزایش در فرود و خروج، 5 درصد افزایش در خروج و پذیرش مسافر و 9 درصد کاهش در چمدان و چمدان داشته است. هزینه پست .

پروازهای داخلی در فرودگاه های خود در اردیبهشت 1401 نسبت به فروردین ماه در نشست و برخاست یک درصد، در ارسال و پذیرش مسافر 5 درصد و در ارسال و دریافت بار و پست 11 درصد کاهش داشته است.

طبق اعلام شرکت فرودگاهی؛ تعداد پروازهای چهار فرودگاه خصوصی در اردیبهشت ماه امسال نسبت به ماه قبل 30 درصد افزایش داشته است.

در دومین ماه بهار حدود 80 درصد فرودها و پروازها به ترتیب در 9 فرودگاه مهرآباد، مشهد، شیراز، کیش، اصفهان، اهواز، بندرعباس، تبریز و یزد انجام شد.

تهران-مشهد شلوغ ترین مسیر پرواز

حدود 80 درصد پروازهای داخلی به ترتیب در 9 فرودگاه مهرآباد، مشهد، کیش، شیراز، اهواز، اصفهان، بندرعباس، تبریز و یزد انجام شد. طی این ماه مسیر مهرآباد – مشهد با 893 پرواز، پرترددترین مسیر در پروازهای داخلی و بیشترین مسافر در این مسیر گزارش شد.

بر اساس آمار منتشر شده، پروازهای داخلی 94 درصد از کل پروازهای فرود و خروج مسافران را به خود اختصاص داده است که حدود 94 درصد خروج و دریافت مسافران و 85 درصد بار و سفرهای کاری را شامل می شود.

بر اساس آمار پروازهای داخلی در فرودگاه های تحت مالکیت این شرکت، در دو ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 1 درصد در فرود و خروج، 51 درصد در اعزام و پذیرش مسافر و 56 درصد افزایش داشته است. در ارسال و دریافت محموله و پست.

تعداد پروازهای چهار فرودگاه خصوصی در دو ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 8 درصد، برای مسافران خروجی و ورودی 44 درصد و برای بار و پست 48 درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید