پروازها در 3 فرودگاه کشور لغو شد

پروازها در 3 فرودگاه کشور لغو شد

علی اصغر باریکانی، مدیرکل تنظیم مقررات فرودگاه ها از لغو تمامی پروازهای سه فرودگاه اهواز، ماهشهر و آبادان خبر داد و گفت: دلیل لغو پروازها کاهش دید خلبانان بوده است.

مدیرکل دفتر مقررات فرودگاه ها گفت: تمامی پروازهای سه فرودگاه اهواز، ماهشهر و آبادان به دلیل دید کم افقی تا ساعت 14 لغو شده است.

علی اصغر باریکانی افزود: به دلیل کاهش دید به دلیل مه شدید در فرودگاه های اهواز، ماهشهر و آبادان تمامی پروازهای این فرودگاه ها لغو شده است.

به گفته مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی و مدیریت بحران شرکت فرودگاه ها، در حال حاضر دید خلبان برای پرواز در این فرودگاه ها 200 متر است در حالی که دید استاندارد برای برخاستن یا فرود هواپیما باید حداقل 400 متر باشد که این میزان دید است. اکنون وجود ندارد

وی افزود: بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی تا ساعت 14 امروز در این مناطق مه شدید وجود دارد و تا آن زمان امکان پرواز وجود ندارد و پروازها همزمان با افزایش دید برقرار می شود.

باریکانی ادامه داد: تمامی فرودگاه های این مناطق مشغول به کار هستند و تنها به دلیل دید کم امکان پرواز وجود ندارد و به جز این سه فرودگاه به سایر فرودگاه های کشور پرواز انجام می شود.

وی گفت: مسافران قبل از عزیمت به فرودگاه ها از طریق شماره تماس 199 از وضعیت فعلی پروازها در شهرهای مختلف مطلع شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاهتان را بنویسید