پرواز والیبال ایران بر فراز قلعه عقاب ها/دوباره پرواز کردیم…

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، هفته سوم و پایانی مرحله مقدماتی لیگ ملت های والیبال 2022 از امروز (سه شنبه 23 تیرماه) به میزبانی دو شهر اوزاکای ژاپن برای گروه پنجم و گدانسک لهستان آغاز شد. گروه ششم .

در چهارمین و آخرین دیدار امروز که در ورزشگاه ارگو آرنا شهر گدانسک برگزار شد، دو تیم ملی والیبال ایران و لهستان به مصاف هم رفتند که شاگردان بهروز عطایی سه بر دو حریف قدرتمند خود را شکست دادند تا پنجمین پیروزی خود در این رقابت ها را به دست آورند. و با شکست تیم برتر فدراسیون جهانی بار دیگر مورد توجه متخصصان والیبال قرار خواهند گرفت.

تیم والیبال مردان ایران در ست های اول و چهارم با نتیجه 25 بر 21 و 27 بر 25 مغلوب لهستان شد که از حمایت 15 هزار تماشاگر برخوردار بود اما تیم ایران در ست های دوم، سوم و پنجم با نتیجه 25 بر 23 پیروز شد. به ترتیب 25-22 و 15. او حریف خود را با 7 امتیاز شکست داد و 14 امتیاز گرفت.

بهروز عطایی سرمربی تیم ملی والیبال ایران در ابتدای این دیدار از ترکیب میلاد عبادی پور، امیرحسین اسفندیار، امیرحسین توته، مهدی جلوه، امین اسماعیل نژاد، محمد طاهر وادی و محمدرضا حضرت پور استفاده کرد.

در ست اول، امتیاز اول روی یک سرویس اشتباه لهستان برای ایران به دست آمد و دو تیم با امتیازات تقریبا مساوی ادامه دادند، اما علیرغم تلاش ملی پوشان و درخواست تایم اوت بهروز عطایی در زمان هایی که عقاب ها پیش بودند. ست اول با تساوی 25 بر 21 به سود لهستان به پایان رسید.

تیم ایران در ست دوم رقابت را محکم آغاز کرد و با دفاع و حمله خوب تیم لهستان را پیش برد و این اختلاف سه بر چهار امتیازی ادامه داشت تا نتیجه 9 بر 6 به سود ایران شد. لهستانی ها موفق شدند امتیاز خود را به تیم ایران نزدیک کنند اما والیبالیست های ایران به عقاب های لهستانی وقت زیادی ندادند و اختلاف امتیاز را به پنج رساندند.

لهستانی ها باز هم امتیازاتی از خطاهای حمله و انفرادی تیم ملی کشورمان به دست آوردند و امتیاز 22 را به تساوی کشاندند اما دقت دانش آموختگان عطایی در دریافت توپ ست دوم را 25 بر 23 به سود ایران به پایان رساند. در این ست امیررضا سرلک، احسان دانش دوست و فاضل پژومان برای تیم ایران به میدان رفتند.

در ست سوم شاگردان نیکولا گربیچ از تجربیات خود استفاده کردند و با اختلاف 5 بر 6 تا امتیاز دوازدهم ادامه دادند تا ایرانی ها به مصاف حریف برسند. با توجه به اینکه میلاد عبادی پور تجربه بازی در پلاس لیگ لهستان را داشت و بازیکنان حریف را به خوبی می شناخت، نقش مهمی در پیروزی ایران در این ست داشت.

روند خوب تیم ایران در ست چهارم هم ادامه داشت که ملی پوشان کشورمان با برتری 23 امتیازی از حریف پیش افتادند و در نهایت این ست با نتیجه 27 بر 25 به سود لهستان به پایان رسید. تیم ایران در ست پنجم 15 بر 7 لهستان را شکست داد و حریف را با مهارت های خود شکست داد تا در نهایت این دیدار با نتیجه 3 بر 2 به سود ایران به پایان برسد تا سالن 15 هزار نفری در سکوت کامل فرو رود. امین اسماعیل نژاد در این ست روی خط سرویس قرار داشت و تیم ایران 10 امتیاز متوالی به دست آورد تا حریف شانسی برای برد نداشت.

الکساندر سیلیکا، ماتئوش بینیک، بارتوش کورک، بارتوش بدنورز، یاکو کهانوفسکی و مارسین یانوش بازیکنان مناطق 1 تا 6 تیم لهستان بودند. هدایت این تیم را هم نیکولا گربیچ بر عهده داشت.

چسپیس لاچی دنی فرانسیسکو از جمهوری دومینیکن به عنوان داور اول و هاکفورد نیکلاس از انگلیس به عنوان داور دوم قضاوت این دیدار را بر عهده داشتند.

دکتر محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال به همراه حسین گریبی سفیر ایران در لهستان در ورزشگاه ارگو آرنا شهر گدانسک به تماشای این مسابقه نشستند. 15 هزار تماشاگر مسابقه را در سالن دنبال کردند. تعدادی از تماشاگران ایرانی نیز در سالن حضور داشتند که در میان تشویق هواداران لهستانی صدای آنها به گوش نمی رسید.

میانگین حضور بازیکنان لهستانی در تیم ملی کشورشان 56 مسابقه است در حالی که این آمار برای بازیکنان ایرانی دو دیدار است که نشان از تجربه بالای تیم میزبان دارد. ضمن اینکه توانایی دفاع بازیکنان لهستان سه متر و 20 سانتی متر است که برای بازیکنان ایران سه متر و 15 سانتی متر است.

دیدار امروز دو تیم ملی والیبال ایران و لهستان بیست و پنجمین دیدار تاریخ والیبال دو تیم بود که در 24 بازی قبلی 9 برد و در 15 بازی قبلی لهستانی ها بود. که در این دیدار پیروز شد و با این برد در کشورمان تعداد بردهای والیبال ایران دو رقمی شد و به 10 رسید. از سوی دیگر با این برد تیم ایران یک قدم به مرحله نهایی لیگ برتر نزدیک شد. ملل، که در 29 ژوئیه در بولونیا، ایتالیا برگزار می شود.

اولین دیدار تیم های ایران و لهستان در چارچوب مسابقات قهرمانی جهان در سال 1998 برگزار شد که تیم لهستان با نتیجه 3 بر صفر به برتری رسید و آخرین بازی دو تیم در المپیک توکیو سال گذشته بود که در آن تیم تیم ایران با نتیجه 3 بر 2 حریف خود را برد. لیگ ملت های 2022 نیز یک پیروزی دیگر مقابل این تیم به دست آورد.

عقاب های لهستانی 23 مدال رنگی از رویدادهای مهم والیبال جهان را در کارنامه افتخارات خود دارند، از جمله مدال طلا و مقام قهرمانی المپیک 1976 مونترال.

این تیم همچنین دارای سه قهرمانی جام جهانی (1974، 2014 و 2018) و یک قهرمانی لیگ جهانی (2012) است. لهستان در لیگ ملت های 2021 نیز نایب قهرمان شد.

دیدگاهتان را بنویسید