پروانه نمایش برادران لیلا به دلیل تخلف صادر نمی شود


ساعت: 20:25
تاریخ انتشار: 1401/03/30
کد خبر: 1877404

سرویس نظارت و اکران فیلم این سازمان با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که پروانه نمایش فیلم برادران لیلا برای تخلف و تخلف از مقررات صادر نمی شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سرویس نظارت و اکران فیلم سازمان سینمایی در اطلاعیه ای اعلام کرد: مجوز اکران فیلم برادران لیلا برای تخلف و تخلف از مقررات صادر نمی شود.

متن اطلاعیه اداره کل نظارت بر اکران و اکران فیلم ها به این شرح است: فیلم سینمایی «برادران لیلا» ساخته سعید روستایی کارگردان فیلم بدون تشریفات و مراحل قضایی راهی جشنواره کن شد. از آنجایی که این فیلم بدون اخذ پروانه نمایش و بدون رعایت مقررات و بر خلاف مقررات حضور آثار در محافل و جشنواره های بین المللی که مطابق با (ماده 5 آیین نامه نظارت بر اکران فیلم، اسلاید) اکران می شود. ، فیلم ها و مجوزها)؛ با وجود اصرار کارکنان سازمان سینمایی بر لزوم رعایت قوانین و مقررات، وی به جشنواره فیلم کن اعزام شد. شرایط فیلم و روند آن را بررسی کنید.

با همکاری عوامل فیلم، «برادران لیلا» توسط سازمان سینمایی بازنگری شد و برای کمک به این فیلم با توجه به اهمیت حضور بین‌المللی محصولات سینمای ایران، مقرر و توافق شد که تهیه‌کننده و کارگردان پروانه نمایش دریافت کنند. نسخه جشنواره فیلم کن، المان ها و تنظیمات لازم را اعمال کنید که برخی از آنها حتی در سناریوی مصوب شورای پروانه نمایش وجود نداشت که حتی در یکی از موارد اعلام شده محقق نشد.

با وجود لهجه ها و هشدارهای لازم برای رعایت قانون و با آگاهی و آگاهی تهیه کننده و کارگردان از عواقب هر تخلف، متاسفانه فیلم بدون کمک و اصلاح در جشنواره کن به نمایش درآمد.

همانطور که بازیگران اصلی فیلم نشان داده اند با اصرار بر ادامه مسیر اشتباه، نمایش فیلم در جشنواره کن را به نمایش در سینماها و تماشاگران محلی ترجیح می دهند.

از این رو، فیلم «برادران لیلا» بر اساس اصل «قانون، استانداردسازی و عدالت» و به دلیل تخلفات عمدی و رفتار مغایر با قوانین و مقررات از جمله: شرکت در جشنواره های خارجی بدون گذر از مجرای قانونی و اخذ مجوز ساخته شده است. عدم رعایت پروانه ضوابط و اصرار بر ارائه نسخه اصلاح نشده علیرغم تعهدات و ادامه تخلف و تداوم حتی پس از جشنواره کن و مونیخ و در نهایت اعلام رسمی کارگردان محترم مبنی بر عدم پذیرش تصحیح فیلم. . تا سفارش بعدی و رفع موانع ایجاد شده حق دریافت مجوز نمایش را نخواهد داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید