پرورش حیوانات سبک برای کمک به پرورش دهندگان


ساعت: 11:15
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۰۵
کد خبر: 1887194

وقتی گروه های جهادی آستین ها را بالا زدند.

گروه جهادی «تولید دام به سبک مهدیشهر» برای کمک به کشاورزان برای رفع مشکلاتشان آستین ها را بالا زد و با استفاده از روش دامپروری به کمک کشاورزان منطقه شتافت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرات؛ اردوهای جهادی فرصتی ارزشمند برای محرومیت زدایی و ایجاد امید جدید در بین مردم مناطق کم برخوردار و نیازمند است و خوشبختانه چند سالی است که این اردوها در میان آحاد جامعه و در قالب حمایت های مختلف رنگ و بوی دیگری به خود گرفته و خودنمایی می کند. .

یکی از مصادیق بارز این تلاش ها، اقدامات گروه جهادی «تولید دام به سبک مهدیشهر» است که برای کمک به دامداران برای حل مشکلات خود آستین ها را بالا زدند و نشان دادند که با تلاش و جدیت می توان اوضاع را احیا کرد. دامپروری . .

این جهادگران در قالب اردوهای جهادی و در طرح اصلاح دام سبک جدید تاکنون اقدامات ارزنده ای در جهت کمک به دامداران و رفع مشکلات آنان انجام داده و در این راستا گام های موثری برداشته اند تا بتوانند در این سختی اقتصادی به حیات خود ادامه دهند. باید حداکثر توان و ظرفیت را تولید کنند و در جهت مقاومت در برابر اقتصاد و تولید داخلی گام بردارند.

رضا ابونوری رئیس کارگروه جهادی شهرستان و مجری طرح اصلاح و بهینه سازی دامپروری و پرورش دام سبک و تولید دام پرمحصول در گفتگو با خبرنگار مرات در خصوص اقدامات انجام شده است. گروه جهادی مربوطه گفت: هدف از ایجاد این گروه جهادی کمک به دامداران در افزایش راندمان تولید است. کاهش هزینه ها و کمک به پیشگیری از سقط های مکرر و بیماری های دامی و ایجاد امید و تاب آوری بیشتر برای دامداران با توجه به اینکه اهداف شرایط فعلی سرمایه گذاری این گروه جهادی است.


aa6fe80c 2412 4423 a92e deaa1350fae0 خبر خاکستری

ابونوری در ادامه افزود: این حرکت جهادی از 4 سال گذشته برای تولید دام پرمحصول با تغییر ژنتیک دام های مولد، بهبود مناطق پرورش دام، کنترل بیماری ها، بهبود تغذیه و بهبود وضعیت بهداشتی دام ادامه دارد. .

به گفته ابونوری، کارگروه جهادی دام عشایر شهرستان مهدیشهر از اواخر سال گذشته متشکل از دامپزشک فرامرزی عبدالرضا پاکدامن است که خدمات بیمه ای و شناسایی و ثبت احشام، حیدر عقیلی دامدار تغذیه و تامین مواد اولیه و ثانیا رئیس مجتمع دامپروری مهدیشهر و تامین کننده مواد اولیه پناهگاه های حیوانات ایجاد شده است.

ابونوری در تشریح اقدامات انجام شده در یکی از دامداری های شهرستان مهدیشهر به نام علی دولو گفت: وی مجری طرح دام سبک و دامپروری مولد افشار برولا بوده و بره های f1 از گله آقای دولو پروار شده و آقای دولو اهل درشتی است. و یک مشت بره نشانه رضایت است.

ابونوری همچنین ابراز داشت: این پرورش دهنده از نتایج تغییرات دامپروری برای بهبود وضعیت دام و همچنین کنترل بیماری ها به ویژه لنفادنیت کازئوزی (انبونک) راضی است که با مشاوره و اقدامات اعضای انجمن محقق شد. کارگروه جهاد .

به گفته ابونوری، این طرح در سال 1396 در مجتمع کشاورزی و صنعتی شهمیرزاد راه‌اندازی شد و تولید آن از سال 1397 آغاز شد و در سال 1398 برای اولین بار هتروزیگوت‌ها در این نسل تولید و تکثیر آنها در منطقه انجام شد و بازدهی افزایش یافت. گله موثر بوده و در 25 سایت پرورش دام انجام شده است.


5629f436 3760 4c0e 93e5 696d8e0f7d22 خبر خاکستری

عبدالرضا پاکدامن ارائه دهنده خدمات بیمه دام و شناسایی و ثبت احوال در خصوص اقدامات انجام شده توسط این گروه جهادی اظهار داشت: اقدامات لازم در زمینه ثبت احوال، شناسایی و بیمه دام انجام شده و این خدمات به صورت جهادی انجام می شود. افزایش قیمت برای سه سال گذشته و قیمت گذاری بیمه بر اساس تعرفه انجام می شود.


47d5e36c 0dd3 4adb 917f 0bda785791c5 خبر خاکستری

عقیلی در خصوص تامین مواد اولیه و تغییرات تغذیه ای هم اکنون 700 کشاورز منطقه مهدیشهر از خدمات مشاوره تغذیه بهره مند هستند و اظهار داشت: توصیه به پرورش دهندگان در خصوص جیره و کنسانتره مناسب و آموزش پرورش دهندگان استفاده بهتر از کاه تفاله چغندر توصیه شد. در عوض و این توصیه بسیار پاسخگو بود، در حالی که دامداری ها بر کشاورزی سنتی اصرار داشتند.


5795e801 523f 4ffe 8a02 cf84b37d45f9 خبر خاکستری

فرمرزی دامپزشک این گروه جهادی نیز در خصوص اقدامات انجام شده در این دامداری ها اظهار داشت: هدف اصلی از کمک به این گروه جهادی آموزش خوداتکایی به دامداران و همچنین کمک به درمان رایگان بیماری های خود است. و در این راستا بیماری شایع لنفادنیت موردی که با مشورت و اجرای اقدامات لازم توسط اعضای کارگروه جهادی و همکاری و پیگیری و اقدامات کشاورز به حدود 1 درصد کاهش یافته است. در آستانه نابودی است

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید