«پروفسور ستاره» بهترین عالم جهان اسلام صورت خود را با ماسک گرد و غبار پوشانید


ساعت: 13:50
تاریخ انتشار: 04/12/1401
کد خبر: 1880525

پروفسور محمدرضا ستاره از چهره های علمی برجسته جهان، نابغه فیزیک کشور و از اعضای هیات علمی دانشگاه کردستان بر اثر جراحات ناشی از تصادف رانندگی درگذشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کُردتودی، پروفسور محمدرضا ستاره یکی از دانشمندان 2 درصد برتر جهان اسلام، دارای مدرک دکترای فیزیک نظری و عضویت در دانشکده فیزیک دانشگاه کردستان و رئیس دانشکده علوم پایه و فنی بیجار است. علوم، اصالتا اهل شهرستان بیجار در استان کردستان.

پروفسور ستاره یکی از دانشمندان 2 درصد برتر جهان است که به دلیل پیشنهادات فراوان از معتبرترین دانشگاه های جهان، خود را وقف زادگاهش بیجار و استان کردستان کرد و تمامی مقالات پژوهشی خود را به نام دانشگاه های بیجار ثبت کرد.

استاد محمدرضا ستاره اول خردادماه امسال در محور دیواندره – بیجار دچار سانحه رانندگی شد و پس از 10 اقدام پزشکی و شدت جراحات وارده، 20 تیرماه در دارفانی دار فانی را وداع گفت و مردم کردستان و جامعه دانشگاهی را داغدار کرد. کشور.

رتبه اول جشنواره جوان خوارزمی در مقطع دکتری، رتبه سوم جشنواره بین المللی خوارزمی در پژوهش های پایه، رتبه اول پژوهشگران برتر کشور در علوم پایه، نگارش مقاله با بیشترین مراجع در رشته فیزیک، کسب مدال نقره انیشتین توسط یونسکو و کسب عنوان بهترین دانشمند جهان اسلام دارای بیش از 246 مقاله ISI در زمینه فیزیک است که بالاترین تعداد مقاله در ایران است و به عنوان رهبر علمی کشور انتخاب شده است. از ممتازهای این دانشمند و نابغه برجسته فیزیک کشور است.

مرحوم استاد محمدرضا ستاره در سال 1352 در شهرستان بیجار به دنیا آمد و دوران تحصیل و دبیرستان را در بیجار گذراند و در سال 1370 دیپلم ریاضی و فیزیک را از دبیرستان آیت الله طالقانی دریافت کرد. در همان سال در کنکور شرکت کرد و از بین 100 گزینه تنها 2 رشته فیزیک و ریاضی را در 38 دانشگاه انتخاب کرد و در همه آنها قبول شد که اولین آن دانشگاه صنعتی شریف بود که موفق شد اخذ مدرک لیسانس فیزیک از این دانشگاه در تیرماه 1374 می شود.

در همان سال در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه تبریز پذیرفته شد و در شهریور 1395 از این دانشگاه در رشته فیزیک ذرات فارغ التحصیل شد و در مهرماه همان سال در دوره دکتری فیزیک ذرات بنیادی شریف پذیرفته شد. دانشگاه صنعتی و در سال 1392 از این دانشگاه فارغ التحصیل شد. استاد راهنما در دوران دکتری دکتر رضا منصوری از فیزیکدانان مطرح کشور بود.

استاد ستاره سپس به دلیل عشق و علاقه به کردستان به دانشگاه کردستان آمد و تا سال 1382 در این دانشگاه افسر نظامی بود و پس از پایان خدمت سربازی به این دانشگاه منصوب شد و به عنوان «استاد تمام عیار» در دانشگاه کردستان مشغول به کار شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید