پروژه ملی انتقال آب از سد طالهان به قزوین پشت خزانه خالی دولت بدون مدیریت ماند!

این در شرایطی است که سال ها درخواست مردم استان قزوین مبنی بر انتقال آب از سد طالقان به آن استان محقق نشد و در هر دوره از دولتمردان و نمایندگان فقط وعده هایی شنیدند اما در عمل چیزی ندیدند.

انتقال آب از سد طالقان یکی از مهمترین پروژه های نیمه تمام استان است که به دلیل مشکلات اعتباری تاکنون از سرعت لازم و مناسبی برخوردار نبوده است. با تکمیل این پروژه آب آشامیدنی پایدار 16 شهر و 194 روستا تامین می شود.

لطف الله سیاهکلی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس گفت: یکی از مشکلاتی که این پروژه را از پیشرفت فیزیکی چشمگیر باز داشته است، ناکارآمدی سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه آب است.

این نماینده مجلس با اشاره به بررسی های فنی انتقال آب از سد طالقان با حفر تونل یا انتقال آن از رودخانه از گذشته به امروز، گفت: با اقدامات جدید طراحی شده برای ادامه کار این پروژه، پیش بینی می شود 2 سال.» بیایید در آینده آن را ببینیم.

سیاهکلی افزود: فاز اول این پروژه بزرگ که شامل انتقال آب از سد طالقان به آبیک بود به زودی برای رسیدگی به یکی از مهمترین مطالبات و مشکلات شهروندان آبیک به بهره برداری می رسد.

همچنین فاطمه محمدبیگی نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس اخیراً درباره این طرح اظهار داشت: در هفته گذشته قرارداد انتقال آب از سد طالقان به 15 شهر و 194 روستا به عنوان بزرگترین پروژه عمرانی و راهبردی در استان در حوزه آب کنسرسیوم بخش خصوصی کلید خورد و این حادثه میمونی حاصل عزم جدی و جفای همه مدیران اجرایی استان و نمایندگان محترم در سطح ملی و استانی است.

وی بیان کرد: امیدواریم در قالب این قرارداد با بخش خصوصی با حجم اعتباری بالغ بر 2600 میلیارد تن، این پروژه حیاتی تا سه سال آینده و پس از سال ها انتظار برای رسیدن آب استاندارد به 16 شهر و 194 روستا ادامه داشته باشد. “

به گزارش صبح قزوین؛ این روزها سرفصل های رسانه های اجتماعی چیست؟ انتشار نامه رئیس کابینه حسن روحانی رئیس جمهور توسط دولت دوازدهم در پاسخ به درخواست نوباخت برای تامین اعتبار برای تکمیل پروژه انتقال آب از سد طالقان به قزوین است.

روحانی در این نامه با این جمله پاسخ داد که «کلیه موجودی صندوق با توجه به درخواست شما خالی شده، موجودی وجود ندارد»!

فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در تازه ترین توئیت شب گذشته خود با اشاره به انتشار نامه ای مبنی بر تخلیه بیت المال توسط دولت دوازدهم نوشت:

پاسخ دولت بی تدبیر روحانی به تخلیه بیت المال، انعقاد قرارداد 2600 میلیارد تومانی برای انتقال آب از سد طالقان به آبیک، 15 شهر و 194 روستا در قالب کنسرسیوم با بخش خصوصی با تلاش بخش خصوصی. از نمایندگان مجلس، مدیران عامل و مدیران آب منطقه ای استان قزوین در این حرکت برای خدمت به مردم مینودری است.

این نامه نشان می دهد که دستیابی مردم استان قزوین به آب های سد طالقان همچنان آرزوی دور و درازی است که رسیدن به آن همچنان نیازمند عبور از هفتاد خان رستم است و گویا گریه بر قبر در آنجا جاری است. نه مرده!

اما آنچه مردم می بینند و می شنوند نیز وعده های رنگارنگ و لعابی است که امیدوارند محقق شود. و این سوال در ذهن ما باقی می ماند که آیا طرح انتقال آب از سد طالهان به قزوین مانند بسیاری از وعده ها به فراموشی سپرده می شود یا این بار شاهد تحقق وعده خواهیم بود؟

انتظار مردم قزوین تحقق وعده های مسئولان و نمایندگان است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید