پروژه های با بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی در استان کرمان تا سال آینده به اتمام می رسد.

زمان: 5:15 بعد از ظهر
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۱
کد خبر: 1802275

وزیر آموزش و پرورش در جلسه شورای آموزش و پرورش جنوب استان کرمان در منوجان گفت: طرح‌های بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی در استان کرمان تا سال آینده به اتمام می‌رسد. جلسه مشورتی کمیسیون فرهنگ اسلامی در دست بررسی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از راه آرمان، یوسف نوری با اشاره به شعر الرحمه سعدی که منافاتی با لطافت ذات او ندارد، گفت: بارندگی همیشه مایه رحمت و برکت است اما به دلیل ضعف در زیرساخت های روستایی شهرستان سیل ما آسیب دیده ایم.


وی افزود: شورای دولت پیشنهاد داده است که خسارت کشاورزان آسیب دیده تا حدودی جبران شود. مدارس باید آموزش حضوری را از سر بگیرند. 95 درصد مدارس دنیا در این مدت باز بودند، اما ما 100 درصد تعطیل کردیم و آموزش مجازی داشتیم.»

وزیر آموزش و پرورش گفت: در کل کشور فقر داریم که ناشی از کار ماست. تبعیض در خانواده بین دختر و پسر، بین پسر و دختر و غیره. در سیستم آموزشی نیز تبعیض وجود دارد. بینش منش، کنش و دیدگاه ما در مسئله عدالت، توزیع رویه ای است، در حالی که عدالت باید توزیعی یا ترمیمی باشد، یعنی همگان را توانمند سازد.

نوری گفت: در برخی موارد باید لزوم تغییر روش، گروه بندی و طبقه بندی در آثار شهید سلیمانی را بیاموزیم. این سردار بزرگ گروه های مختلفی از زینبیون، حیدریون، فاطمیون و … را بسیج کرد.»

وی افزود: در تخصیص منابع ابتدا باید خط مقدم جامعه را در نظر بگیریم که در جمهوری اسلامی ایران خط مقدم است، مردم مظلوم و زاغه نشین هستند.

وزیر آموزش و پرورش با تشکر از سفر پیش بینی نشده رئیس جمهور به جنوب استان کرمان گفت: دولت مردمی در هر شرایطی در کنار مردم است، پروژه هایی با پیشرفت فیزیکی بیش از 50 درصد تا سال آینده با اولویت تکمیل، سرانه خرید تجهیزات مدارس استان و تجهیز 7 هنرستان در 7 شهر جنوبی، ایزوگام، محوطه سازی، آسفالت، بهسازی بهداشتی و استانداردسازی سیستم سرمایشی استان تهران تکمیل می شود. دستور کار 400 کلاس درس است.

نوری گفت: مدارس هویت ملی ما هستند و نباید تخریب شوند، بلکه باید برای تقویت آن تلاش کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید