پشتیبانی از ایجاد دانش در واقع سرمایه گذاری ثروت + تصویر است


ساعت: 17:46
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۶
کد خبر: 1916417

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه حمایت از دانش آفرینی در واقع سرمایه گذاری برای تولید ثروت و توسعه اقتصادی است، گفت: پژوهشگران باید با غلبه بر محدودیت های خود تحمیلی و باور به توانایی های بومی برای تسلط جهانی مبارزه کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش 17 آذرماه، حمیدرضا امام پناهی پیش از ظهر امروز در آئین تجلیل از پژوهشگران، پژوهشگران، فناوران و شرکت های دانش بنیان شهرستان که در تالار مرکزی رشت برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش آموز و ادای احترام کرد. روز دانشجو گفت: شهرستان رشت و استان گیلان دارای محققان، اندیشمندان و فرهیختگانی است که همواره در تاریخ درخشیده اند، در واقع نخبگان امروزی وارثان محققین و فرهیختگانی هستند که بار سنگین پژوهشی برجای مانده از دانشمندان را به دوش می کشند. بنابراین این رسالت محققین و محققین ماست. این باعث سنگین تر شدن آن می شود.

وی با بیان اینکه در دنیای امروز دانش یکی از محورهای اصلی پیشرفت و تعالی هر جامعه است افزود: پژوهش تلاشی برای یافتن بهترین راه حل های ممکن برای حل مشکلات موجود است. برای یافتن بهترین راه حل ها و حل مشکلات زندگی و راهی برای گسترش مرزهای دانش و گشودن افق های جدید برای نسل های آینده، بهترین راه حل علمی تحقیق است.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه توسعه علمی، صنعتی و فرهنگی هیچ کشوری بدون توجه به موضوع پژوهش علمی موفق نخواهد بود، گفت: دانش بشری رشد چشمگیری نخواهد داشت.

امام پناهی ادامه داد: هفته پژوهش صرفاً یک مناسبت نیست، بلکه یادآور این نکته است که برای تداوم روند توسعه کشور، دستاوردهای پژوهشی، علمی و فناوری باید پربارتر باشد. پژوهشگران، پژوهشگران، فناوران و کارآفرینان باید برای تامین نیازهای آینده کشور برنامه ریزی و پیگیری کنند، زیرا قطار پیشرفت علم در جهان توقف ناپذیر است.

وی با بیان اینکه فعالیت های پژوهشی باید متناسب با نیاز کشور باشد، تصریح کرد: بومی شدن علم و فناوری دستاوردهای پژوهشی و فناوری را امیدوارکننده می کند. حضور محققان و پژوهشگران موفق در رشت، انتظارات را برای شهر پیشگام در عرصه تولید دانش و توسعه فناوری افزایش می دهد.

فرماندار شهرستان رشت گفت: پژوهش در ذات خود اثرگذار و ارزش آفرین است و مطمئن ترین راه برای تولید ثروت و خودکفایی در عرصه های مختلف، تحریک تولید، افزایش اشتغال و تضمین استقلال کشور است.

وی افزود: لازم است دانشگاه ها و دانشکده ها با خودارزیابی کارایی خود را در تولید علم، افزایش ثروت و رفع موانع در عرصه تولید و صنعت ارتقا دهند. دشمنان با علم به اینکه دانش قابل تحلیل نیست، با از بین بردن روحیه خودباوری و تحقیر ملت ها سعی در ادامه حکومت استعماری خود بر جهان دارند، اما چهار دهه جمهوری اسلامی ثابت کرده که جوانان ما صلاحیت و شایستگی دارند. توانایی رسیدن به مقام علمی جهان

امام پناهی با بیان اینکه اساتید و معلمان دانشگاه ها باید روحیه پرسشگری را در دانشجویان تقویت کنند تا شهامت نسل آینده را برای ورود به عرصه پژوهش و بیان ایده های بدیع تقویت کنند، گفت: برگزاری نمایشگاه و برگزاری نشست های پژوهش محور در واقع تمرین است. برای متفکران سراسر کشور برای رجزخوانی با بهره گیری از دستاوردهای ملی در مکان یابی علم و شکستن دیوارهای تحریم.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه حمایت از دانش آفرینی در واقع سرمایه گذاری برای تولید ثروت و توسعه اقتصادی است، گفت: پژوهشگران باید با غلبه بر محدودیت های خود تحمیلی و باور به توانایی های بومی برای تسلط جهانی مبارزه کنند. خلاقیت و نوآوری در شرکت های دانش بنیان با افزایش کارایی حوزه های مختلف، رویکرد توسعه افراد جامعه را منتقل می کند. بهترین راه حل برای حل مشکلات از طریق تحقیق به دست می آید.

وی ادامه داد: رویکرد چهار دهه ای جمهوری اسلامی به تولید و بومی سازی علم، ایران را از یک کشور مصرف کننده صرف در دوران پهلوی به عرضه کننده تحولات چشمگیر و تولیدکننده محصولات متنوع مطابق با استانداردهای جهانی تبدیل کرده است. به لطف ظرفیت علمی بالای کشور می توانیم مصرف کننده و صادرکننده محصولات بومی خود باشیم.

امام پناهی با بیان اینکه هفته پژوهش فرصتی برای تبادل تجربیات محققان و پژوهشگران است، تصریح کرد: پژوهشگران، فناوران و پژوهشگران باید جامعه را به جامعه تولیدکننده و صادرکننده تبدیل کنند. ما باید به جای اینکه مصرف کننده تفکر دیگران باشیم، پیشرفت های جدیدی در علم و دانش ارائه کنیم، زیرا نخبگان و محققان ما توانایی تولید علم در کنار تولید ثروت را دارند.

در این مراسم دوستار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان و دبیر هفته پژوهش و فناوری، رضایی صوفی معاون توسعه مدیریت و منابع استان و باستی رئیس پارک علم و فناوری استان ، صحبت کرد.

در پایان این همایش که با نام کارآفرین برتر عباس موسوی رهپیما به عنوان برترین چهره پژوهشی و فناوری سال 1401 رشت تجلیل شد. از 90 پژوهشگر مبتکر و خلاق شهرستان تجلیل شد.

56c08912 c2b9 4cfa 85af b835abd2e16d خبر خاکستری

8c435fa3 bedf 4256 8371 ad5a3dccd49b خبر خاکستری

c8461b62 3566 493b 9196 0bfbf9a4b022 خبر خاکستری

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید