پشت صحنه اخراج دراگان اسکوچیچ از تیم ملی

پشت صحنه اخراج دراگان اسکوچیچ از تیم ملی

ادامه همکاری یا عدم همکاری با سرمربی که بهترین عملکرد تاریخ فوتبال ایران را داشت، اما در برخی رفتارها و تصمیمات نتوانست نتیجه قابل قبولی بگیرد، مهم ترین مشکل فوتبال ایران است که مدت هاست مثل آتش زیر خاکستر بود فقط اولین شکست او با تیم ملی برای روشن کردن آتش کافی بود. و اولین جرقه جدی و رسمی با یک توییت زده شد. توییتی که البته به دستور افراد دیگر حذف شد اما در فضای فوتبال تاثیرگذار بود.

در پایان دور مقدماتی، بسیاری از کارشناسان و منتقدان فوتبال بر این باورند که ایران با اسکوچیچ در جام جهانی موفقیت چندانی کسب نمی کند و پس از 3 بازی در مرحله گروهی به خانه بازمی گردیم و برخی دیگر نیز بر همین عقیده هستند. چون بودجه زمانی کافی برای استخدام مربی بزرگتر و موثرتر وجود ندارد، بهتر است با همان مربی که از نظر آماری عملکرد خوبی داشت به جام جهانی برویم.

علیرغم برخی حمایت‌های عمومی (در چنین شرایطی)، خود اسکوچیچ می‌داند که گام‌های او آنچنان که باید محکم نیست و هر تصمیمی می‌تواند در فدراسیونی اتخاذ شود که در حال حاضر رئیس دائمی ندارد و به طور موقت توسط مجیدی هدایت می‌شود. واقعا آن را دوست دارد من دوست ندارم.

درباره اسکوچیچ در اتاق فکر فدراسیون و محل ملاقات تصمیم گیران تیم ملی اتفاق نظر وجود ندارد و همین دوگانگی در بین این افراد وجود دارد. و این کار را برای مردی که پس از 15 بازی بدون شکست در بازی شانزدهم طعم شکست از کره جنوبی را چشیده است، ادامه همکاری با تیم ملی را دشوارتر می کند و آینده او کمی تیره و تار است.

برخی از تصمیمات عجیب اسکوچیچ در مورد نحوه استفاده از بازیکنان تیم ملی و حتی انتخاب یا عدم انتخاب برخی از بازیکنان تیم ملی در ماه های اخیر و پس از قطعی شدن حضور تیم ملی در جام جهانی، گمانه زنی هایی را در مورد او با وجود خوب بودن با کره جنوبی به راه انداخته است. که باعث شد منتقدانش مصمم تر برای اخراج او باشند و حمایت سرمربی کروات از منتقدان را ضعیف کند.

این اتفاقات باعث شده حتی پیروزی های متعدد و مقتدرانه تیم ملی در دیدارهای قبلی کم ارزش به نظر برسد و منتقدان می گویند با نسل طلایی فوتبال ایران که گروهی از بهترین لژیونرها را در خود جای داده است، تیم های برتر را شکست داده است. کار سختی است و نباید برای سرمربی تیم حاشیه ای ایجاد کند.

مسلم است که دیدارهای مهم اسکوچیچ تا پایان دور مقدماتی برگزار و تصمیمات مهمی گرفته خواهد شد. اگر فدراسیون تمکن مالی داشته باشد، می توان هرچه زودتر سراغ مربی باتجربه تر از اسکوچیچ رفت، به این امید که تیم ملی بتواند در جام جهانی بازی های امیدوارکننده ای انجام دهد و شانس خود را برای صعود به گروه محک بزند. صحنه.

دیدگاهتان را بنویسید