پشت صحنه حذف فغان از زبان پیمان یوسفی

در برنامه جام بیست و دوم که این روزها از شبکه ورزش پخش می شود، با توجه به استراحت تیم های راه یافته به مرحله یک چهارم نهایی، امشب از خبرنگاران نسبتا مسن تر برای پوشش رویدادهای جام دعوت شد. در مورد جهان و مسائل مختلفی که تاکنون در جام جهانی 2022 قطر رخ داده است صحبت کنید.

در بخشی از این برنامه که به خطای علیرضا فغانی در دیدار اروگوئه و پرتغال می پردازد، پیمان یوسفی اظهارنظرهای جالبی کرد که تا به حال نشنیده بودیم.

یوسفی گفت: در صحبتی که چند روز پیش با فغانی داشتم، وی درباره این اشتباه گفت: اگر به او زاویه داده می شد هیچ کدام از این اتفاقات نمی افتاد.

پس از وقوع این صحنه، یکی از داورانی که در اتاق VAR نشسته بود، تاکید زیادی بر اعلام پنالتی به سود پرتغال داشت، در حالی که من تا حد زیادی در حال تردید بودم و دقیقا نمی دانستم در آن لحظه چه تصمیمی بگیرم.

اما اعتماد داور جوان استرالیایی و مراکشی باعث شد که مرتکب این اشتباه شوم. چون اگر داوران در اتاق VAR حق داشتند و اگر تشخیص آنها را قبول نمی کردم دو اشتباه می کردم و به همین دلیل یک پنالتی به سود پرتغال گرفتم که متاسفانه تصمیم اشتباهی گرفتم.

پشت صحنه حذف فغان از زبان پیمان یوسفی
پیمان یوسفی در ادامه به بدشانسی علیرضا فغانی اشاره کرد:

اتفاقاً بعد از شنیدن این اتفاقات به فغانی گفتم اگر تو این صحنه یکنواختی همیشگی ات را داشتی این تصمیم اشتباه را نمی گرفتی.»

یوسفی همچنین گفت: راستش را بخواهید فغانی بدشانس بود که در دقایق پایانی دیدار کره جنوبی و پرتغال نتایج به گونه ای رقم خورد که اروگوئه از مرحله مقدماتی حذف شد وگرنه سرمربی اروگوئه. این سخنان را در رابطه با اجرای فغانی مطرح می کرد. و ما هنوز آن داور عزیز را در کنار خود در جام داشتیم. این را هم باید بگویم که این اشتباه تنها منجر به حذف اروگوئه از جام نشد. به عنوان مثال، اگر دنیل سیبرت آن اشتباه را مرتکب نمی شد یا سرمربی اروگوئه سوارز را از زمین خارج نمی کرد، هیچ کدام از آنها این کار را نمی کردند، ما در آن اتفاقات حضور نداشتیم.

خبرنگاران دیگری از جمله جواد حبانی و محمد سیانقی نیز با تایید این ادعا، دیگر داوران آسیایی جام را در حد فغانی ندانستند و برای او آرزوی سلامتی کردند.

دیدگاهتان را بنویسید