پشت صحنه حذف ناگهانی کاپیتان استقلالی ها

با توجه به اتفاقاتی که در چند ماه اخیر افتاده است، خیلی ها این تصمیم را غیر فوتبالی می دانستند. با حضور نهایی آجورلو در واریا فولاد، او دیگر نتوانست در این تیم بماند!

غفوری بازیکنی 35 ساله است و در سنت فوتبال به معنای آغاز بازنشستگی است. در حال حاضر اما در کشور ما بازیکنان مسن نه تنها بازی می کنند، بلکه مشتری هم دارند. شیمبا بازیکن برزیلی 40 ساله فولاد زتر به عنوان خریدی خوب به مس رفسنجان پیوست. حالاتبری 39 ساله در همان پنجره زمستانی سپاهان را به مقصد آلومینیوم ترک کرد.

در فوتبال امروزی بازیکنان بالای 35 سال هنوز بازی می کنند. نمونه او مودریچ 37 ساله است که برای رئال مادرید بازی می کند و پیشنهاد 100 میلیون دلاری از نصر دریافت کرده است. اما در مورد وریا غفوری عده ای مدعی هستند که او بدون توجه به سن او دیگر نمی تواند کیفیت لازم را از نظر فنی ارائه دهد و به همین دلیل نکو از او عذرخواهی کرد. این گروه می گوید نتایج فولاد در نیم فصل نشان داد که این تیم هماهنگی لازم را نداشت و برخی بازیکنان نتوانستند انتظارات را برآورده کنند. از جمله وریا غفوری. بنابراین منطقی است که سرمربی تیم بخواهد با رفع نقاط ضعف مشکل را برطرف کند. فولاد در لیگ قهرمانان آسیا با حریفان سرسختی روبرو خواهد شد و به ترکیب قوی تری نیاز دارد.

پشت صحنه حذف ناگهانی کاپیتان استقلالی ها

آیا مسائل سیاسی وجود دارد؟

بحث کنار گذاشته شدن واریا غفوری از استقلال پس از پایان فصلی که آبی ها بدون شکست قهرمان لیگ برتر شدند همچنان مطرح است. هنوز خیلی ها فکر می کنند تصمیمی که مدیرعامل استقلال گرفت، غیر فوتبالی بود. محمد دادکان، رئیس سابق فدراسیون فوتبال در این خصوص به روزنامه اعتماد گفت: از بالا فشار آوردند که قرارداد وریا را تمدید نکنند، حالا می گویند همه ساکت باشند و حرفی نزند. اگر برید با فرهاد مجیدی مصاحبه کنید، متوجه می شوید که او هرگز از استقلال جدا نشد. من خودم فرهاد و برادرش را دوست دارم و آن ها هم می دانند. استقلال را ترک نکردند. وقتی فشارشان می‌دهی، می‌گویند دیگر ما نیستیم.»

به هر حال وریا غفوری از استقلال جدا شد و به فولاد خوزستان پیوست. اما پس از گذشت تنها چند هفته و با شروع اعتراضات، واریا غفوری به دلیل برخی فعالیت ها در فضای مجازی و همچنین پیشرفت هایی که انجام داده بود، تحت فشار قرار گرفت. اخبار رسانه ها حاکی از آن بود که قرار بود این بازیکن چندین بار دستگیر شود که پس از میانجی گری این اتفاق نیفتاد اما در نهایت روز 12 آذرماه به طور رسمی اعلام شد که این بازیکن بازداشت شده است. در اخبار منتشر شده دلیل بازداشت واریا «توهین و تخریب تیم ملی و تبلیغ علیه نظام» عنوان شده است.

پشت صحنه حذف ناگهانی کاپیتان استقلالی ها

پس از گمانه زنی های فراوان درباره سرنوشت این بازیکن، او چند روز بعد با قرار وثیقه از زندان اوین آزاد شد. وقوع چنین شرایطی گمانه زنی هایی در مورد ادامه همکاری واریا غفوری با باشگاه فولاد ایجاد کرد. برخی اخبار تایید نشده حاکی از آن است که از مسئولان فولاد خواسته شده تا واریا را کنار بگذارند. حتی می گفتند استعفای حمیدرضا گرشاسبی هم به همین دلیل بوده است، البته برخی منابع از برعکس بودن آن خبر دادند! به هر حال واریا تا نیم فصل در فولاد ماند اما در حالی که گرشاسبی دیگر جایی در این باشگاه نداشت، کاپیتان سابق استقلال نیز از این تیم جدا شد.

اول بهمن ماه برخی رسانه ها از احتمال حضور مصطفی آجورلو، مدیرعامل سابق باشگاه استقلال در فولاد خوزستان خبر دادند. این خبر در حالی منتشر شد که پس از استعفای گرشاسبی سیف الله رادکیا مدیر فروش کارخانه فولاد به عنوان جانشین گرشاسبی بر صندلی مدیریت این باشگاه نشسته بود. مدیری که احتمالا خود را مدیر دائمی نمی دانست. به همین دلیل وقتی خبر حضور آجورلو در فولاد منتشر شد، چندان جای تعجب نداشت. یک روز بعد اما سخنگوی باشگاه فولاد این احتمال را تکذیب کرد. البته سخنگوی باشگاه از جملات «ما چیزی نشنیده ایم» استفاده کرد که باعث شد رسانه ها اظهارات او را جدی نگیرند و موضوع را در سطحی فراتر از سخنگوی باشگاه تحلیل کنند.

روز گذشته پس از انتشار خبر اخراج وریا غفوری از فولاد، احتمال خروج وریا نیز به دلیل آمدن آجورلو بوده است. دو نفر که رابطه خوبی با هم ندارند. وریا غفوری چند هفته پس از جدایی از استقلال در اولین واکنش خود به این انصراف گفت: «این آقای مدیرعامل ما را با بی خبری کامل رها کرد و جالب بود که حتی یک خط هم توضیح نداد. انگار ترسو بود و چیزی نگفت. او نشان داد که ریش نیست، بلکه ریشه است. مرد باید مرد باشد. من الان صحبت نمی کنم. یعنی این آقا نشان داد که فقط ریش گذاشتن کافی نیست. بحث ریشه دار شدن است.» اگر ماجرای مدیرعامل آجورلو در استقلال در روزهای آینده جدی شود، قطعاً می توان گفت که جدایی وریا به همین دلیل است.

دیدگاهتان را بنویسید