پشت صحنه دستکاری قرارداد اسکوچیچ

پشت صحنه دستکاری قرارداد اسکوچیچ

صفی الله فغانپور در مورد اینکه آیا قرارداد سرمربی تیم ملی فوتبال به ریال است یا دلار، گفت: تیم حقوقی گفت: یک تیم 7.8 نفره متشکل از کارشناسان بازاریابی، مالی و حقوقی تشکیل شد که قرارداد را ریالی آماده کردیم. ، پروتکل ها را امضا کردم و به فدراسیون دادم اما بعداً متوجه شدم که هنگام ترجمه قرارداد ریالی به دلار تبدیل شده است.

وی ادامه داد: من این سوال را پیگیری کردم و گفتم آنقدر صحبت و مصاحبه کرده ایم که قرارداد اسکوچیچ باید واقعی باشد پس چرا دلاری است؟ بهانه کردند و گفتند همین ریال را به دلار تبدیل کرده ایم. این در شرایطی است که قیمت دلار در کشور ما در حال افزایش است. زمانی که قرارداد را امضا کردیم دلار زیر 20 هزار تن بود و الان دلار بیش از 30 هزار تن است.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا قرارداد دستکاری شده است؟ گفت: نمی توانم بگویم قرارداد را به هم زدند. وقتی امضاکنندگان دستکاری می شوند بحث جعل قانونی و دستکاری در قرارداد است اما در قرارداد اسکوچیچ تیم حقوقی قرارداد را ایجاد کرد و به فدراسیون داد تا روند کار را ادامه دهد. لحظه ای که قرارداد بسته شد و قرارداد را دیدم متوجه شدم که قرارداد به دلار است. گفتم بعد از اینهمه وقت گذاشتن برای انعقاد قرارداد، اگر از نظرات ما استفاده نشد و نیاز به تغییر قرارداد بود به ما بگویید.

فغانپور در پاسخ به این سوال که انفرادی فدراسیون فوتبال این قرارداد را مطالعه نکرده و متوجه تغییر ریالی دلار نشده است؟ وی گفت: در همان زمان گفتم درست است که ریال را همزمان به دلار تبدیل کردیم اما قیمت دلار در حال افزایش است. در پاسخ توضیح دادند که وقتی قرارداد توسط تیم حقوقی تنظیم شد، در زمان امضا نتوانستیم دوباره قرارداد را خط به خط بخوانیم و آن را امضا کردیم و الان فهمیدیم که قرارداد به دلار تبدیل شده است. به مسئولان فدراسیون هم گفتیم کسانی را که قرارداد را از ریال به دلار تغییر دادند، معرفی کنند که این اتفاق نیفتاد و حالا که اسکوچیچ نتایج خوبی با تیم ملی کسب کرد، فکر می کنم منصرف شدند.

دیدگاهتان را بنویسید