پشت صحنه سخنان تند یحیی گل محمدی علیه جواد نکونام

پشت صحنه سخنان تند یحیی گل محمدی علیه جواد نکونام

سخنان تند یحیی گل محمدی علیه جواد نکونام و نیمکت نشینی این تیم اولین درگیری سرمربی جوان اهوازی و کاپیتان سابق تیم ملی با مربیان لیگ برتری نبود. جواد که مربی خوبی است و در سال های اخیر قهرمان جام حذفی و سوپرجام شده است، هیجان و پویایی زیادی دارد و سایر مربیان فولاد نیز ویژگی هایی مشابه او دارند. بسیاری از فوتبالیست ها مدعی هستند که نیمکت فولاد شلوغ ترین نیمکت لیگ برتر است و سر و صدای مربیان فولاد در جریان بازی بیش از حد بلند است. نمونه ای از این معضل را در بازی هفته گذشته مقابل پرسپولیس دیدیم که صدای همه پرسپولیسی ها را درآورد و حتی یحیی گل محمدی بعد از بازی واژه فوتبال لجنی و فوتبال کثیف را به فولاد نسبت داد. خود جواد در آن مسابقه به دلیل اعتراضات شدید اخراج شد اما جنجال روی نیمکت فولاد حتی پس از سوت پایان بازی ادامه داشت. در این گزارش برخی از جنجال های نکونام و درگیری های او با دیگر سرمربیان لیگ برتری را مرور می کنیم.

توهین فکری

در لیگ بیستم، محمود فکری هدایت استقلال را برعهده داشت. تیم فکری پس از شروع لیگ با برد برای هفته دوم در اهواز ماندگار شد. این بازی حواشی زیادی داشت و درگیری های دو نیمکت زیاد شد. تیم نکونام پس از دریافت گل اول، موفق به بازگشت شد و در نهایت 3 امتیاز را در اهواز حفظ کرد. محمود فکری پس از پایان بازی در حین گفتگو با محمد قاسمی نژاد سخنان توهین آمیزی به تیم فولاد و جواد نکونام زد اما فکر نمی کرد این صحبت ها فیلمبرداری شود. فیلم توهین به ناموس فکری به نکونام مدت ها سوژه فضای مجازی و رسانه ها بود و البته از سوی جواد بی پاسخ نماند. نکونام در پاسخ به این توهین ها گفت: اگر این حرف ها مدنظر من بوده، همه این حرف ها کاملا متعلق به اوست، چون هیچ چیز در زندگی برایم مهمتر از خانواده ام نیست.

تاریخچه ویلا امیرداش

یکی از جنجالی ترین درگیری های نکونام با فرهاد مجیدی، همکار سابقش بود. فرهاد و جواد هرگز رابطه خوبی با هم نداشتند و آن رابطه نه چندان خوب در بازی استقلال و فولاد دخیل بود. استقلال با هدایت مجیدی مقابل تیم نکونام شکست خورد و با اعتراض شدید به داور مسابقه از زمین مسابقه اخراج شد. برکناری که خون فرهاد را به جوش آورد و او در پستی اینستاگرامی اظهارنظرهای عجیبی علیه نکونام کرد.

«ویلا امیردشت…! کار در شهرداری با کمک آقای خانواده…! عضو رایگان مدرسه فوتبال…! کارگزار ویزای اسپانیا…! شام و ناهار در رستوران تهرانسر…! نکونام بعداً به روش خودش از شرمندگی مجیدی خلاص شد: «کار مربی زحمت می خواهد و دنبال فالوور و فضای مجازی نیست. من قلابی نیستم و دوست دارم موفق شوم. مربیگری زمان می برد. وقتی استراماچونی به استقلال آمد هیچکس فکر نمی کرد او دلبر شود، زحمت کشید و در فضای مجازی نبود و به دنبال محبوبیت غیرواقعی نبود! او عصبانی بود، اما تلاش کرد و سخت کار کرد.

داستان انبساط زمین

پیکان با سرمربیگری مهدی تارتار از پرتاب های بلند زیادی استفاده کرد و نادر محمدی که پرتاب های بلند دارد موقعیت های زیادی برای تیمش ایجاد کرد. زمانی که پیکان در اهواز به مصاف فولاد رفت، فولادی ها برای جلوگیری از این مشکل، زمین چمن ورزشگاه خود را قبل از بازی با پیکان گسترش دادند و اطراف گل آلود بود تا محمدی نتوانست ضربات همیشگی خود را به سمت دروازه حریف بفرستد. این مشکل با اعتراض شدید پیکانی ها همراه شد و داور دستور داد تا شروع بازی به تعویق بیفتد تا زمین چمن به اندازه قبلی خود بازگردد، اتفاقی که در آن روز در اهواز رخ داد تارتار و پیکانی ها را به انتقاد شدید از جواد نکونام کشاند. تیم او اعتراض کرد.

اتهام جادوگری!

دربی خوزستان بین فولاد و صنعت نفت در سال 1400 به دیداری جنجالی تبدیل شد. سیروس پورموسوی، سرمربی صنعت نفت مدعی شد که نکونام او را به جادوگری در حاشیه متهم کرده است. پورموسوی در نشست خبری پس از بازی به نکونام حمله کرد و گفت دیگر به او اجازه تمرین در خوزستان را نمی دهد: «به جادوگری متهم شدم! امیدوارم حرفشان را در کمیته اخلاق ثابت کنند. من هم ثابت می کنم که چه کسی جادوگر است. چه کسی در 2 سال گذشته روی خط دروازه آب ریخت و دوربین صحنه را گرفت؟ بازی با استقلال که صداها به او می گفتند آجی مجی؟ روباه در کدام مسابقه به ورزشگاه رفت؟ «آیین» در باشگاهی که هر هفته و هر بازی با بلیت از بندرعباس به اهواز می آید، چه می کند؟ وی ادامه داد: اجازه نمی‌دهم نکونام دوباره در خوزستان تمرین کند، چون به من که بچه خوزستانی هستم جلوی همه توهین کرد. نکونام اما در پاسخ به پورموسوی همه چیز را تکذیب کرد و حتی گفت که چنین چیزی نشنیده است.

درگیری با قلعه نویی و داستان کیروش!

نکونام هرگز رابطه خوبی با قلعه نویی نداشته و این موضوع به بازی فولاد و سپاهان نیز کشیده شد. گیل نویی که هدایت فولاد را برعهده داشت مدعی شد تیم نکونام مانند کیروش بازی کرده و فوتبال بسته و دفاعی به نمایش گذاشته است. جواد در پاسخ به این سخنان گفت: اولاً افتخار می کنم که با مربی بزرگی مثل کیروش مقایسه می شوم. علاوه بر این تیم های کالا نووی مانند 50 سال پیش بازی می کنند و از هر نقطه توپ را برای کیروش استنلی می فرستند. دوران این نوع فوتبال تمام شده و تیم هایی که زیر آن بازی می کنند موفق نمی شوند.

دیدگاهتان را بنویسید