پشت صحنه قتل شهید صیاد هدی/ اسرائیل فاش شد

پشت صحنه قتل شهید صیاد هدی/ اسرائیل فاش شد

روز جدید شبکه سیانان گزارش داد که اسرائیل پشت ترور سرهنگ حسن صیاد هدی سپاه پاسداران در ماه گذشته در تهران بوده است.

سیانون در گزارشی پیش از سفر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به منطقه، گفت: «اطلاعات و ارتش آمریکا از نزدیک نشانه‌های تشدید تنش‌ها بین ایران و اسرائیل را در آستانه سفر بایدن به منطقه زیر نظر دارند». اسرائیل در ماه های اخیر تعداد کشتار و سایر عملیات های غیرمستقیم در ایران را افزایش داده است.

جاناتان پانیکوف، مدیر مؤسسه خاورمیانه شورای آتلانتیک گفت: «به نظر نمی رسد اسرائیل در حال حاضر برنامه راهبردی برای توقف پیشرفت ایران در زمینه سلاح های هسته ای داشته باشد. [اسراییل] او امیدوار است با برخی اقدامات تاکتیکی بتواند فشار را حفظ کند و دائماً پیشرفت ایران را کند کند.

یک مقام آمریکایی و یک منبع آگاه با اطلاعات تایید شده توسط اسرائیل گفت که اسرائیل پشت ترور حسن صیاد هدی، سرهنگ سپاه پاسداران در تهران در ماه گذشته بوده است. سفارت اسرائیل به درخواست برای اظهار نظر پاسخی نداد.

این گزارش می افزاید: اسرائیل از قبل آمریکا را از عملیات خود مطلع نمی کند و معمولاً نقش خود را در آنها حتی در خلوت نیز تصدیق نمی کند. چندین مقام فعلی و سابق در مذاکرات بین دو طرف به سیانان گفتند که مقامات دولت بایدن در عوض رویکردی بازدارنده در قبال عملیات اسرائیل در پیش گرفته اند، اما مستقیماً از اسرائیل نخواسته اند که از انجام این کار خودداری کند.

اوایل خردادماه، سرهنگ پاسدار حسین صیاد هدی در تهران هنگام ورود به منزلش، دو موتورسوار تروریست به ضرب گلوله کشته شدند.

سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به جنایت کشته شدن شهید صیاد هدی تاکید کرد: خون شهید صیاد هدی بی پاسخ نخواهد ماند.

سرلشکر سلام در گفت و گو با شبکه یمنی المسیره گفت: هر اقدام دشمن با پاسخ قاطع مواجه خواهد شد. ما دشمن را تنها نمی گذاریم و همیشه به دنبال او هستیم. حساب ما با دشمنانمان تزلزل ناپذیر است و قوی تر و قوی تر می شود. خون شهید صیاد هدی بی پاسخ نخواهد ماند.

دیدگاهتان را بنویسید