پشت صحنه قطع اینترنت ایران به گزارش ایسنا

اینترنت کشور در ماه های اخیر مختل شده و شرکت ارتباطات زیرساخت بابت این اتفاق از مردم عذرخواهی کرد، اما در پایان هفته جاری این اختلال دوباره رخ داد و وزیر ارتباطات با رد حمله سایبری این اختلال را به دلیل این اختلال دانست. مشکل در زیرساخت از اپراتورها.

روز چهارشنبه، اینترنت از ساعت 9:56 صبح امروز قطع شد. به گونه ای که در برخی از شرکت های ISP فقط سایت های داخلی باز بود و در برخی موارد دسترسی به این سایت ها نیز با مشکل مواجه می شد. به گفته برخی از کاربران، درگاه های پرداخت نیز با مشکلاتی مواجه شده اند. البته این اختلال تا ساعت 10:20 برای اکثر کاربران برطرف شد. در همین رابطه عیسی زارع پور – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات – درباره علت قطع شدن اینترنت با تکذیب وقوع حمله سایبری گفت: 15 دقیقه در زیرساخت یکی از اپراتورها مشکل وجود داشت. “

اما رونمایی از طرح اتصال پیام رسان های داخلی تا پایان سال مهم ترین خبر هفته گذشته محسوب می شود که در همین راستا وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کارکرد «ارتباط متقابل» را به این معنا دانست. تبادل پیام بین پلتفرم های داخلی تا پایان سال عملیاتی می شود.امیرمحمدزاده لاجوردی اخیرا در پاسخ به کاربران یک پیام رسان بومی درباره زمان افشای طرح اتصال پیام رسان های داخلی گفته است. ، این طرح طبق وعده وزیر محترم از پایان سال افشا خواهد شد.

اما با نزدیک شدن به پایان سال و آغاز سال جدید، تعداد بسته هایی که از طریق پست برای مردم ارسال می شود نیز افزایش می یابد; سوالی که محمد احمدی – معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست – به آن اشاره کرد و گفت که از ابتدای اسفندماه حجم فعالیت خدمات پستی نسبت به روال معمول ماه های گذشته افزایش یافته است، در حال حاضر برخی از خدمات ما نزدیک است 50 روش و نرخ فعالیت افزایش یافته است. وی گفت: در اسفند ماه طرحی به نام بهار ورد 1402 را اجرا کردند که در آن از بسیج همه نیروها برای فعالیت های اجرایی استفاده کردند. همچنین در این ایام میزهای پذیرش و توزیع ما ساعات کاری خود را تا ساعت 18 و گاه حتی 20:00 برای افزایش زمان خدمت رسانی به مردم تمدید کرده اند، لذا فرصت خوبی برای کسانی است که مشغول به کار هستند. ، بعد از ظهرها خدمات خود را ارائه دهند.

تاثیر ویژه دولت الکترونیک در کاهش فساد از دیگر اخبار مهمی بود که در هفته جاری منتشر شد. عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشستی یکی از شعارهای اصلی دولت سیزدهم را مبارزه با فساد اعلام کرد. بنابراین باید در نظر داشت که با هر جرمی که منشأ فساد است باید قاطعانه و قاطعانه بدون مماشات برخورد شود. اما در عین حال باید نیروی انسانی به عنوان یک سرمایه در دستگاه اجرایی به ویژه در وزارت ارتباطات به عنوان یک دستگاه تخصصی مورد حمایت قرار گیرد و قبل از اثبات ادعاها، حفظ آبروی مردم مورد توجه قرار گیرد.

وی بر این باور است که دولت الکترونیک و مدیریت هوشمندانه در کاهش فساد و تخلفات تاثیر ویژه ای دارد. بر این اساس در قانون بودجه سال آینده مقرر و مقرر شده است که 100 درصد خدمات دولتی به صورت الکترونیکی و 20 درصد به صورت هوشمند ارائه شود.

راه اندازی سامانه پنجره ای واحد آمایش سرزمین تهران تیتر خبری دیگری بود که این هفته منتشر شد؛ در حال حاضر 10 دستگاه اطلاعات اولیه سیستم پنجره واحد آمایش سرزمین را ارائه می دهند تا مردم به صورت هوشمند و بدون مراجعه حضوری از خدمات این سامانه بهره مند شوند. وی سامانه زمینی را به دو قسمت اصلی تقسیم کرد و گفت: زیرسیستم پایش زمینی با دریافت تصاویر ماهواره ای اطلاعات را پردازش می کند و در نتیجه تخلفات اراضی را به پنج متولی حوزه حفاظت گزارش می دهد. همچنین دپارتمان پرتال متقاضی، اخذ مجوز زمین را برای شهروندان تسهیل می کند و با همکاری حدود 21 سازمان از آبفای تا مسکن و شهرسازی، برق و گاز و غیره، به استعلام های ثبت شده به صورت سیستمی پاسخ داده می شود.

در نهایت اعلام شد با اتصال 3225 روستای جدید به شبکه اینترنت در دولت سیزدهم، میزان پوشش اینترنت روستاهای بالای 20 خانوار از 91 درصد گذشت. در همین راستا ایرج روحی – مشاور وزیر و مدیر اجرایی طرح توسعه ارتباطات روستایی – گفت: پوشش 100 درصدی به این معناست که مشکلات ارتباطی روستاهای دارای زیرساخت های اولیه مانند برق به طور کامل حل شود. اما برخی مناطق با پوشش کم یا کیفیت پایین باقی می مانند و با ساخت سایت های جدید مشکلات آنها را برطرف می کنیم. به گفته وی، در این مدت توانسته اند پوشش آن را بالای 19 درصد افزایش دهند و اکنون پوشش روستاهای این استان بالای 79 درصد است.

دیدگاهتان را بنویسید