پشت صحنه گرانی عجیب گوشت در بازار/ قاضی: حالا فقط بهترین های ما می توانند گوشت بخرند.

پشت صحنه گرانی عجیب گوشت در بازار/ قاضی: حالا فقط بهترین های ما می توانند گوشت بخرند.

به گفته مدیرعامل اتحادیه دام سبک مرکزی، قیمت گوشت در بازار به قدری افزایش یافته که فقط بهترین های ما می توانند گوشت بخرند.

مریم فکری: در حال حاضر گزارش ها حکایت از روند قیمت گوشت در بازار از گرانی گوشت تا ارقام بالای 300 هزار تومان دارد و البته این قیمت در مناطق مختلف متفاوت است. گزارش رسمی قیمت دولت همچنین تایید کرد که قیمت گوشت گاو و مرغ در دی ماه 4.8 درصد افزایش یافته و قیمت های فعلی البته 757 درصد بیشتر از دی ماه سال گذشته است.

این در حالی است که به گفته فعالان بازار، افزایش قیمت گوشت در بازار از دو ماه پیش آغاز شد، دولت هیچ اقدامی برای کنترل قیمت ها انجام نداد و اکنون با وجود این فضا، خبر می رسد گوشت گرم وارداتی وارد شود. بازار برای کنترل قیمت ها .بودن

به گفته مدیرکل نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی، محموله های گوشت قرمز وارد کشور شده و از امروز در فروشگاه های تهران توزیع می شود.

مسعود امرالهی با بیان اینکه هر کیلوگرم پای و سر گاو 215 هزار تومان قیمت گذاری شده است، توضیح داد: همچنین در میادین مرکزی شهرداری می توان گوشت گاو مخلوط را کیلویی 192 هزار تومان و گوشت چرخ کرده را کیلویی 170 هزار تومان خریداری کرد. هر کیلوگرم گوشت گوسفندی 220 هزار تومان قیمت دارد.

آیا گوشت در بازار ارزان می شود؟

در این شرایط افشین صددرس، مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک در گفت و گو با خبرگزاری خبرآنلاین، درباره گرانی گوشت در بازار و تاثیر عرضه گوشت گرم بر قیمت ها می گوید. : اگر فلفل قرمز وارد بازار شود، قطعاً بر بازار تأثیر می گذارد. به خصوص اگر این توزیع در یک شبکه گسترده و نه تنها در سازمان میدان انجام شود.

وی می افزاید: اگر این گوشت در فروشگاه های زنجیره ای و شبکه تعاونی های توزیع در سطح وسیع چه در تهران و چه در سایر استان ها و شهرستان ها موجود باشد قطعا می توان انتظار کاهش قیمت را داشت.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک در پاسخ به این سوال که قیمت ها تا چه حد کاهش می یابد؟ وی بیان می کند: من اصلا نمی توانم در این مورد اظهار نظر کنم. به این معنا که در حال حاضر رفتار بازار غیرعادی است و بستگی به این دارد که دولت چه کاری بخواهد انجام دهد.

رئیس کل دادگستری خاطرنشان کرد: هنوز چنین عملیات اجرایی را در بازار آغاز نکرده اند و تاکنون همانگونه است که مسئولان وعده داده بودند. امیدواریم این وعده ها محقق شود و عملیات اجرایی آغاز شود که به کاهش قیمت ها کمک کند.

وی در تشریح این رفتار غیرعادی اظهار داشت: جهشی که در دو ماه و نیم گذشته در بازار گوشت شاهد بودیم به حدی بود که قیمت گوشت به قیمت امروز کیلویی 180 هزار تومان رسید.

مدیرعامل اتحادیه دام سبک مرکزی ادامه می دهد: با افزایش قیمت ها و غیرعادی شدن رفتار بازار، دولت باید بلافاصله اقدامات عملی و کنترلی را انجام می داد. هنوز این اتفاق نیفتاده است اما الان گفته اند که گوشت گرم وارد می کنیم و امیدواریم به زودی عملیات اجرایی انجام شود تا نظمی به بازار بیاید.

صدرادرس می گوید: در حال حاضر قیمت گوشت منطقه به منطقه متفاوت است اما به طور میانگین در بازار بیش از 300 هزار تومان قیمت دارد.

مصرف گوشت کاهش یافت

صدرادرس با اشاره به کاهش مصرف گوشت در کشور افزود: بدون شک وقتی قیمت ها به این صورت بالا می رود مردم قدرت خرید خود را از دست می دهند و مردم نیز برای خرید با مشکل مواجه می شوند.

مدیرعامل اتحادیه دام سبک مرکزی تصریح کرد: در دو سال گذشته بر اساس آنچه در مرکز آمار ایران گزارش شده، سرانه مصرف گوشت کاهش یافته است. مصرف سرانه نیز کاهش می یابد زیرا مردم قدرت خرید ندارند.

وی تاکید می کند: با افزایش قیمت هایی که اخیرا اتفاق افتاده است، ما افراد وضع بهتری دیگر نمی توانند گوشت بخرند و مردم عادی و طبقه پایین که وضعیت کمی بهتر داشتند دیگر نمی توانند گوشت بخرند. فقط بهترین های ما می توانند گوشت بخرند.

دیدگاهتان را بنویسید