پشمک خوری; اوج سفر فرح پهلوی به یزد بود! ایزدی ها برای ملکه تارا غذا نمی خوردند

ساعت: 14:09
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۱
کد خبر: 1804818

سفر فرح پهلوی به یزد، به نام مستمندان، اما به نفع خودش.

تفریحات فرح پهلوی در یزد نه تنها با سفرهای پربرکت مسئولان جمهوری اسلامی ایران قابل قیاس نیست، بلکه با بدبختی مردم می توان دریافت که رژیم پهلوی بدترین حکومت در بین ایرانیان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا، برای نسل امروز، هر تصویری که از سال های اولیه انقلاب اسلامی منتشر شود، شاید درک دلیل قیام مردم و چرایی مخالفت با رژیم ستمشاهی پهلوی دشوار باشد.

شاید با مقایسه سفرهای مقامات جمهوری اسلامی ایران با سفرهای سران حکومت پهلوی قبل از انقلاب، زاویه بین دموکراسی و حال بین حال و گذشته بیشتر نمایان شود.

در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، فضای تلویزیون به فضاهای انقلاب اسلامی رفته و با پخش سرودها و تصاویری از تظاهرات آن دوران سعی در تبیین مضمون انقلاب اسلامی برای نسل امروز دارد.

اما برای مثالی از اینکه چرا رژیم شاه مورد قبول مردم نبود و خاندان پهلوی چگونه خود را منزوی از مردم می دانستند، بهتر است به نسل امروز توضیح دهیم که انقلاب اسلامی آغاز یک انقلاب واقعی دینی بود. دموکراسی و حکومت اسلامی

یکی از توصیه های رهبر معظم انقلاب اسلامی به دولت مردان و رهبران جمهوری اسلامی این بود که مظهر وفاق ملی و حضور در میان مردم و صحبت صادقانه با مردم باشد که کم و بیش مهم در دولت های مختلف، دولت سیزدهم که در خط مقدم این عرصه بود و شادی و امید عمومی را روشن کرد و دوباره در دل مردم روشن کرد.

* یزدی ها در تاریخ انقلاب اسلامی حماسه می سازند

یزد و یزدی ها از ابتدای انقلاب اسلامی در زمره رهبران نهضت های انقلابی بوده و همواره سنگر خود را چه در صحنه مبارزه با طاغوت و در جنگ تحمیلی و چه در عرصه علم و دانش حفظ کرده اند. انقلاب سنگ تمام نگذاشت.

این مهم در حساس ترین مقاطع تاریخی انقلاب اسلامی از حضور در ستادهای حماسی انقلاب اسلامی تا شرکت در انتخابات مختلف بارها به نمایش گذاشته شده است.

بی شک یکی از موضوعاتی که پس از انقلاب اسلامی قوت و تعیین کننده تر شد، ارتباط مردم و مسئولان این کشور بود که با وجود برخی مشکلات اقتصادی، همچنان در دل کارکنان این نظام جای دارد.

* شکوه جهانی شدن یزیدیان در استقبال از رهبر معظم انقلاب

این موضوع بارها در استان یزد در سفرهای مختلف مسئولان نظام مطرح شده است که سفر مقام معظم رهبری را به عنوان یکی از برجسته ترین و باشکوه ترین صحنه های انقلابی این کشور در 21 آذر 1386 رقم زد و جاودانه است.

c0a62c4c facd 45d1 a0b1 caaaa1e12b2c خبر خاکستری

یا سفرهای رئیس جمهور در مقاطع مختلف که این روزها با روی کار آمدن دولت سیزدهم و تحرک میدانی شخص رئیس جمهور بیش از پیش نمایان شده و مردم با امید و آغوش باز رئیس جمهور خود را می پذیرند.

2804877a 5c20 40f0 817d 89e84d8a2f5d خبر خاکستری

شاید کمتر درباره سفر سران حکومت پهلوی به یزد گفته شود که یکی از آنها سفر فرح پهلوی است.

برای مشاهده زوایای بیشتر این سفر و دستاوردهای ناتمام آن به سراغ یکی از پژوهشگران تاریخ انقلاب اسلامی رفتیم تا از مشاهدات خود در این سفر برایمان بگوید.

سفر فرح پهلوی به یزد به نام مستمندان اما به نفع خودش!

جواد بهبودزاده پژوهشگر تاریخ انقلاب اسلامی و نویسنده کتاب روزشمار انقلاب اسلامی در یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: سفر فرح پهلوی به یزد در پی سفرهایی به بنیاد فرح به بهانه کمک به فقرا انجام شد. گفته می شود که فرا چند بار به یزد آمد و تنها یک بار در سال 1350 وارد یزد شد.

8f98f3fe cc50 41ee 9248 8c1634da8344 خبر خاکستری

بهبودزاده افزود: آنچه از این سفر در میدان شهید بهشتی فعلی که به میدان شاه معروف بود، از ابتدای خیابان فرهی و خیابان امام خمینی معروف به خیابان پهلوی تا استانداری سابق و در نهایت تا متل صفائیه برای ماشین این زن «تخت فرش بودند!

* صحبت های فرح پر زور نبود!

این محقق بیان می کند: طبق اسناد و آنچه روزنامه های آن زمان منتشر کردند، مراسم استقبال در فرودگاه یزد برگزار شد. پس از بوسیدن بستگان و یاران بلندپایه خاندان پهلوی، مراسمی در ضلع شمالی میدان شهید بهشتی فعلی برگزار شد. فرح پهلوی باید آنجا صحبت کند.

cec0308a ed54 4262 bd60 9a74cc8bd220 خبر خاکستری

وی افزود: در این مراسم ابتدا شهردار زن رژیم پهلوی، سپس فرح پهلوی و استاندار وقت یزد در میان عده محدودی که مدارس را تعطیل کردند و دانش آموزان، پرستاران وقت و عده ای موافق با پهلوی را آوردند سخنرانی کردند. خانواده. “

492dec56 2bed 4d71 8716 16f8d5fa26b5 خبر خاکستری

بهبودزاده با بیان اینکه اکثر مردم یزد متدین و پایبند به مراجع تقلید هستند، گفت: برای آزمایش پشمک یزد آن را به یکی از قنادی های معروف یزد بردند.

پژوهشگر انقلاب اسلامی یزد اذعان داشت: بازدید از کتابخانه و متل صفاییه از دیگر برنامه های فرح پهلوی در یزد بود.

823be803 6eb5 4725 ab10 5886a8682de9 خبر خاکستری

وی تاکید کرد: آنچه در سفر فرح پهلوی به یزد مشهود بود، برخورد ناخواسته مردم مومن یزد با این سفر بود، به همین دلیل علیرغم اینکه محل سخنرانی فرح بسیار زیاد بود، حضور آنان و اطرافیان در این مراسم به شدت ممنوع شد. محدود و کوچک و دانش آموزان چندین مدرسه آورده بودند این مکان بسیار خالی بود.

بهبودزاده گفت: سفر سران حکومت پهلوی به یزد حتی شخص شاه را هرگز نمی توان با حضور مردم در سفرهای استانی مسئولان جمهوری اسلامی مقایسه کرد و این شهر هیچ گاه روز به یاد ماندنی و کم نظیر را فراموش نخواهد کرد. شخصیتی به عنوان رهبر معظم انقلاب. خوشا به حال برکتی که با حضور بی سابقه مردم در میدان بزرگ شهدای یزد رقم خورد.

*نماز مردم نیز به نفع خاندان پهلوی مصادره شده است

وی با اشاره به برگزاری برخی مراسم در دوران پهلوی گفت: برخی از رویدادهای دوران پهلوی برای تداوم حیات و یا تبلیغ دروغین شاه استفاده شده است، مانند سالگرد حمله شمس آبادی به شاه که از ناحیه صورت مجروح شد. «زمانی که این مراسم در یزد برگزار می‌شد، روز اقامه نماز بود.

333ae9ca 6047 42b0 a9e9 e106ca67c216 خبر خاکستری

این پژوهشگر انقلاب اسلامی دریزد اذعان می کند: «گاهی رژیم برخی مراسم را به نفع خود مصادره می کند. روشن می کند که به گلپایگان تبعید شده است.

* مردم؛ تنها مواردی که در سفر فرا مورد توجه قرار نگرفتند

وی تاکید کرد: نکته ای که در سفرهای امثال فراه جای توجه دارد این است که بر خلاف ادعاها به مناطق و روستاهای محروم به جز مرکز استان اصلی و کسانی که دسترسی داشته اند توجهی نکرده اند. پیروان فرح و آنها خانواده ای بودند و هرگز نمی توان افراد عادی یا غیرمسئول را در اطراف آنها یافت.

b83a27c3 5ab1 450e ac0c 489b6e5b7c7b خبر خاکستری

نگاهی اجمالی به تفاوت دو دوران پهلوی و انقلاب اسلامی، ناگفته نماند که مردم و کار برای مردم در رأس همه چیز قرار دارد و آنچه به طور غیرواقعی به نسل امروز منتقل شده، دموکراسی حکومت ستمشاهی است. رهبران.پهلوی.شوافها خود را دست برتر ملت می دانند.

ذلت را نباید در مادری دید که مستقیم حرف می زند و رئیس جمهورش را برای کار فرزندش می خواهد، اما ذلت وقتی است که با وجود همه مسیرهای رشد و کمال یک انقلاب مردمی، ایام سوگواری را از دست بدهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید