پلیس آمریکا شروع به تیراندازی به سمت نیروگاه ها کرد

گفته می شود که تعمیرات این نیروگاه ها تا اواخر روز پنجشنبه ادامه خواهد داشت و با کاهش دما به زیر صفر، مشکلات افزایش خواهد یافت.

مقامات محلی از انگیزه تیرانداز اطلاعی ندارند، اما رونی فیلدز، کلانتر شهرستان مور در یک کنفرانس خبری گفت که FBI در حال همکاری با بازرسان ایالتی است.

فیلدز به خبرنگاران گفت که شواهد موجود در صحنه حاکی از استفاده از سلاح گرم برای از کار انداختن تجهیزات در نیروگاه بود.

این مقام پلیس افزود: «هیچ گروهی مسئولیت این حادثه را بر عهده نگرفته است و ما در حال بررسی همه راه‌ها هستیم.» وی تأکید کرد که این حمله به وضوح هدفمند بوده و تصادفی نبوده است.

همچنین یک خبرنگار در شهر ساترن پاین گفت که تیرهای برق آسیب دیده و سایر زیرساخت های نیروگاه نیز به شدت آسیب دیده است.

حادثه تیراندازی مشکوک در نیروگاه ها باعث شد تا کلاس های مدارس دولتی برای روز دوشنبه تعطیل شوند و شهری که این حادثه در آن رخ داد، روز یکشنبه وضعیت اضطراری از جمله منع رفت و آمد از ساعت 21:00 یکشنبه تا 5:00 صبح دوشنبه اعلام کرد.

با نگاهی به یک قرن تیراندازی در آمریکا، می بینیم که این نوع اعمال خشونت آمیز هر سال در حال افزایش است، اما در دهه گذشته به طور چشمگیری افزایش یافته است.

این در حالی است که لابی قدرتمند اسلحه آمریکا از قدرت و نفوذ زیادی در بین مقامات آمریکایی برخوردار است و پیش از این اجازه اجرای قوانین ضد اسلحه را نداده و به شدت با آن مخالفت کرده است. موضوع آزادی اسلحه در آمریکا هر روز چندین کشته در آمریکا بر جای می گذارد. قدرت و نفوذ لابی های کارخانه اسلحه سازی در صفوف قدرت آمریکا یکی از مهم ترین دلایل انفعال در مقابل کشتارهای بی رویه و بی توجهی به به روز رسانی قوانین سلاح گرم است.

دیدگاهتان را بنویسید