پلیس به پارکبانان اجازه فعالیت مجدد داد / تعرفه بر عهده «نیروی انتظامی» است

پلیس به پارکبانان اجازه فعالیت مجدد داد / تعرفه بر عهده

روز جدید : در برخی از نقاط تهران، پارکبان ها فعالیت خود را از سر گرفته اند، پلیس می گوید مجوز استفاده از پارکینگ ها به شرکت های انتظامی داده می شود و هزینه پارک خودروها توسط آن شرکت ها تعیین می شود.

مدتی است پارکبان ها در نقاطی از تهران فعالیت خود را از سر گرفته و در ازای پارکینگ از رانندگان پول دریافت می کنند. اگرچه پلیس و مسئولان شهری فعالیت پارکبانان را غیرقانونی اعلام کرده و بارها این موضوع را اعلام کرده اند، اما بار دیگر شاهد فعالیت برخی از پارکبان ها هستیم.

به عنوان مثال یکی از مخاطبان خبرگزاری تسنیم در تماس با این خبرگزاری خواستار پیگیری قانونی یا غیرقانونی فعالیت پارکبان هایی شد که ادعا می کنند زیر نظر شرکت های انتظامی فعالیت می کنند. وی به خبرنگار تسنیم گفت: چند روز پیش خودروی خود را در محدوده بازار تهران پارک کردم و پارکینگ به سراغم آمد و اعلام کرد که زیر نظر یک شرکت پلیس است و از من درخواست 10 هزار حجم پارکینگ کرد. پس از اخطارهای متعدد پلیس مبنی بر غیرقانونی بودن فعالیت محیط بانان، با 110 تماس گرفتم، حدود هفت تا هشت دقیقه بعد پلیس در محل حاضر شد و با دیدن شناسنامه نگهبان، قانونی بودن وی را تایید کرد. کرد و از پلیس اجازه اقدام دریافت کرد و کرد به وی گفت: پارکبان مذکور مشمول دریافت حق پارک می باشد.

سردار حسین رحیمی درباره این موضوع و اینکه آیا فعالیت پارکبانان از سر گرفته شده و قانونی است؟ با رئیس پلیس تهران صحبت کردیم.

او گفت: چیزی به نام پارکبان مستقل وجود ندارد. شرکت های مجری قانون نیز خود مبالغ را تعیین می کنند.

فرمانده انتظامی تهران درباره نحوه شناسایی محیط بانان قانونی پارک از محیط بانان غیرمجاز در پارک نیز گفت: در صورت وجود محیط بانان در پارک در محل، این ناظران باید از نیروی انتظامی جست و جو شوند. همچنین شرکت های نیروی انتظامی ملزم به پوشیدن لباس هایی هستند که حاوی آرم و نمادهایی است که توسط پلیس به آنها اعلام شده و نام شرکت باید روی دست یکی از افراد درج شود.

وی گفت: اگر پارکبان شرایط لازم را نداشته باشد، شهروندان باید با 110 تماس بگیرند و ما این نگهبانان غیرمجاز را به پارک بازگردانیم.

دیدگاهتان را بنویسید