پلیس: دستگیری 3 متهم جدید سرقت از بانک ملی / آغاز تحویل اموال مسروقه به مالباختگان / بازداشت 432 مجرم حرفه ای به مدت 48 ساعت

پلیس: دستگیری 3 متهم جدید سرقت از بانک ملی / آغاز تحویل اموال مسروقه به مالباختگان / بازداشت 432 مجرم حرفه ای به مدت 48 ساعت

روز جدید : این سه نفر علاوه بر این 10 نفر دستگیر و اخیرا نیز دستگیر شده اند. تحقیقات و بازجویی از این افراد ادامه دارد.

سردار حسین رحیمی در اجرای فاز جدید طرح اطلاعاتی کاشف که صبح امروز در ستاد اطلاعات صوفیه انجام شد، اظهار داشت: فاز دوم طرح کاشف در سال جاری توسط همکارانم از پلیس آگاهی و اقتصاد عالی. پلیس امنیت تهران پس از روزها کار این اطلاعات در 48 ساعت گذشته اجرایی شد و امروز برخی از دستاوردهای آن به نمایش درآمد.

وی گفت: در این مرحله از طرح 342 متهم فراری، قاتل، سارق مسلح، متجاوزان به عنف، جاعلان و مجرمان حرفه ای دستگیر شدند. وی گفت: ۷۷ نفر از دستگیر شدگان سارقان سرقت های بزرگ از جمله هدفون و زورگیری بودند. 61 نفر در سرقت، 59 نفر در سرقت خودرو و موتور سیکلت و 89 نفر در جعل نقش داشتند. 29 نفر نیز به اتهام قتل و سرقت مسلحانه دستگیر شدند.

رئیس پلیس صوفیه با اشاره به اینکه در این مرحله از طرح کاشف 27 متواری دستگیر و تحت تعقیب قرار گرفتند، گفت: این یکی دیگر از دستاوردهای این طرح است.

رحیمی افزود: متهمان دستگیر شده تاکنون به 1588 فقره سرقت و جنایت اعتراف کرده اند و تحقیقات از آنها همچنان ادامه دارد.

مسدود شدن 11 کانال تلگرامی متخلف بازار ارز

فرمانده انتظامی تهران بزرگ همچنین به نوسانات ارزی اشاره کرد و گفت: در این راستا پلیس امنیت اقتصادی طرح های ویژه ای را اجرا کرده است که در آن 39 نفر از شبکه های مجازی و دلالان بازار ارز دستگیر شدند. همچنین 11 کانال تلگرامی که به سرعت در حال افزایش قیمت ارز بودند، شناسایی و مدیر آنها دستگیر شد.

فرمانده انتظامی تهران همچنین از دستگیری هفت نفر در ارتباط با دریافت کنندگان ارز دولتی خبر داد و گفت: این افراد تاکنون سه هزار میلیارد تن ارز دولتی دریافت کرده اند.

به گفته رحیمی، در این طرح 12 نفر از محکومان فراری، خرابکاران اقتصادی و فوق بدهکاران بانکی نیز دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه بیش از یک میلیارد کالای قاچاق کشف شده است، ارزش کالاهای قاچاق کشف شده در طرح امنیت اقتصادی پلیس را بیش از 223 هزار میلیارد تن عنوان کرد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ تاکید کرد: اجرای طرح های پلیس برای ارتقای امنیت عمومی، برخورد با مجرمان و محکومان فراری و همچنین برخورد با متخلفان نظم و امنیت با قوت ادامه خواهد داشت.
دستگیری سه متهم جدید سرقت از بانک ملی / آغاز تحویل اموال مسروقه به مالباختگان

رئیس پلیس پایتخت با تشریح جزئیات جدید سرقت گاوصندوق در شعبه بانک ملی از دستگیری سه متهم جدید و بازگرداندن سه متهم دستگیر شده در کشور همسایه در هفته جاری به کشور خبر داد.

سردار حسین رحیمی گفت: در مجموع بیش از 90 کیلوگرم طلا و جواهرات سرقتی از گاوصندوق های بانک ملی توسط متهمان دستگیر شده کشف شد. تمامی این اقلام تحویل صندوقدار بانک ملی شد و کارکنان این بانک با دادسرا برای تحویل اموال مسروقه اعلام شده به مالباختگان وارد عمل خواهند شد.

وی از دستگیری سه متهم جدید در جریان محاکمه خبر داد و گفت: این سه نفر علاوه بر این 10 نفر دستگیر و اخیرا نیز دستگیر شدند. تحقیقات و بازجویی از این افراد ادامه دارد. همچنین سه متهم که در خارج از کشور و یکی از کشورهای همسایه با همکاری اینترپل دستگیر شده بودند، در هفته جاری به کشور منتقل می شوند. در این راستا رایزنی هایی بین مقامات دو کشور انجام و تشریفات لازم برای استرداد متهمان انجام شد.

رحیمی درباره اینکه آیا اموال قدیمی جزو کشفیات است یا خیر، گفت: برخی از طلا و جواهرات کشف شده بسیار قدیمی و بسیار قدیمی هستند.

به گفته فرمانده انتظامی تهران، عکس تمامی اشیاء کشف شده در سامانه بانک ملی قرار می گیرد و به زودی با حضور نماینده پلیس، نماینده دادستان تهران و … تحویل مردم می شود. نماینده بانک ملی

دیدگاهتان را بنویسید