پلیس: مواد مخدر را آنلاین نخرید

پلیس: مواد مخدر را آنلاین نخرید

روز جدید : سخنگوی فرماندهی انتظامی کل کشور از رصد فضای مجازی برای مقابله با فروش داروهای غیرمجاز، تقلبی و … خبر داد.

سردار مهدی حاجیان درباره فروش برخی از داروها در فضای مجازی و رصد پلیس این اقدامات گفت: داروها از جمله اقلامی هستند که باید با تشخیص و نسخه پزشکی به فروش برسند و فروشنده مشخص باشد، بنابراین خرید و فروش دارو در فضای مجازی ممنوع است. .

وی ادامه داد: در این راستا پلیس بین الملل در حال سازماندهی عملیات جهانی برای شناسایی قاچاقچیان و فروشندگان مواد مخدر غیرمجاز و تقلبی در فضای مجازی است. این عملیات که پنجیا نام دارد هرازگاهی و در تاریخ های مختلفی که از قبل در دنیا اعلام نشده انجام می شود و در این زمینه پلیس فتای کشورمان عملکرد قابل قبولی از خود نشان داده و اکتشافات قابل توجهی انجام داده است.

فروش مواد مخدر در فضای مجازی ممنوع است

سخنگوی فرماندهی پلیس ملی در مورد تبلیغات فروش داروهای کمیاب در فضای مجازی که به ویژه در دوران اپیدمی کرون افزایش یافته است، گفت: این موارد تخلف است. همانطور که گفتم فروش دارو در فضای مجازی ممنوع است و باید با نظر پزشک و نسخه از مراکز خاص و معتبر ارائه شود. پلیس فتا علاوه بر حضور در عملیات پنجیا، فضای مجازی را نیز به صورت روزانه رصد می کند و به موضوعاتی مانند خرید و فروش دارو، تبلیغات داروهای بدون نسخه، فروش داروهای تقلبی یا تاریخ مصرف گذشته و… می پردازد.

حاجیان ادامه داد: بسیاری از داروهایی که در فضای مجازی به فروش می رسد یا تاریخ مصرف گذشته یا تقلبی است یا حتی ممکن است دارویی وجود نداشته باشد و دلالان با دریافت مبلغ دیگری به خریدار پاسخی نمی دهند. پرونده های متعددی در پلیس فتا در این زمینه وجود دارد. به همین دلیل به همه شهروندان توصیه می کنیم داروها را از داروخانه ها و مراکز معتبر تهیه کنند.

به گفته وی، تاکنون پلیس فتا افشاگری های زیادی در خصوص فروش مواد مخدر در فضای مجازی داشته و در نقاط مختلف کشور چندین نفر را شناسایی و دستگیر کرده که برای آنها پرونده قضایی تشکیل و به دادسرا معرفی شده است.

آیا شرکت هایی که دارو را از داروخانه به مشتری تحویل می دهند مجاز هستند؟

حاجیان تاکید کرد: به طور کلی در حوزه فضای مجازی، کسب و کار باید تاییدیه حوزه کاری خود را توسط پلیس فتا دریافت کند و در صورتی که کسب و کاری مجوزهای لازم را ندارد باید برای دریافت مجوز اقدام کند، در غیر این صورت طبیعی است که فعالیت آن انجام می شود. غیر قانونی بودن . در این بین همانطور که گفتم فروش مواد مخدر و یا حتی هر گونه فعالیتی که به هر نحوی منجر به تبلیغ خودسرانه یک داروی خاص شود ممنوع است و پلیس با آن برخورد خواهد کرد.

سخنگوی فرماندهی انتظامی کشور در پاسخ به این سوال که آیا در این شرایط فروش مواد مخدر از سوی کسبه ای مانند اسنپ نیز تخلف محسوب می شود یا خیر؟ وی به ایسنا گفت: در مورد کسب و کارهایی مانند اسنپ، موضوع فرق می کند، زیرا اسنپ در واقع واسطه ای برای تحویل دارو از داروخانه به خریدار و تمام مسائل از جمله نسخه پزشک و مشخصات خریدار و خریدار است. فروشنده و غیره باید رعایت شود «مثل تلاش برای گرفتن غذا با پیک از رستوران، این موضوع متفاوت است، هرچند هویت فروشنده، محل حضور، نوع دارویی که می فروشد و اصالت آن و … مشخص نیست.

دیدگاهتان را بنویسید