پلیس: هر دو روز سه نفر در تصادفات جاده ای در تهران جان خود را از دست می دهند

پلیس: هر دو روز سه نفر در تصادفات جاده ای در تهران جان خود را از دست می دهند

روز جدید : معاون پرورشی و فرهنگی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: هر دو روز یک بار سه نفر در تصادفات جاده ای در پایتخت جان خود را از دست می دهند.

سرهنگ علی همهانی با بیان اینکه یکی از دغدغه های پلیس در حوزه اطلاع رسانی فرهنگ سازی از طریق رسانه ها و رسانه های مختلف است، گفت: در بحث آموزش و پرورش و فرهنگ تردد تلاش می کنیم تلفات را کاهش دهیم اما متاسفانه این امر به نظر نمی رسد. به مشکلات ترافیکی به ویژه کاهش تخلفات که منجر به کاهش تصادفات و متعاقب آن تلفات می شود توجه جدی شود.

وی با بیان اینکه مردم حوادث مقابل خود را جدی نگرفتند، افزود: جای تردید است که چرا مرگ هفتگی 10 شهروند بر اثر یک حادثه در تهران جدی گرفته نمی شود؟

وی در خصوص آمار تصادفات شش ماهه اول سال 1400 در جاده های تهران گفت: اداره تصادفات پلیس راهور اعلام کرد که هر دو روز یک بار سه نفر از شهروندان بر اثر تصادفات جاده ای جان خود را از دست می دهند و بر این اساس حدود 46 درصد از کشته شدگان در جاده های تهران تصادفات جاده ای در تهران مربوط به موتورسواران است و 39 درصد عابران پیاده و 15 نفر سرنشینان خودروهایی هستند که با رعایت قانون و ایمنی رانندگی امروز می توانند در کنار خانواده خود باشند.

همهانی ادامه داد: آمار پلیس در بحث تصادفات بزرگراهی نشان می دهد که 53 درصد تصادفات فوتی در تهران رخ داده است که به ترتیب بزرگراه آزادگان، بزرگراه امام علی، بزرگراه لشگری (جاده ویژه کرج) و بزرگراه هستند. من دارم رضا (ع) بیشترین تصادفات رانندگی را دارد.

وی افزود: عدم توجه به جلو که بخشی از آن مربوط به ماجرای خطرناک استفاده از تلفن همراه در هنگام رانندگی است و هر مشکل دیگری که باعث حواس پرتی و عدم تمرکز حواس در رانندگی شود، پیوسته مکمل این آمار چشمگیر است.

دیدگاهتان را بنویسید