پنج گزینه احتمالی جایگزینی Keyros

محمد نبی نایب رئیس فدراسیون فوتبال گفت: قرارداد کی روش برای جام ملت های آسیا در سال 2023 تمدید می شود. به نظر می رسد حذف تیم ملی در مرحله گروهی و نمایش ناامیدکننده مقابل انگلیس و آمریکا احتمال تمدید قرارداد سرمربی پرتغالی را افزایش دهد. کمتر از قبل هستند.

کی روش بدون مذاکره جدی با فدراسیون فوتبال تهران را ترک کرد و در روزهای اخیر گمانه زنی های مختلفی درباره وضعیت نیمکت تیم ملی مطرح شده است. اگر مدیران فدراسیون یا مقامات بالاتر تصمیم به قطع همکاری با کی روش بگیرند، فوتبال ایران دوباره وارد روزهای آشفته و سردرگمی می شود و تجربه نشان می دهد که انتخاب سرمربی تیم ملی معمولا قوانین خاصی ندارد و می تواند سهم هرکسی باشد. با این حال، اگر تصمیم به تغییر سرمربی بگیرید، این پنج گزینه هستند که می‌توان آنها را در نظر گرفت. با این حال، قیمت، وضعیت قرارداد و در دسترس بودن آنها متفاوت است.

گزینه ای برای آندره آ استراماچونی موجود است

این مربی ایتالیایی جو فوتبال ایران و آسیا را به خوبی می شناسد که روی نیمکت استقلال نشسته و در الغرافه حضور داشته است. او یکی از مفسران شبکه ایتالیایی «رای» برای جام جهانی است و بازی های ایران را با دقت زیادی تحلیل می کند. عکسی هم از او منتشر شد که بعد از برد دراماتیک ایران مقابل ولز اشک شوق ریخت.

اگر نظر فدراسیون فوتبال برای مربی خارجی باشد، استراماچونی دارای نکات مثبتی از جمله قیمت نسبتا مناسب و آشنایی با بازیکنان ایرانی است، از سوی دیگر، تجربه قطع همکاری ناگهانی او با استقلال هشداری است که خطر جدایی او به دلیل شرایط سخت کاری و وضعیت مالی فوتبال ایران را نباید نادیده گرفت. استراماچونی در رده مربیان درجه یک اروپایی نیست، اما تجربه خوبی دارد، مربی متفکر خوبی است و به دلیل جوانی و انرژی که دارد گزینه خوبی برای تغییر نسل در تیم ملی خواهد بود.

هروه رنارد، انتخاب عالی

هر پیروزی برای عربستان سعودی تحت هدایت هروه رنار در چهار سال گذشته یادآور تصمیم اشتباه اتحادیه فوتبال انگلیس در سال 2019 برای به خدمت گرفتن مارک ویلموتس به جای استخدام مربی موفق فرانسوی بوده است. به خدمت گرفتن رنار که با فدراسیون به توافق رسیده بود و تنها یک ماه می خواست تا قراردادش با فدراسیون مراکش تکمیل شود، می توانست مسیر تیم ملی را تغییر دهد و شاهد نمایشی متفاوت از ایران در جام جهانی 2022 باشیم. کاپ.نام رنار پس از برد تاریخی عربستان مقابل آرژانتین در جام جهانی دوباره بر سر زبان ها افتاد و اگر مصدومیت ها و از دست دادن پنالتی سالم الدوساری مقابل لهستان نبود، این مربی می توانست ماموریت صعود را به پایان برساند.

او تا سال 2027 با عربستان قرارداد دارد اما زمزمه هایی مبنی بر تغییر سرمربی این تیم به گوش می رسد و این می تواند فرصتی طلایی برای فوتبال ایران باشد. البته آوردن رنار پس از موفقیت با عربستان به آسانی چهار سال پیش نیست و سرمربی فرانسوی یکی از گزینه های سرمربیگری بلژیک به حساب می آید، اما اگر اتحادیه فوتبال بتواند رضایت او را جلب کند، اتفاق بزرگی خواهد بود. پیروزی رنار شناخت خوبی از فوتبال آسیا دارد و به دلیل فعالیت در آفریقا و آسیا در بین مربیان از او انتظاری نمی رود. او طرفدار فوتبال هجومی است و ویژگی بزرگ او توانایی بالا بردن روحیه جنگندگی تیم است. فریادها و اظهارات انگیزشی او در بین دو نیمه بازی مقابل آرژانتین در رختکن عربستان از جذاب ترین ویدئوهای جام جهانی بود و نشان داد که یک مربی چگونه می تواند تیمش را از شکست به پیروزی برساند.

بدون نام، گزینه داخلی

اگر فدراسیون فوتبال اصرار به انتخاب سرمربی ایرانی داشته باشد، جواد نکونام جدی ترین گزینه خواهد بود. او با تجربه طولانی بازی و کاپیتانی و به عنوان دستیار کی روش جو تیم ملی را به خوبی می شناسد. تجربه مربیگری او در سال های اخیر افزایش یافته است و می توان مسئولیت تغییر نسل را به او سپرد.

نکونام را از تحسین کنندگان سبک مربیگری سیمئونه می دانند که مبتنی بر بازی بسته و پرس مداوم حریف است. قبل از جام جهانی 2022، او گزینه ای به عنوان دستیار کی روش بود و در حال حاضر با فولاد قرارداد دارد، اما از پیشنهاد سرمربیگری تیم ملی استقبال می کند و می تواند در جام ملت های آسیا زمستان آینده آزمایش شود.

پائولو بنتو، یک گزینه گران قیمت

پائولو بنتو پس از شکست مقابل برزیل اعلام کرد که از تیم ملی کره جنوبی خداحافظی می کند و در حال حاضر هیچ برنامه ای برای آینده خود ندارد. اگرچه کره جنوبی در مرحله یک هشتم نهایی شکست سنگینی را از برزیل متحمل شد، اما صعود به این تیم در یکی از گروه های سخت جام جهانی 2022 کار کوچکی نبود.

کره اگرچه در آخرین دیدار مرحله گروهی مقابل تیم دوم پرتغال پیروز شد اما در دو بازی قبلی مقابل اروگوئه و غنا عملکرد نسبتا خوبی از خود به نمایش گذاشت. کار بنتو شامل مربیگری اسپورتینگ و تیم ملی پرتغال است و فوتبال آسیا را به خوبی می شناسد. او مربی نسبتا گران قیمتی است که فوتبال هجومی را بیشتر از هموطنش کی روش ترجیح می دهد.

باید دید بنتو می خواهد در فوتبال آسیا بماند یا خیر اما می تواند در بین گزینه های سرمربیگری تیم ملی قرار بگیرد.

فرهاد مجیدی، انتخابی غیرمنتظره

فرهاد مجیدی پدیده مربی فوتبال ایران در سال های اخیر است که با قهرمانی استقلال در لیگ برتر و نتایج خوبش در اتحاد کلبا شهرت خوبی به دست آورد. او موفق شد حصار مربیان ایرانی را بشکند و ماجراجویی جدیدی را در خارج از ایران آغاز کند. با این حال فرصت نیمکت نشینی تیم ملی می تواند هر مربی ایرانی را وسوسه کند.

تیم های مجیدی در این مدت فوتبال انعطاف پذیری را به نمایش گذاشتند. از بازی سه جانبه و نتیجه گرا گرفته تا فوتبال هجومی تر. مزیت بزرگ این مربی شجاعت او در استفاده از جوانان است و می تواند گزینه جذابی برای تغییر نسل باشد.”

دیدگاهتان را بنویسید